X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה מדווחת היום על תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2004; מן הדוח עולה כי הכנסות החברה ברבעון זה הסתכמו בכ-715 מיליון ש"ח, גידול של כ-9 מיליון ש"ח לעומת הרבעון המקביל אשתקד
▪  ▪  ▪

עושה רושם שחברת דור כימיקלים נמצאת בכיוון הנכון מעלה. כך לפחות עולה מן הדוח שהיא מפרסמת היום על תוצאותיה ברבעון הראשון של שנת 2004.
הדוח מראה, כי ברבעון זה הסתכמו הכנסות החברה בכ-715 מיליון ש"ח, המהווים גידול של כ-9 מיליון ש"ח לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
החברה מדווחת, כי מכירות מיגזר הפילם גדלו ברבעון הראשון בכ-12% וזאת לעומת הרבעון הקודם ובסה"כ הסתכמו ב-66 אלף טון.
עוד מדווחת החברה, כי הרווח הגולמי רשם עלייה אף הוא, של כ-8 מיליון ש"ח לעומת הרבעון הקודם. מדיווחיה עולה, כי שיעור הרווח הגולמי הסתכם בכ-18% בהשוואה לכ-16% ברבעון הקודם וכ-20% ברבעון המקביל אשתקד.
הנתון המעודד המרכזי בדיווחה של החברה הוא, כי לראשונה מזה שלושה רבעונים דיווחה היא על גידול ברווח התפעולי, אשר הסתכם בכ-14 מ' ש"ח, לעומת הפסד תפעולי של כ-7 מיליון ש"ח וכ-2 מיליון ש"ח ברבעונים הרביעי והשלישי בשנה שעברה ורווח תפעולי של כ-8.5 מ' ₪ ברבעון השני של שנת 2003.
מהנתונים שמציגה החברה עולה כי ה-EBITDA של החברה הסתכם ברבעון הראשון בכ-55.8 מיליון ש"ח, גידול של כ-7.2 מיליון ש"ח לעומת הרבעון הקודם.
ברבעון הראשון רשמה החברה הפסד נקי של כ-11.2 מיליון ש"ח לעומת ההפסד של כ-33.7 מיליון ש"ח ברבעון הקודם ורווח נקי של כ-9.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ללא איחוד תוצאות קבוצת טראופאן סיימה דור כימיקלים את הרבעון הראשון של השנה ברווח נקי של כ-4 מיליון ש"ח.
החברה מדווחת, כי היא ממשיכה במשא-ומתן לניסיון להשגת הסדר עם הבנקים בחו"ל וקביעת יחסים פיננסים חדשים להלוואות קבוצת טראופאן. (כל ההלוואות של חברת-הבת טראופאן הינן Non Recourse לחברת דור כימיקלים)
עמדת החברה היא שתוצאות הרבעון הנוכחי מבשרות על שיפור בפעילות החברה הן במגזר הכימיה והן במגזר הפילם, זאת למרות העובדה כי תנאי שוק הפילם בו היא פועלת המשיכו לטענתה להיות קשים ובשורה התחתונה החברה עדיין מדווחת על ההפסד.
יצויין, כי ההרעה בשוק הפילם אשר גרמה לפגיעה כה קשה בתוצאות השנה הקודמת, החלה בחודש אפריל 2003, לפיכך הרבעון המקביל אשתקד אופיין ברווחיות גבוהה יחסית והיווה המשך של שנת 2002שהייתה שנה טובה מאוד בשוק הפילם.
המכירות
תחום המכירות בתקופה המדווחת כ-715 מיליון ש"ח גדל בכ-9 מיליון ש"ח לעומת המכירות בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה אשר נובעת בעיקר מתרגום האירו לשקלים מאחר ורמת המכירות ברבעון הנוכחי היתה עדיין נמוכה מרמת המכירות ברבעון הראשון של שנת 2003, שהיה המשך של הביקושים והמחירים הגבוהים שאפיינו את שנת 2002.
לעומת הרבעון הקודם נרשם אומנם קיטון בשקלים של כ-16 מיליון ש"ח במכירות, שנבע מתרגום היורו לשקלים, אולם במונחי יורו ובמונחי כמות חלה עלייה במכירות ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון הקודם הן במגזר הפילם והן במגזר הכימיה.
יצויין, כי פעילות מגזר הפילם מהווה כ-95% מכלל פעילות החברה.
הרווח הגולמי
הרווח הגולמי הסתכם בתקופה המדווחת בכ-126 מיליון ש"ח (כ-18%) לעומת רווח של כ-141 מיליון ש"ח (כ-20%) בתקופה המקבילה אשתקד.
הירידה בשיעור הרווח הגולמי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, נובעת מרמת מחירים ומרווחים גבוהים ששררו ברבעון הראשון אשתקד. מאידך, החברה מדווחת כי חלה עלייה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2004 (18%) לעומת שיעור הרווח הגולמי בכל שנת 2003 (17%) ושיעור הרווח הגולמי ברבעון הקודם (16%).
