X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנועה להגינות שלטונית טוענת, כי בנו של ראש הממשלה "בוחש" במינוי חברי המועצות הדתיות ותובעת ממנו לחדול ממעורבותו בעניין; "מעורבות שכזו מקומה לא יכירנה בשיטת משטר דמוקרטית, להבדיל משיטת משטר מלוכנית אשר בה לנסיך, ליורש העצר סמכויות שלטוניות נרחבות"
▪  ▪  ▪

התנועה להגינות שלטונית טוענת כי חבר הכנסת עמרי שרון (ליכוד), בנו של ראש הממשלה אריאל שרון, "בוחש" בהליכי מינוי החברים בלמעלה מ-80 מועצות דתיות ברחבי הארץ, הליכים המתבצעים בימים אלה ממש.
מאז פירוק משרד הדתות, הועברה האחריות על המועצות הדתיות למשרד ראש הממשלה. כיום, כותבת התנועה להגינות שלטונית במכתב לח"כ שרון הצעיר, עוסקים במשרד ראש הממשלה באינטנסיביות בחידוש הרכבים ומינוי ממונים בלמעלה מ-80 מועצות דתיות ברחבי המדינה.
"למיטב ידיעתנו", נאמר במכתב, "לא היה תקדים בתולדות המינהל הציבורי במדינה למינויים כה נרחבים בתקופה כה קצרה. מינויים אלו יש לעשות בזהירות הראויה מתוך שיקולים בלעדיים של יעילות וטובת מערכת שירותי הדת במדינה, שירותים אשר רוב הציבור נזקק להם".
התנועה טוענת, כי הובא לידיעתה שבנו של ראש הממשלה הוא "המוציא והמביא במשרד ראש הממשלה לעניין הרכבים חדשים ו/או מינוי ממונים במועצות הדתיות". מעורבות זו, נטען במכתב, פוגעת בסדרי מינהל תקין, מנוגדת להנחיות היועץ המשפטי לממשלה ולפסיקת בית המשפט העליון.
הפגיעה בסדרי מינהל תקין באה, לטענת התנועה, מהיותו של עמרי שרון חבר כנסת, הגוף האמור לבקר את משרדי הממשלה ומהיותו בנו של השר הממונה על המועצות הדתיות, שהוא גם ראש הממשלה. היותו של ח"כ עמרי שרון חבר בכנסת ישראל אשר לה מעמד של גוף המבקר את משרדי הממשלה.
"אין זה ראוי", טוענת התנועה, "להעמיד את עובד הציבור במשרד הממשלתי ואת שיקול דעתו המקצועית אל מול דעתו של ח"כ שרון, 'הצעותיו' או 'הנחיותיו'. מעטים הם עובדי הציבור אשר ישכילו לעמוד בתוקף על דעתם המקצועית אל מול דעתו החולקת של ח"כ עמרי שרון שהוא כאמור, חבר בגוף המבקר את המשרד הממשלתי, ובנוסף גם בנו של השר הממונה הישיר ובנו של ראש ממשלת ישראל".
התנועה מוסיפה, כי "מעורבות שכזו מקומה לא יכירנה בשיטת משטר דמוקרטית, להבדיל משיטת משטר מלוכנית אשר בה לנסיך, ליורש העצר סמכויות שלטוניות נרחבות".
התנועה מוסיפה וטוענת, כי "מתרבות השמועות אודות קיומו של קשר ישיר בין חברות בליכוד ו/או אופן ההצבעה העתידית בסוגיות מדיניות במרכז הליכוד לבין הזכות להיות כלול ברשימות עמרי שרון. יתכן כי מצע הגידול לשמועות אלו הם הפגמים האתיים שמנינו לעיל ולו משום כך יש להימנע מהם". התנועה להגינות שלטונית דורשת, לפיכך, מעמרי שרון להפסיק לאלתר כל מעורבות במינוי חברי המועצות הדתיות.

תאריך:  31/05/2004   |   עודכן:  31/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
האגודה לזכויות האזרח טענה, כי אופן חקיקתו של החוק היתה בלתי ראויה וחברי הכנסת שימשו חותמת גומי של האוצר, שיזם את החוק; 11 ח"כים צירפו תצהיר לעתירה המאשר שאכן קשה להבין על מה מצביעים ב'רשימת המכולת'; הנימוקים לדחייה יינתנו במועד אחר
גלית יצחק
כך עולה מסקר כלל אירופי שנערך לרגל היום הבינלאומי ללא עישון שחל היום בישראל וברחבי העולם; 60% מהנשאלים העידו על עצמם שהפסקת עישון תועיל לחיי האהבה שלהם
עומר כרמון
סלאח' זוואוי: "היאתוללה ח'ומייני החשיב את הניצחון כבלתי-שלם עד שיושג הניצחון בפלשתין"; "ח'ומייני חש את אללה בלבו ויכל להביס בעזרתו את אויביו"; "לימד את העמים המדוכאים בעולם שיעור בסבלנות ותקווה"
רועי כוכבי
בית משפט השלום בחיפה הטיל את הקנס בשל עבירות על החוק למניעת מפגעים וחוק שמירת הניקיון
מירב לוי
זאת בשל הגרעון מצטבר העומד על 120 מיליון ש"ח; נשיא הטכניון: "אנחנו נמצאים בדקה ה-90"; ראשי תעשיית היי-טק: אם לא יחול שינוי דרסטי תפגר ישראל אחרי מדינות כמו הודו, קוריאה וסין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il