X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש ממשלת לבנון נועד הלילה עם מזכ"ל החיזבאללה; נסראללה האשים גורמים הקשורים לשגרירות האמריקנית בביירות בליבוי המהומות; צבא לבנון פתח בגל מעצרים
▪  ▪  ▪

ראש ממשלת לבנון, רפיק חרירי, נועד הלילה (ב', 31.5.04) עם מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, בניסיון לפתור את המשבר החריף שפרץ בין החיזבאללה לממשלת לבנון, בעקבות המהומות הקשות שפרצו ביום ה' (27.5.04) במעוז החיזבאללה בדרום ביירות, שהביאו למותם של חמישה מפגינים וכבאי.
עם תום הפגישה, שנערכה בביתו של אחד מעוזריו הפוליטיים של נסראללה, פירסם החיזבאללה הודעה, בה נאמר שהשניים דנו ב"שיפור תנאי המחיה של תושבי דרום ביירות ובסיבות האמיתיות שהביאו לפרוץ המהומות".
זמן קצר לאחר סיום הפגישה, הקיפו כוחות ביטחון לבנוניים את שכונת מקדק בדרום ביירות ודרשו מראשי חמולת מקדק המתגוררת במקום להסגיר עצמם.
מבצע המעצרים מתרחש יממה לאחר שמזכ"ל החיזבאללה האשים במסיבת עיתונאים בביירות, "קבוצות הקשורות לגורמים בשגרירות האמריקנית בביירות" באחריות למהומות. "מטרת המהומות היתה פגיעה בקשרים הטובים שבין ממשלת לבנון לחיזבאללה", טען.
נסראללה כיוון בדבריו לבני חמולת מקדק, שכמה מבניה עובדים בשגרירות האמריקנית.
ארגון החיזבאללה תמך בשביתה שהוכרזה בלבנון ביום ה' במחאה על מחירי הדלק הגבוהים. המתיחות הפוליטית בלבנון רבה מאוד בחודשים האחרונים בשל הבחירות המקומיות שהתקיימו החודש והבחירות לנשיאות הצפויות בקרוב.
"אני לא יודע אם המסיתים פעלו על דעת עצמם או הונחו בידי השגרירות האמריקנית", אמר נסראללה, "אך אנו יודעים את השמות וראינו אותם בשטח. השמות הועברו לגורמים המוסמכים".
מזכ"ל החיזבאללה האשים את צבא לבנון באחריות להרג חמשת המפגינים: "אני דורש תשובות. למי היה אינטרס לשלוח את הצבא לסמטאות דרום ביירות? אנו דוחים כל התקפה על קצין או חייל, כשם שאנו דוחים ירי מכוון לראשם של בני אדם כתגובה להשלכת אבנים", אמר.
עיתוני לבנון דיווחו בסוף השבוע, כי סוריה לוחצת על החיזבאללה להביא לרגיעה במצב. בעקבות הלחץ הסורי, דחה נסראללה את מסיבת העיתונאים בה הגיב על הרג המפגינים, מיום ו' לשבת.
רפיק חרירי ששהה בביקור בדמשק ביום ה', קיצר את ביקורו ושב לביירות. ממשלת לבנון תתכנס היום (ב', 31.5.04) לישיבה מיוחדת.
ביום ו' התפרסמו תמונות קשות המראות כי כוחות הביטחון הלבנוניים ירו לעבר המפגינים למרות שלא היו כלל בסכנת חיים. אחד מהשוטרים אף ירה מחלון בניין גבוה. ארגון אמנסטי הבינלאומי דרש לחקור את האירועים [ראו קישורים].

תאריך:  31/05/2004   |   עודכן:  31/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
ביהמ"ש לעניינים מינהליים ביטל את זכיית החברה במכרז היוקרתי ורחב-ההיקף, שנועד להתאים את האיצטדיון הלאומי ברמת גן לצילום משחקי כדורגל בהתאם לתקן פיפ"א, לקראת מונדיאל 2006; השופט זפט: החברה אינה עומדת בדרישת הניסיון הקודם
נועם שרביט
למעלה מ-800 עורכי דין שנרשמו למבצע ועברו השתלמות ייחודית בדיני צוואות, התחייבו לערוך צוואות במחיר מוזל במיוחד; בלשכה אומרים: הצוואה מונעת סכסוכים משפחתיים ונותנת יכולת בחירה לעורך הצוואה להחליט מתוך רצון חופשי למי להעניק את רכושו
אלונה קורן
הממשלה החליטה כי ההיטל עבור העסקת עובד זר יעלה באופן מדורג מ-8% כיום - עד ל-40% בשנת 2008
אלונה קורן
בבורסה לניירות ערך בתל-אביב רשומים כיום למסחר כ-14 מפעלים קיבוציים; הערכות: בתקופה הקרובה יונפקו בבורסה 8-10 מפעלים קיבוציים נוספים
אלונה קורן
כלכלני לידר: יידרש קיצוץ של כ-8-9 מיליארד שקל כדי לעמוד ביעדי התקציב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il