X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שתי תחנות טיפות החלב נסגרו בעקבות קשיים כלכליים; אתמול בערב, הגיעו משרד הבריאות ועיריית רהט לסיכום כספי, שיאפשר את פתיחת שתי התחנות; התבטלה הפגנת האמהות שתוכננה להיום
▪  ▪  ▪

אמהות בדואיות המתגוררות ברהט הכריזו אתמול על מאבק ציבורי נגד עיריית רהט ומשרד הבריאות במטרה לפתוח את שתי תחנות טיפות החלב שנסגרו בשל מצוקה כלכלית.
אתמול בערב, הגיעו משרד הבריאות ועיריית רהט לסיכום כספי, שיאפשר את פתיחת שתי התחנות, כבר מחר בבוקר. בעקבות המו"מ המוצלח, התבטלה הפגנת האמהות שתוכננה להיום מול משרד הבריאות בירושלים.
בשל קשיים כלכליים החליטה עיריית רהט להפסיק את תשלום המשכורות לעובדי הניקיון של טיפות החלב ואף להפסיק את שירותי אחזקת המבנים, ולכן, משרד הבריאות החליט לפני כחודש לסגור שתי תחנות טיפות חלב.
מנהלת מרכז הזכויות של עמותת 'ידיד' ברהט, ראויה אבו רביע, מסרה: "מדובר בעיר בת 40,000 תושבים, שאינם מקבלים את השירות הרפואי המינימלי שהם זקוקים לו. אמהות רבות אינן מגיעות לטיפות החלב בשני הסניפים הפתוחים, כיוון שאין תחבורה ציבורית".
לדבריה, בעקבות אי הגעתן של האמהות לטיפות החלב, תינוקות רבים אינם מקבלים חיסונים, דבר אשר עשוי לגרום לנזק בתינוק.
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, אמר אתמול בראיון לרשת ב': "אנחנו לא מחכים לשום תוצאות הרות אסון. אנחנו רוצים להשאיר שתי תחנות טיפות חלב. אנו פועלים במרץ רב כדי להשיב את שתי טיפות החלב האחרות".
לדבריו, "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם העירייה ואנו מקווים שביום-יומיים הקרובים נראה את התוצאות, ונוכל לחזור ולשרת את תושבי רהט.
ראש עיריית רהט, טלאל אל קרינאווי, מסר: "עיריית רהט לא יכולה לעמוד ולתת שירות. התחזוקה עולה לנו הרבה כסף ואין לנו את האפשרות לתת את השירות הזה. אני צריך לממן את השירותים של משרד הבריאות".
פרופ' אבי ישראלי הוסיף, כי על כל השירות של טיפות החלב במשך השנים לא שולם ארנונה מעולם. "הרשויות המקומיות שילמו את המים, הארנונה, החשמל, אך הרשויות המקומיות נמצאות כעת במצוקה ואינן יכולות לשלם את זה".
כעת, כאמור, הגיעו משרד הבריאות ועיריית רהט לסיכום כספי, שיאפשר את פתיחת שתי התחנות.
מעמותת 'ידיד' נמסר, כי בסך ארבעת תחנות טיפות החלב ברהט, מטופלים 4,668 משפחות ביישוב, בהן 779 נשים בהריון, 1,659 תינוקות מתחת לגיל שנתיים ו-6,207 פעוטות בגילאי 2-6.

תאריך:  30/05/2004   |   עודכן:  31/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
תורשה להעניק תואר ראשון, שני ודוקטורט; בראש המחלקה עומד: פרופ' אליעזר טאובר; במחלקה לומדים כיום מעל ל-300 סטודנטים; מחר תערוך המחלקה כנס בנושא: "האיסלם וישראל - תפישות, רעיונות ואפשרויות"
רועי כוכבי
בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הבוקר את בקשתו של עמיר לשאת את טרימבובלר ולהתייחד איתה בין כותלי הכלא; עמיר: "זו בושה וחרפה"; הכלה המיועדת: "כנראה נלך לבג"צ"
הדר פרבר
פעיל אנטי-עישון סיני החל בקמפיין מסוג מקורי - הוא נוסע לערים שונות, מפיץ את הנזקים שגורמות הסיגריות, וחוטף למעשנים את הסיגריה מהפה
יואב יצחק
שרון קרא לשרים לגלות מנהיגות ולהביא תקווה לישראל; רה"מ ושר האוצר התווכחו: מי נאמן יותר לליכוד; שרון האשים את נתניהו בניסיון לנצל מצוקת הנשיא בוש; סיעת הליכוד תדון היום בתוכנית
ענבל אביב
ילדיה של אריסון ערכו מסיבה לרגל חזרתם ארצה, והזמינו עשרות צעירים; הצעירה ניסתה לעשות היפוך באוויר על טרמפולינה המצוייה בחצר הבית, אך נחתה על הראש בעוצמה רבה ואיבדה את ההכרה; פונתה במצב קשה לבי"ח בילינסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il