X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ישראל לא הצליחה למנוע את שידור הראיון הראשון עם מרגל האטום, מרדכי ואנונו; "איני מתחרט - אני חושב שזה היה שווה"; "הרגשתי שאיני בוגד, אלא מדווח"
▪  ▪  ▪

מרגל האטום, מרדכי ואנונו, אמר בראיון שישודר מחר בערב בתחנת הטלוויזיה הבריטית, BBC2, כי פעל לחשיפת סודות האטום של ישראל כדי "למנוע שואה נוספת".
בראיון ראשון מאז שחרורו, שהוקלט לפני שבוע בכנסיית סנט ג'ורג' בירושלים, אמר ואנונו כי אינו מתחרט על מעשיו, למרות ששילם עליהם מחיר יקר.
"הרגשתי שאיני בוגד, אלא מדווח", אמר ואנונו, "עשיתי זאת כדי להציל את ישראל משואה נוספת. מה שעשיתי היה להראות לעולם מה קורה בחשאי. לא אמרתי: 'צריך להרוס את ישראל', 'צריך להרוס את הכור הגרעיני בדימונה'. אמרתי: 'ראו מה שיש להם ותשפטו בעצמכם'".
"איני מתחרט. אני חושב שזה היה שווה. אני לא חושב שהגיע לי העונש שקיבלתי. אני רוצה לעזוב את ישראל. אני רוצה להתחיל חיים חדשים בארה"ב או במקום אחר באירופה ולחיות כמו בן אדם".
שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, אשר רואיין גם הוא לתוכנית ה-BBC, אמר: "אנו חושבים שואנונו עדיין מחזיק בסודות. איננו רוצים שהוא ימכור אותם שוב".
את הראיון ביצע העיתונאי הבריטי, פיטר הונאם, עיתונאי עצמאי, שראיין את ואנונו גם לפני 18 שנה, לפני חטיפתו של ואנונו לישראל.
כדי לעקוף את ההגבלות שהוטלו על האסיר המשוחרר, השתמש הונאם בשירותיה של האזרחית הישראלית, יעל לוטן, פעילה בוועד למען ואנונו, אשר שאלה את שאלותיו של הונאם. הראיון נערך לפני שבוע (22 במאי) בכנסיית סנט ג'ורג' במזרח ירושלים, שם מתגורר ואנונו.
ביום ראשון עיכב השב"כ בנמל התעופה בן-גוריון את כתב ה-BBC, כריס מיטשל, והחרים קלטות שהיו ברשותו. לאחר חקירה הוא שוחרר וחזר לבריטניה. ביום שלישי (25 במאי) נעצר בנמל התעופה בן-גוריון היארי סעדי, טכנאי הפקה בריטי ממוצא אירני, העובד כפרילנסר עבור ה-BBC, שבא לדבריו לערוך את הקלטות ולהביאן לבריטניה. בחקירתו, סיפר סעדי כי הקלטות המקוריות של הראיון נעולות בכנסיית סנט ג'ורג', בכספת של מזכירת הבישוף. עם תום חקירתו הוא שוחרר וחזר לבריטניה. השב"כ החרים מהכנסיה את הקלטות, שלטענתו מכילות עבירות צנזורה.
בעקבות זאת, נעצר ביום רביעי פיטר הונאם, כאשר היה בדרכו לפגוש את יעל לוטן. לאחר שנעצר, הוא נלקח למלון ג'רוזלם במזרח ירושלים, שם שהה, השב"כ החרים את מחשבו הנייד, קלטות אודיו המתעדות את הראיון עם ואנונו וכן חוזה בלעדיות עליו אמור היה ואנונו לחתום עבור ה-BBC.
פיטר הונאם שוחרר ממעצר לאחר יממה. דבר מעצרו עורר גל סערה בקרב חוגי תקשורת וחוגים מדיניים בארץ ובעולם. עם שחרורו אמר הונאם, כי "מדינת ישראל צריכה להתבייש. אם להיות בחדר עם הפרשות על הקיר ושתי שעות שינה בלבד נקראים 'יחס ראוי', יש לי שאלות רבות לגבי אותה מדינה המתפארת כי היא מדינה מערבית".
"מדינת ישראל מאשימה אותי בריגול. הדבר הזה הוא בדיחה. זו שערורייה שגם אשתי ומשפחתי היו צריכים לעבור את התהליך הזה. שירותי הביטחון עשו טעות נוראה. הם שמו אותי בבידוד, חקרו אותי והתייחסו אליי בבוז", אמר.
"את כל מה שיש לי לומר אני אכתוב בעיתון ובסרט שאני מכין ל-BBC", הוסיף הונאם. "רק אדם אחד חשוב בכל הסיפור, והוא מרדכי ואנונו. אני הייתי לילה אחד בבידוד והוא היה 4,000 לילות בבידוד".
הונאם נדרש לעזוב את ישראל עד יום ו' (28.5.04) בשעות אחה"צ. העיתונאי הבריטי ציית להוראה ונחת בערב שבת בלונדון [ראו תמונה].

תאריך:  29/05/2004   |   עודכן:  29/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מכונית פרטית ובה אם ושלושת ילדיה התנגשה הלילה במשאית חונה; האם והבת מאושפזות במצב בינוני; האם נהגה אחר רכבם של הסב והסבתא
עומר כרמון
באוניברסיטת הרווארד, הוותיקה והעשירה שבאוניברסיטאות יבשת אמריקה, יצא לאור הגליון הראשון של כתב עת ראשון מסוגו: עוסק במין ומעוטר בתמונות עירום של סטודנטים וסטודנטיות הלומדים במוסד האקדמי המכובד
עומר כרמון
80 כפרים ניזוקו, חלקם נחרב כליל; מספר ההרוגים נמוך יחסית, משום שהאזור הנפגע מיושב בדלילות וכן משום שהרעידה התרחשה ביום המנוחה המוסלמי - מזג האויר היה חם למדי ומרבית התושבים שהו מחוץ לבתיהם
עומר כרמון
בתמונות שפורסמו ביום ו', נראים שוטרים לבנוניים יורים באש חיה לעבר מפגינים למרות שלא היו בסכנת חיים; נשיא לבנון קורא אף הוא לערוך חקירה
עומר כרמון
ממשלת אירן מוסיפה לאיים על ארה"ב לקראת ישיבתה המכרעת של הסוכנות הבינ"ל אנרגיה אטומית; על גיוס השאהידים מופקדת 'המועצה להנצחת השאהידים של התנועה המוסלמית העולמית'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il