X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הארגון "ג'אמע" - החזית האיסלמית של ההתנגדות העירקית - קיים, כך מסתבר, כמה חודשים, אך רק היום הוכרז עליו בפומבי; בהודעת הארגון נאמר: נשים קץ לחלומות הכובשים ונכרה את קברם; "האמריקנים באו הנה כדי למחוק הזהות העירקית האיסלמית"
▪  ▪  ▪

לראשונה מאז כניסת כוחות הקואליציה לעירק, מכריזים היום (א', 30.5.04) פלגי "ההתנגדות העירקית" (הסונים), על הקמת זרוע מדינית משותפת לכלל הפלגים המוסלמים-סונים בעירק. המשמעות: מעתה יש לאמריקנים כתובת. הדרג המדיני הוא שמכתיב את אופי הפיגועים בשטח עירק והוא שינהל מו"מ עם כוחות הקואליציה.
בהודעה המתפרסמת היום מטעם הארגון נאמר, כי הדרג המדיני קיים מזה כמה חודשים, אך עד כה נמנעו מלפרסם את דבר הקמתו "מסיבות ביטחוניות". לא ברור מיהם הגורמים החברים בהנהגה המדינית של הארגון. צפוי, כי במהרה יגיע הארגון הסוני החדש להתנגשויות עם "צבא אל-מהדי" - המיליציות השיעיות בראשות מוקתדא א-סדר.
הדרג המדיני החדש מכונה "ג'אמע" - "החזית האיסלמית של ההתנגדות העירקית" (אל-ג'בהה אל-איסלאמיה ללמוקאוומה אל-עירקיה; ג.ב.). הזרוע הצבאית של הארגון היא "גדודי סלאח א-דין אל-איובי", אשר נטלה אחריות לשורה של פיגועים בעירק.
פעילות הארגון, המכנס תחתיו כאמור כמה פלגי התנגדות מוסלמים-סונים, מתמקדת בשני מחוזות בעירק - מחוז ניוני, שבמרכזו העיר מוסול, ומחוז דיאלה, שבמרכזו העיר בעקובה.
בהודעה נאמר, כי "ג'אמע" הוקמה במטרה להוביל את דרך הג'יהאד וההתנגדות. "זהו תחילת קץ חלומותיהם של הכובשים, בעזרת אללה, והמעדר אשר יכרה את קברם על אדמת הכבוד". מעניין לציין, כי בלוגו של "ג'אמע" המוצב בראש ההודעה, נראית יד היוצאת מתוך מפה של עירק, תוך שהיא מנופפת בדגל לבן.
"ההתפתחות האיכותית במהלומות ההתנגדות סללה את הדרך לאחדות בין פלגי ההתגדות", נכתב בהודעה. "הצבא האמריקני לא הגיע לכאן כמשחרר הארץ, אלא במטרה למחוק את הזהות העירקית האיסלמית ולהפוך את עירק לאומה נעדרת שורשים". כמו-כן, ובמיטב המוסרת, ההודעה אינה חסרה מסר ליהודים: "אנו מזהירים מפני המשך החדירה הציונית לארץ ולאזור".

תאריך:  30/05/2004   |   עודכן:  30/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
מחירי הבנזין יעלו לרמה של כ-5 שקלים לליטר ברחבי הארץ ולכ-4.3 שקלים באילת
גל ברגר
הכוויתים הקימו קרן תרומות למשפחות חיילי צבא ארה"ב וכוחות הקואליציה; שגריר כווית לשעבר תרם בסוף השבוע 3.5 מיליון דולר למטרה זו; פובליציסט כוויתי: פגיעה בכוחות האמריקנים, כמוה כפגיעה בכווית
נועם שרביט
העמותה דורשת לחייב את הממשלה לטפל במאות אתרי פסולת הנטושים ברחבי הארץ ממטולה ועד אילת; טוענת: ההזנחה הפושעת של שרי האוצר, הפנים, הסביבה, התשתיות נציב המים ומינהל מקרקעי ישראל, הביאו את הזבל באתרי הפסולת לסכן את עתודות המים ובריאות הציבור
גלית יצחק
בירושלים השתוללה שריפה ביער ירושלים באזור מתקן פי גלילות; בראש העין דווח על שריפה ברחוב ז'בוטינסקי; השרב צפוי להישבר לקראת הערב
נועם שרביט
"ראוי הוא כי כלל החומר שעל בסיסו הוארך צו המעצר המינהלי ייבחן ויישקל פעם נוספת על-ידי ערכאה שיפוטית", קבעה השופטת פרוקצ'יה נוכח זיכויו של פעיל הימין הקיצוני בפרשת 'מחתרת בת-עין'; הורתה למחוזי לקבוע בהקדם דיון בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il