ההפסד בתקופה המדווחת הינו כ-11.2 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי של כ-9.4 מילון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד בתקופה המדווחת כולל הוצאה בגין הפחתת עודף עלות בכ-2 מיליון ש"ח לעומת הכנסה של כ-0.7 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
על פי הנתונים, בחלוקה לפי מוקדי פעילות, ההפסד הנקי ברבעון מורכב מרווח נקי של דור כימיקלים סולו של כ-4 מיליון ש"ח והפסד בסך כ-15.1 מיליון ש"ח מאיחוד תוצאות קבוצת טראופאן.
לעומת הירידה ביחס לרבעון המקביל אשתקד שכאמור היווה רבעון טוב יחסית, בו המחירים של מוצרי החברה הגיעו לרמות גבוהות, טוענת כאמור דור כימיקלים, כי השיגה שיפור תפעולי לעומת הרבעון הרביעי של שנת 2003.
לטענתה, השיפור לעומת הרבעון הקודם חל בכל מגזרי פעילות החברה. במגזר הפילם (וזאת הן בפעילות החברה הבת טראופאן והן בפעילות דור פילם כרמיאל) חל גידול במכירות המגזר בכ-7 אלפי טון לעומת הרבעון הקודם (66 אלפי טון לעומת 59 אלפי טון) ועלייה במכירות קבוצת טראופאן בכ-17 מיליון אירו לעומת הרבעון הקודם.
ברווח הגולמי של מגזר הפילם חל גידול של כ-2.6 מיליון ש"ח לעומת הרבעון הקודם (117.2 מיליון ש"ח לעומת 114.6 מיליון ש"ח). שיעור הרווח הגולמי של מגזר הפילם ברבעון הנוכחי עלה ל-17% לעומת 16% ברבעון הקודם.
כמו כן חלה עלייה לטענת החברה ב-EBITDA של מגזר הפילם הנובעת בעיקר מעלייה ב-EBITDA של קבוצת טראופאן (8.5 מיליון אירו ברבעון הנוכחי לעומת 6.9 מיליון אירו ברבעון הקודם).
במפעל הכימיה חל גידול במכירות ברבעון הנוכחי בהיקף של כ-5 מיליון ש"ח לעומת הרבעון הקודם (כ-34.1 מיליון ש"ח לעומת כ-29.1 מיליון ש"ח).
כך חל גידול גם ברווח הגולמי ברבעון הנוכחי בכ-5.5 מיליון ש"ח לעומת רבעון קודם (כ-8.5 מיליון ש"ח לעומת כ-3.0 מיליון ש"ח).
בסה"כ נאמד השיפור בשיעור הרווח הגולמי ברבעון הנוכחי בכ-25% לעומת כ-10% ברבעון קודם. במונחי EBITDA: כ-6 מיליון ש"ח ברבעון הנוכחי לעומת כ-0.3 מיליון ש"ח ברבעון הקודם וכ-7.1 מיליון ש"ח ברבעון מקביל אשתקד.
עוד מדווחת החברה, כי סך המאזן ליום 31.3.04 הסתכם ב-2,840 מיליון ש"ח בהשוואה לכ-2,845 מיליון ש"ח ביום 31.12.03.
החברה מסכמת את הדוח שלה וקובעת, כי "ברבעון הראשון של שנת 2004 מורגשים בשוק ה-BOPP במערב אירופה, בו פועלת החברה, סימני התאוששות ראשוניים. הסימנים הנ"ל באים לידי ביטוי בעלייה מסוימת במחירי המוצרים הסטנדרטים וגידול בהיקף ההזמנות מצד לקוחות החברה. מגמות אלו נמשכו גם במהלך החודשים אפריל- מאי בנוסף לכך כיום עובדת החברה במלוא כושר הייצור שלה בכל אתריה. כל אלה הביאו לשיפור בתוצאות החברה ברבעון הראשון של השנה".

תאריך:  31/05/2004   |   עודכן:  31/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
חברי הכנסת יבהירו ליו"ר הכנסת כי אם אין בכוונתו לסור מעמדתו הם יפנו לבג"צ; מ"מ היועצת המשפטית לכנסת: החלטת יו"ר הכנסת - קטגורית
יפעת גדות
יגיעו לטקס בנסיעת בכורה בקו הרכבת החדש תל אביב-נתב"ג; הזדמנות להשתתף בשני טקסים בהם יקבלו המחשה כיצד השקעותיהם מסייעות לפיתוח המשק
יפעת גדות
אב לעשרה ילדים הוא הזוכה בסכום הגדול בלוטו; לדבריו, יוכל להכיר טוב יותר את 25 נכדיו שאותם אינו מספיק לראות ולהכיר ולפנק את אשתו
אלונה קורן
גמול דיווחה אתמול כי היא מנהלת מו"מ לרכישת מחצית מאחזקות משפחת דנקנר בקבוצה; משפחת דנקנר מוכרת את אחזקותיה בקבוצה בשל חובות אישיים כבדים של בני המשפחה לבנק לאומי
ענבל אביב
הקמפיין מתקיים בו זמנית ב-18 מדינות ברחבי העולם תחת הסיסמא "שחקו אותה בקהאם"; הקמפיין יעלה בטלוויזיה, בעיתונות וברדיו בעלות מדווחת של מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il