X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העמותה דורשת לחייב את הממשלה לטפל במאות אתרי פסולת הנטושים ברחבי הארץ ממטולה ועד אילת; טוענת: ההזנחה הפושעת של שרי האוצר, הפנים, הסביבה, התשתיות נציב המים ומינהל מקרקעי ישראל, הביאו את הזבל באתרי הפסולת לסכן את עתודות המים ובריאות הציבור
▪  ▪  ▪

עמותת 'אדם טבע ודין' עתרה היום (א', 30.5.04) לבג"צ, נגד נגד השרה לאיכות סביבה, נציב המים, מינהל מקרקעי ישראל, שר הפנים, שר האוצר ושר התשתיות, בדרישה לחייב את הממשלה לטפל במאות אתרי פסולת הנטושים ברחבי הארץ ממטולה ועד אילת.
בעתירה נטען, כי "ההזנחה הפושעת של שרי האוצר, הפנים, הסביבה, התשתיות נציב המים ומינהל מקרקעי ישראל וחוסר הטיפול, הביאו את הזבל באתרי הפסולת המרובים 'להתבשל בתוך עצמו', לחלחל לאדמה ולהוות איום חמור לבריאות הציבור, לעתודות המים והקרקע של מדינת ישראל ולמקורות המים".
לטענת העותרים, "מאות אתרים מזהמים אלפי דונמים עליהם לא תוכל המדינה לבנות או לקיים חקלאות במשך חמישים עד מאה שנים. בשל תופעת הפירבור בישראל והתרחבות הפריפריה, מתקרבים בתי התושבים לאתרי הפסולת".
"גז המתאן העולה מאתרי הפסולת המבעבעים - חלקם בוערים באופן תדיר!", מוסיפים העותרים, "הוא גז פציץ ללא צבע וריח ומסכן תושבים שאינם מודעים לסכנה וחיים בסמוך לאתרים המסוכנים. אתרי הפסולת הפזורים בישראל, הם, למעשה, בורות באדמה שבהם נרקבת הפסולת ומשחררים גזים רעילים לסביבה, מזהמים את המים ואת הקרקע".
"מעבר לכך שמדינת ישראל לא טיפלה במפגעים המסוכנים ובהיותם לא מגודרים ונטולי שילוט אזהרה", מוסיפים העותרים, "הם פרוצים לכל ויש בהם כדי לסכן חיי אדם. כתוצאה מכך, הציבור לא יודע על קיומם של האתרים וחלקם אף סמוכים לבתי מגורים ולבתי ספר". האם עד שלא יקרה אסון אף אחד לא יתעשת? תוהים בעמותה.
בעתירה לצו ביניים, מבקשת אדם טבע ודין מבג"צ כצעדים ראשונים הכרחיים, שיורה למדינה לגדר, לשלט, ליידע את הציבור ולכסות את אתרי הפסולת, כטיפול של עזרה ראשונית ומניעת פגיעה בתושבי המדינה. בעתירה לצו על-תנאי, מבקשת העמותה מבג"צ שיורה למדינה להכין תוכנית כוללת לשיקום מלא של כל אתרי הפסולת, לשקם אותם, לפקח ולבדוק שהם לא מזהמים (לנטר) גם לאחר השיקום.
עוד דורשת אדם טבע ודין מבית המשפט, כי השרה לאיכות הסביבה תתקין תקנות המחייבות כל בעלים או מנהל של אתר פסולת בשיקום האתר ופיקוח וניטור, שנים אחר השיקום. אתרי הפסולת הבולטים בישראל שטרם שוקמו: חיריה, אתר הפסולת על חוף נתניה, אתר פסולת רמת השרון - הסמוך לפי גלילות, אתר פסולת כרמון (בדרום), אתר פסולת רתמים באשדוד ועוד.
"במשך שנים, הזניחו הגורמים המוסמכים את אתרי הפסולת הפזורים בכל רחבי המדינה", אומרת עו"ד שרון מדל ארצי מאט"ד. "העתירה שלנו לבג"צ היא זעקה אחרונה לפני שיתרחש חס וחלילה אסון שייגרם מהגזים הנפלטים מאתרי פסולת ללא פיקוח ויפגע באזרחים תמימים".
"בישראל תמיד ממתינים עד לתסריט הגרוע מכל", אומרת עו"ד מדל ארצי, אולם "בעניין הזה אין סיבה לחכות לאסון, כי הוא כבר רובץ לפתחנו: כבר עכשיו מזהמת הפסולת הפיראטית את המים, הקרקע והאוויר ופוגעת בבריאות הציבור".
בג"צ 5018/04 אדם טבע ודין - אגודה ישראלית להגנת הסביבה נ' השרה לאיכות הסביבה ואח'

תאריך:  30/05/2004   |   עודכן:  30/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
בירושלים השתוללה שריפה ביער ירושלים באזור מתקן פי גלילות; בראש העין דווח על שריפה ברחוב ז'בוטינסקי; השרב צפוי להישבר לקראת הערב
נועם שרביט
"ראוי הוא כי כלל החומר שעל בסיסו הוארך צו המעצר המינהלי ייבחן ויישקל פעם נוספת על-ידי ערכאה שיפוטית", קבעה השופטת פרוקצ'יה נוכח זיכויו של פעיל הימין הקיצוני בפרשת 'מחתרת בת-עין'; הורתה למחוזי לקבוע בהקדם דיון בנושא
גלית יצחק
שירות זה ניתן לרגל היום הבינלאומי ללא עישון; 10% הנחה על טיפולים להפסקת עישון באמצעות היפנוזה ודקור סיני; 10% הנחה ברשת מרפאות ש.ל.ה על שירותים לבריאות השן ועוד
אלונה קורן
זאת בעיקר בשל פעילות הקבוצה בתחום הנדל"ן בחו"ל בכלל וממכירת דירות יוקרה בניו-יורק בפרט; ירידה בהפסדי הקבוצה בתחום המלונאות; נמשכים המאמצים להקטנת שיעור האחזקה בערוץ הרוסי
גלית יצחק
היום הבינלאומי ללא עישון מצוין ברחבי הארץ והעולם כולו; האגודה למלחמה בסרטן פנתה לחברי כנסת במכתב, במטרה שיסייעו להילחם בתופעת העישון; קמפיין פרסומי לרגל יום זה המצוין בכל העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il