X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברי הכנסת יבהירו ליו"ר הכנסת כי אם אין בכוונתו לסור מעמדתו הם יפנו לבג"צ; מ"מ היועצת המשפטית לכנסת: החלטת יו"ר הכנסת - קטגורית
▪  ▪  ▪
ח"כ בורג, מייעץ

גלאון, חוששת

   יואב יצחק
ריבלין חילץ את שרון; ח"כ איציק: שרון בורח מהכנסת

לאחר ישיבה ארוכה שקיים יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, עם חברי כנסת מסיעות האופוזיציה ולאחר שסקר את חוות הדעת המשפטית שהועברה אליו על-ידי מ"מ היועצת המשפטית לכנסת, החליט ריבלין סופית כי לא יתקיים דיון מדיני בהשתתפות ראש הממשלה בכנסת.
כעת מאיימים חברי הכנסת לפנות לבג"צ. עם זאת, יו"ר סיעת מר"צ, ח"כ זהבה גלאון מסרה ל-Nfc כי בג"צ יכול להוציא צו ביניים להחלטת יו"ר הכנסת, "אך יש לנו בעיה עם לוחות הזמנים". בדברים אלה ניתן ללמוד, כי האופוזיציה תיאלץ להסתפק בהחלטת יו"ר הכנסת ולדחות את הדיון המדיני ליום ג' בשבוע הבא.
החלטת יו"ר הכנסת המצדדת בבקשת ראש הממשלה אריאל שרון, לבטל את הדיון המדיני בכנסת, בניגוד לבקשת 40 חברי כנסת, עוררה הבוקר סערה בכתלי משכן הכנסת. חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה בניצוחן של ח"כ גלאון ויו"ר סיעת העבודה, ח"כ דליה איציק קיימו ישיבה מיוחדת לדון בנושא.
"ממה הם מפחדים", שאלה ח"כ זהבה גלאון, "האם ראש הממשלה כל כך עסוק עד שאין לו זמן פנוי להקדיש למשכן הכנסת וחבריו, המקום החשוב ביותר. החלטתו של יו"ר הכנסת מלמדת כי הוא לא יו"ר הכנסת של כולם, חובתו להגן על האופוזיציה", הוסיפה.
חדר סיעת העבודה נפתח הבוקר בהשתתפותם של ח"כ יצחק הרצוג (העבודה), ח"כ עבד-אלמאלכ דהאמשה (רע"מ), יאיר פרץ (ש"ס) ויו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ אברהם בורג (העבודה). על שולחן חדר הסיעה פרסו חברי הכנסת ספרי תקנון ועל רקע שיחה שניהלו עם מ"מ היועצת המשפטית לכנסת פסקו: "החלטת יו"ר הכנסת קטגורית ואינה עומדת בשום מבחן. יו"ר הכנסת פועל בניגוד לסמכותו, בניגוד לתקנון ופוגע באופוזיציה".
ההחלטה המרכזית שהתקבלה בישיבה הבהולה, היא לקיים פגישה עם יו"ר הכנסת ולהבהיר לו, כי בקשתם לקיים דיון מדיני דחוף, בהשתתפות ראש הממשלה, הינה זכות שעומדת להם על-פי חוק. כמו-כן נענו חברי הכנסת לבקשת ראש הממשלה ואף שקלו לקצר את הצעות האי אמון שהגישו. המטרה היא להראות רצון טוב. באם כל זה לא יספיק כדי לשכנע את יו"ר הכנסת לסור מעמדתו, הרי שבכוונתם להבהיר לו באופן חד משמעי: הכנו טיוטת עתירה ובכוונתנו לפנות לבג"צ.
בליכוד טוענים:
חברי האופוזיציה מגזימים
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) אומר בתגובה להחלטת יו"ר הכנסת לבטל הדיון המדיני, "מבחינה תקנונית ייתכן שיש צדק מסויים בטענות האופוזיציה אך הצווחות שלהם אינן בפרופורציה הנכונה. זה לא אסון גדול אם הדיון יתקיים בשבוע הבא במהלך השבוע הזה רה"מ ינסה לגבש קשריו ולהעביר את תוכניתו בממשלה".
יו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער מבקר את התקפות חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה ומכנה אותן, "מבישות". לדבריו, "כיו"ר הקואליציה היו לי פעמים רבות טענות על החלטותיו של יו"ר הכנסת, אך מעולם לא השתלחתי בו בפומבי, כפי שנוהגת האופוזיציה עתה. כנראה שהדבר האחרון שניתן לצפות מהאופוזיציה, זה התנהגות ממלכתית המכבדת את היו"ר. כבודו הוא, זה גם כבודה של הכנסת".

תאריך:  31/05/2004   |   עודכן:  31/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יגיעו לטקס בנסיעת בכורה בקו הרכבת החדש תל אביב-נתב"ג; הזדמנות להשתתף בשני טקסים בהם יקבלו המחשה כיצד השקעותיהם מסייעות לפיתוח המשק
יפעת גדות
אב לעשרה ילדים הוא הזוכה בסכום הגדול בלוטו; לדבריו, יוכל להכיר טוב יותר את 25 נכדיו שאותם אינו מספיק לראות ולהכיר ולפנק את אשתו
אלונה קורן
גמול דיווחה אתמול כי היא מנהלת מו"מ לרכישת מחצית מאחזקות משפחת דנקנר בקבוצה; משפחת דנקנר מוכרת את אחזקותיה בקבוצה בשל חובות אישיים כבדים של בני המשפחה לבנק לאומי
ענבל אביב
הקמפיין מתקיים בו זמנית ב-18 מדינות ברחבי העולם תחת הסיסמא "שחקו אותה בקהאם"; הקמפיין יעלה בטלוויזיה, בעיתונות וברדיו בעלות מדווחת של מיליון דולר
ענבל אביב
עשהאל אחראי בסופר-פארם להשקעה גדולה בתשתית, החלפת מערכות המחשב, בניית מערכות תגמולים בחנויות והחלפת כל קו הפרסום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il