X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עד כה נתפסו 3 אמבולנסים ונעצרו שני חשודים ברשת; האמבולנסים שימשו להעברת קצינים מכוח 17 וייתכן שאף אמצעי לחימה; ערפאת חתום על מסמך המורה על הקצאת תרומה לטובת הרשת - לא ברור אם ידע שהועברו בהם קציני כוח 17 מהגדה למזרח ירושלים
▪  ▪  ▪

התפתחויות בפרשת "האמבולנסים המזוייפים": הלילה (ו', 28.5.04) פשטו שוטרי תחנת משטרת מעלה אדומים, בשיתוף עם כוח של משמר הגבול, על הכפר עזרייה המצוי צפונית לירושלים, ותפסו שני אמבולנסים מזוייפים נוספים, שעל-פי החשד שימשו להעברת קצינים מכוח 17 [המשמר הנשיאותי של ערפאת; נ.ש.] מהגדה למזרח-ירושלים, וייתכן שאף להברחת אמצעי לחימה.
גורם בכיר במשטרה אמר ל-Nfc, כי אחד משני האמבולנסים נגנב לפני 4 שנים בעת עסקת מכירה שביצע קצין מילואים בדרגת סגן-אלוף במילואים. הקצין, אשר הקים חברת אמבולנסים פרטית לאחר שחרורו מצה"ל, ביקש למכור את אחד האמבולנסים המושבתים למטרת פירוק לחלקי חילוף. הקונים, כפי הנראה פלשתינים, נעלמו עם האמבולנס עוד בטרם בוצעה העברת הבעלות.
מבדיקת Nfc עולה, כי הקצין הבכיר פנה זמן קצר לאחר האירוע לתחנת משטרת ראש העין, והתריע כי האמבולנס שנגנב ממנו עשוי לשמש לפעילות טרור, אך לשווא. מתחנת משטרת בנימין נמסר לו, כי מדובר ב"סכסוך עסקי" והפנייה לא טופלה. הקצין פנה בעקבות זאת ללשכת מפכ"ל המשטרה. המסמכים הרלוונטיים, הנמצאים בידי משטרת ראש העין, נבדקים בשעה זו.
לפני שלושה ימים, חשפה לראשונה משטרת מעלה אדומים את הפרשייה [ראו קישור]. במסגרת זו, נעצר נהג "אמבולנס הדמה" הראשון ברשת, ערבי-ישראלי ממזרח ירושלים, שעשה הכלאה בין שני אמבולסים - האחד מושבת והשני גנוב.
הקצינים נהגו להתחזות לאנשי צוות רפואי, עם המדים הרלוונטיים, והשתמשו בתעודות מזוייפות הנושאות עליהן סמל מגן דוד, על-מנת לעבור במחסומים. "התעודות אכן נראות אותונטיות", אמר מפקד תחנת משטרת מעלה אדומים, סגן-ניצב ששי ששון.
באחד האמבולנסים אף נעשה ניסיון לטשטש את זיהויו, באמצעות תלישת המדבקות עם הכיתוביות מהאמבולנס. כן נתפסו מסמכים מזוייפים ותעודות חובש מזוייפות.
היום נודע ל-Nfc, כי האדם העצור בפרשה פנה במאי 2003 במכתב ליאסר ערפאת, וטען כי הוא נוהג להעביר פצועים ממסגד אל-אקצא ו"לשרת את האדמה הקדושה". ערפאת חתום בכתב ידו על מסמך המורה למוחמד זוהדי נשאשיבי, שר האוצר הפלשתיני לשעבר, להקצות תרומה לטובת "האיש הנכבד". יש לציין עם זאת, כי במסמך אין ראייה חותכת לכך שערפאת ידע כי האמבולנסים משמשים להעברת קצינים מכוח 17.
במקביל, נעצר חשוד נוסף, תושב מזרח-ירושלים, וצפויים מעצרים נוספים בפרשה.

תאריך:  28/05/2004   |   עודכן:  28/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
מאשימים: הנהלת הבנק מנהלת "הידברות" בחוסר תום לב תוך פזילה לתקשורת - ואינה פועלת לסיום סכסוך העבודה
גל ברגר
עימאד עלי עכובה, בן 29, גייס, שילח והכווין מחבלים לפיגועי התאבדות, ירי ומטען; הוא אחראי ישירות לפציעת 10 אזרחים וחיילים; באזור חברון נעצרו הלילה 4 מבוקשים - רובם פעילי חמאס
הדר פרבר
הבקשה באה באותו היום שבו פג תוקפם של 15 יום אותם העניקו MGM לסוני
רנית נחום-הלוי
בשעות אחר-הצהריים תופץ תוכנית ההינתקות במלואה לעיון שרי הממשלה; התוכנית כוללת, בין היתר, חילופי מכתבים בין בוש לשרון ופירוט עבודת המטה הכוללת פיצויים למפונים
הדר פרבר
התפטרה 6 חודשים לפני סיום החוזה שלה; גורמים לא מזוהים אמרו כי לאחרונה התמודדה הרמן עם ביקורת רבה על אופן הניהול שלה בחברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il