חברת פלאפון משיקה היום (יום ב', 31.5.04) את מותג פלאפון החדש. השקת המותג היא מהלך משלים לתוכנית המיפנה והשינויים האסטרטגיים שהטמיעה החברה בשנתיים האחרונות, שינויים אשר החזירו את חברת פלאפון לרווחיות ולעמדת השפעה בזירה תחרותית ורוויה.
"אנו רואים בהשקת המותג החדש של פלאפון צעד אסטרטגי חשוב, אשר משלים את השינויים המבניים בכל תשתיות החברה ובכל המערכות התפעוליות שלה", אומר מנכ"ל פלאפון, יעקב גלברד ומוסיף: "ההשקה של המותג נועדה לחבר את לקוחותינו באופן מושלם וכולל לעולם הערכים החדש אשר יצרנו בפלאפון. הבנו כי זו לא חוכמה רק לשנות - צריך באמת להשתנות. לכן ערכנו קודם כל את השינויים המבניים, לרבות שינויי מתודולוגיה ושפה פנימית ורק לאחר השלמתם פנינו לביצוע השלב האחרון - המיתוג".
"במשך השנתיים האחרונות עברה פלאפון שינוי מהותי, במטרה להבטיח לכל לקוח את השירות הטוב ביותר והיעיל ביותר. במסגרת זו בוצעה מהפיכה שירותית במעבר משירות לקוחות לשירות רגשי. השקענו עשרות מיליוני דולרים בהרחבת תשתיות ושידרוג הרשת לטכנולוגית X1 CDMA. כמו כן, הושקו פלטפורמות שירותי ערך מוסף מתקדמות".
גיל שרון, המשנה למנכ"ל פלאפון, מסר כי השקת המותג החדש היא צעד משלים להשקת מותג הצעירים Esc: "כשהשקנו את מותג Esc יצרנו אג'נדה חדשה בשוק הסלולר והפכנו להיות מובילי זירת ה-Mobile Entertainment. פלאפון תמשיך מעתה לפעול בעבודה דואלית של שני מותגים: מותג לזירת ה-Entertainment ומותג לזירת מחפשי הערך. המאפיין העיקרי של המותג הוא פשטות.
ממחקרים רבים שערכנו בשנה החולפת בקרב קהלים שונים, התברר לנו כי פשטות היא ערך נחשק בעיני הלקוחות. בעולם כל כך מורכב ומרובה אפשרויות, פשטות ושכל ישר הינם מצרך מבוקש. גם בעולם גוברת המגמה לעבור לפתרונות ומסרים פשוטים יותר ללקוחות. חברות כמו t-mobile, Kyocera וחברות נוספות כבר אימצו ערך זה בכל פעילויותיהן".
שרון מוסיף כי "גילינו כי קיימת אוכלוסייה גדולה מאוד של לקוחות מחפשי ערך, שהם צרכנים מנוסים, נבונים ומתוחכמים, והפוטנציאל לחברה הממקדת מסרים לקהל זה הוא גבוה מאוד".
ניר שטרן, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, אמר: "תהליך המיתוג של פלאפון מבוסס קודם כל על פשטות, וגרעין המותג הוא הכוח שבפשטות. הפשטות תתבטא קודם כל בקשר שבין החברה ללקוחות בכל רגע נתון, החל מהחשבוניות והתכתובות ועד לשירות על כל רבדיו. נציע ללקוחות פתרונות פשוטים שיאפשרו להם לעשות ולממש דברים שהם באמת רוצים בקלות רבה יותר ובפחות מאמץ".
ערכי המותג שהגדירה פלאפון: פשטות, הוגנות, גמישות והעצמה. "ערכים אלה יבואו לידי ביטוי בכל שטחי הפעילות והעשייה של פלאפון", אומר שטרן ומוסיף: "השקת המותג החדש תלווה בתוכניות שידרוג של המכשירים ושל המסלולים בהם נמצאים הלקוחות, לצד המשך פיתוח והטמעה של טכנולוגיות חדשות. המהלך יושג על-ידי השקה של מיגוון רחב של שירותי ערך מוסף ותכנים ייחודיים, לצד הצעה ללקוחות לבחירה של מכשירים חדשים מתוך מגוון גדול של מכשירים. במקביל יושקו מגוון מסלולים חדשים המותאמים לצורכי הלקוח".
במסגרת השקת המותג החדש, תצא בקרוב פלאפון במהפיכה נוספת להתאמת מסלול החיוב של כל לקוח, כך שמסלול זה ישודרג ביוזמת החברה.
גיל שרון אומר כי המדובר בתוכנית חדשנית, ראשונה מסוגה בעולם הסלולר בישראל, שתיחשף לכל הלקוחות בתוך מספר שבועות. בנוסף, מבטיחה החברה להשיק שירותים חדשניים לקבלת מידע זמין בדיבור, תוך שימוש בחיוג לפורטל קולי או הקלקה פשוטה ב-SMS, אפשרות לגלישה סלולרית מהירה בכל מקום, ובעתיד הקרוב השקה של וידיאו בפס רחב.
לצורך התיקשור של השינוי במותג פלאפון, יצרה החברה, בשיתוף עם משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, שפה חדשה המעבירה את ערכי המותג. "זוהי שפה המבוססת על דיאלוג חופשי בין החברה ללקוחות, במטרה שירגישו כי פלאפון היא בן אדם ולא רק חברה מסחרית", כך נמסר מהחברה.
עוד נמסר, כי הדיאלוג בנוי על ערכי אישיות המותג: מבטיח ומקיים, נעים ורגוע ולא לוחץ, ממליץ ומסביר ולא דוחף, תמציתי ובהיר ללא שום סירבול, מפשט ומאמין במה שהוא מוכר, לא מנסה להצחיק אך מדבר עם חיוך.
לצורך כך נבחרה סיסמא חדשה: "פלאפון. לא רק מדברים", ונבנתה שפה ויזואלית העושה שימוש בצבע כחלחל, אשר אמורה להעביר תחושה כללית של אמינות, בסיסיות, ראשוניות וריאליזם, המשולבת באווירה צילומית עכשווית בסגנון "ריאליטי לוק", המתארת רגעים יומיומיים לא מבויימים של דמויות שקל להזדהות ולאהוב אותם.
הפרסומות של פלאפון נבנו כך שידברו בגובה העיניים לקהל הצרכנים ויהיו - פשוטות - כותרות ברורות, מילים בגובה העיניים. "בלי התחכמויות, בלי בולשיט. פשוט", כך נמסר מהחברה.
קמפיין ההשקה להצגת מותג פלאפון החדש יעלה מחר (יום ג', 1.6.04) בפעילות פרסומית רחבה הכוללת מודעות בעיתונות, שני סרטוני טלוויזיה ושילוט חוצות. בשלטי החוצות יוצגו שירותים משופרים שפלאפון מציעה ללקוחותיה כחלק מתהליך השינוי שעוברת החברה, תחת הסלוגן "לא רק מדברים", במגמה להציג גם את המעשים שנעשו בחברה, כגון: הגדלת מערך שירות הלקוחות, הרחבת השיחות בחו"ל והיערכות להפעלת שירותי הדור השלישי.