X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממשלת אירן מוסיפה לאיים על ארה"ב לקראת ישיבתה המכרעת של הסוכנות הבינ"ל אנרגיה אטומית; על גיוס השאהידים מופקדת 'המועצה להנצחת השאהידים של התנועה המוסלמית העולמית'
▪  ▪  ▪

ממשלת אירן ממשיכה ברצף האיומים המשוגרים בעיקר כלפי ארה"ב והאיחוד האירופי, לקראת ישיבתה המכרעת של הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית ב-14 ליוני, אשר תקבע אם להעביר את נושא הגרעין האירני למועצת הביטחון.
האיום האירני החדש: הקמת יחידת מתאבדים שתצא להילחם בעירק נגד כוחות ארה"ב ובריטניה.
בכיכר פלשתין בטהרן הוצב היום דוכן (ו', 28.5.04), בו נקראו היוצאים מהמסגדים לחתום על נכונותם לצאת לפעולות התאבדות. החותמים מסרו את מספרי הטלפון שלהם וכתובתם. מרבית החותמים היו גברים, אך היו גם כמה נשים וילדים.
על מבצע ההחתמה ניצח ארגון אירני לא מוכר - 'המועצה להנצחת השאהידים של התנועה האיסלמית העולמית', ארגון שהוקם לפני כשלושה שבועות.
העיתון הערבי, אל-שרק אל-אווסט, היוצא לאור בלונדון, דיווח הבוקר כי השיג קלטת בה נאמר כי הארגון הוקם בידי אירנים שמרנים המתנגדים למדיניותו המתונה של הנשיא, מוחמד חתאמי.
במקביל, התקיימה גם היום, בפעם השישית בשבועיים האחרונים, הפגנה מול שגרירות בריטניה בטהרן. המפגינים השליכו אבנים, שברו כמה מחלונות השגרירות וקראו למנהיגיהם הדתיים להתיר להם לצאת לפעולות התאבדות בעירק.
ארה"ב זקוקה לאירן בשמירת היציבות בעירק. ביידה של אירן הכוח לקבוע אם ישרור שקט במדינה. לפני כחודש קראה לאירן מחלקת המדינה האמריקנית, לסייע בהשבת היציבות לעירק: "ארה"ב תהיה מרוצה אם משלחת אירנית הנמצאת כעת בבגדד, תפעיל את השפעתה על הקהילה השיעית במדינה, כדי שזו תסייע למאמצי כוחות הביטחון העירקיים".
אמש איים נשיא אירן, מוחמד חתאמי, כי במידה והסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית לא תלך לקראת אירן בישיבתה הקרובה, אירן עשויה לחדש את תהליך העשרת האורניום ולאסור על פקחי האו"ם לערוך ביקורות בשטחה.
דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ריצ'רד באוצ'ר, הגיב לאיום האירני באומרו: "איני סבור שזה ראוי שאירן תנסה להלך אימים על הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית. הסוכנות מנסה לחקור את כשלונה של אירן לעמוד בהתחייבותיה".
ביום ב' הזהיר שר החוץ האירני, כמאל חרזי, כי "לאיחוד האירופי ולסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית יש הרבה מה להפסיד. האירופים לא שכחו את התחייבויותיהם בנושא הגרעין האירני. זהו פרויקט משותף במידה ואירן תכשל, האיחוד האירופי והסוכנות לאנרגיה אטומית יפסידו גם הם".
ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה גרעינית, מוחמד אל-ברדעי, צפוי לחשוף בימים הקרובים גילויים חדשים הסותרים את הטענה האירנית, כאילו מילאה אחר כל דרישות הסוכנות.
מתברר, כי אירן מנעה מפקחי האו"ם להיכנס לתריסר מבנים בשלושה בסיסים צבאיים במדינה. עד כה פורסם כי בשני אתרים נמצאו עדויות להעשרת אורניום ברמה גבוהה: במתקן לייצור חשמל בטהרן, ובמתקן להעשרת אורניום בנתנז, 250 ק"מ דרומית לבירה. אולם פקחי הסוכנות מצאו עדויות לרמה גבוהה של העשרת אורניום גם באתרים נוספים. דבר שחיזק מאוד את החשד כי אירן עוסקת בפיתוח נשק גרעיני [ראו קישורים].

תאריך:  28/05/2004   |   עודכן:  29/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
נשיאי מצרים ורוסיה נפגשו במוסקבה; הצהירו כי בכוונתם להביא את שיתוף הפעולה בין מצרים ורוסיה לשיא חדש - אף יותר מזה של שנות ה-50' וה-60'; דנו בין השאר בשיתוף פעולה בתחומי החלל
אלי רביץ
משטרת זבולון חשפה במבצע מיוחד כנופיה מאורגנת, שעל פי החשד עסקה בסחר בנשים, ייבוא נשים, סרסרות והלבנת הון; על-פי החשד פעלה הכנופיה באיזור הקריות
גל ברגר
כך אמר ראש ממשלת קטר בפתח המושב ה-2 של הכנס הבין-דתי שנערך במדינה; בכנס משתתפים כ-200 אנשי דת מוסלמים ונוצרים מ-21 מדינות; הכנס הבין-דתי במרוקו נדחה עקב האירועים ברפיח
נועם שרביט
ארגון עדאלה דורש מהשופטים להגדיר את המושג המשפטי שקבעו, עליו מסתמך הצבא כדי להרוס בתים בשטחים; בעתירות קודמות קבע בג"צ, כי יש לתת זכות טיעון לתושבים, למעט כאשר "צורך מבצעי מיידי" בהריסה או צורך להצלת הפעולה של צה"ל או חשש לסיכון חיי החיילים
עומר כרמון
אל-עלאווי, רופא ממוצא שיעי, משמש כיום כחבר המועצה העירקית ושימש כנשיאה באוקטובר 2003; בשבוע הבא יפורסמו שמות 26 שרי הממשלה החדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il