X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי ההצעה, הועדה תכלול נציגים מצרים, אמריקנים, פלשתינים וישראלים; מקורות ערבים: שרון עדיין מתנגד ליוזמה; הרשות מגבשת תוכנית ביטחונית ובה בקשה רשמית לקבלת סיוע מצרי בשיקום מנגנוני הביטחון הפלשתיניים; התוכנית תוגש למצרים באמצע יוני
▪  ▪  ▪

מצרים תעביר בימים הקרובים מכתב נשיאותי בו היא מתחייבת לביטחון ברצועת עזה ב"יום שאחרי" הנסיגה הישראלית - כך מדווח הערב (ה', 27.5.04) ערוץ 2. זאת במידה ויתמלאו תנאיה של מצרים הקוראת לנסיגה ישראלית מלאה לרבות מציר פילדלפי.
על-פי הדיווח, מצרים תתחייב לפעול למניעת הברחות בציר פילדלפי. כמו כן, המצרים הציבו אוליטמטום לערפאת, בו הוא מתבקש לאפשר לאנשיו של מוחמד דחלאן, לקבל את האחריות על הרצועה.
במקביל, מצרים עושה מאמצים להקמת ועדת תיאום מרובעת מצרית-אמריקנית-פלשתינית-ישראלית כחלק מההיערכות לקראת נסיגה ישראלית מעזה. מקורות ערבים ציינו הבוקר כי ראש הממשלה שרון עדיין מתנגד ליוזמה זו.
קהיר דרשה - וקיבלה
כמו כן, הרשות הפלשתינית מגבשת תוכנית ביטחונית מפורטת, אותה תגיש למצרים באמצע יוני. התוכנית עוסקת בסידורי הביטחון הפלשתיניים ובשיקום מנגנוני הביטחון לקראת הנסיגה הישראלית מרצועת עזה. כך מדווחים הבוקר גורמים פלשתינים יודעי דבר.
נייר זה יכיל כפי הנראה בקשה פלשתינית רשמית לקבלת סיוע מצרי ב"יום שאחרי" הנסיגה מעזה, כפי שדורשת מצרים. הפלשתינים התבקשו להכין את הנייר על-ידי ראש המודיעין המצרי, הגנרל עומר סולימאן, במהלך ביקורו השבוע ברמאללה. כמו-כן, ניתן להעריך, כי בנייר המדובר תביע הרשות את נכונותה לקבלת סיוע ירדני בהקשר זה. על-פי אחד הדיווחים, אמורים הירדנים לאמן את כוחות הביטחון הפלשתיניים ביריחו, לקראת "היום שאחרי".
"300-400 יועצים מצרים בדרך לרצועה"
עומר סולימאן ביקר השבוע בירושלים וברמאללה ונועד עם ראש הממשלה שרון וראש המוסד, מאיר דגן, וכן עם ערפאת ואבו עלא, ראש הממשלה הפלשתיני. סולימאן הציב כמה תנאים להסכמת מצרים לקבל אחריות על "ציר פילדלפי", בהם נסיגה מלאה מהציר ופתיחת מעבר ביטחוני בין הרצועה לגדה.
בתוך כך, מתרבים הדיווחים על שיגור בין 300 ל-400 יועצי ביטחון מצרים בתוך חודשיים לרצועת עזה, דבר שיצריך הכנסת תיקונים בהסכם השלום. עם זאת, סאיב עריקאת, השר הפלשתיני הממונה על ענייני המו"מ, הבהיר שלשום (ג') בנאום בפרלמנט הפלשתיני כי מדובר ביועצי ביטחון בלבד ולא בכוחות צבא מצרים.
בכיר פלשתיני: ערפאת לא יוותר על הסמכויות הביטחוניות
שר התקשורת הפלשתיני, עזאם אל-אחמד, אומר הבוקר בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ערפאת לא יוותר על הסמכויות הביטחוניות תמורת הסרת הכתר מעליו. סוגייה זו - הענקת הסמכויות למנגנוני הביטחון הפלשתיניים, מהווה תנאי בעסקה שהציעה ישראל, לדברי דיפלומטים בירושלים ("אל-חיאת"), ל"שחרורו" של ערפאת הנמצא תחת מצור במוקטעה ברמאללה.

תאריך:  28/05/2004   |   עודכן:  28/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מערכת Nfc, חדשות מחלקה ראשונה, ממליצה על טיולים, סיורים ואירועי תיירות ברחבי ישראל
גל ברגר
מפקד פלוגת מילואים בגדוד הנדסה נפצע קשה וחייל מילואים נוסף נפצע קל; כוחות צה"ל זיהו חוליית מחבלים וביצעו לעברה ירי מטנק; רסיסי הפגז פגעו בחיילים שהיו בעמדה סמוכה; תחקיר ראשוני מעלה: הטנק הלא נכון ירה
יואב יצחק
העיסקה לפי שווי 60 מיליון דולר לדנקנר השקעות, מחיר הגבוה בכ-50% ממחיר מניותיה בבורסה; בדרך זו מבקשת משפחת דנקנר לצמצם חובותיה
מיכאל דבורין
זאת למרות ההתאוששות בענף; שרגא ברוש הוסיף כי עד כה היצוא לארה"ב הסתכם בכ-741 מיליון דולר והעריך כי הייצוא לארה"ב יגדל בשנת 2004 בכ-5.5% - 6% ויסתכם בכ-6.8 מיליארד דולר
מיכאל דבורין
כך הודיע היום הממונה על התקציבים במשרד האוצר, קובי הבר; לאור ההחלטה, יירשם סכום של כ-11 מיליארד ש"ח כהוצאה תקציבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il