X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר התחבורה: הפרויקט יחסוך לרכבת ישראל כ-300 מליון שקל בשנה; עלות השלב הראשון של הקמת מערכת הרכבת נאמד בכ-1.6 מיליארד ש"ח
▪  ▪  ▪

שר התחבורה, אביגדור ליברמן הגיש (יום ב', 31.5.04) לוועדה לתשתיות לאומיות בקשה להכריז על פרויקט חישמול מערך הרכבות הארצי כפרויקט בעל חשיבות לאומית.
רכבת ישראל סיימה לאחרונה הכנת תוכנית אב ארצית לחישמול מערך הרכבות בארץ, במסגרת תוכנית החומש של רכבת ישראל. עלות השלב הראשון של הקמת המערכת נאמדת בכ-1.6 מיליארד שקלים.
שר התחבורה ציין כי אישור הבקשה על-ידי הוועדה לתשתיות לאומיות שבראשות ראש הממשלה, אריאל שרון יאפשר לקצר באופן משמעותי את ההליכים הסטטוטוריים הנדרשים לצורך הפרויקט ולזרז את הקמתם של 23 תחנות שייבנו לאורך המסילות בכל הארץ.
ליברמן ציין כי לחישמול הרכבת יתרונות רבים ובהם חסכון משמעותי של כ-300 מיליון שקל בשנה; בשמוש באנרגיה ובעלויות האחזקה של הרכבת; צמצום רמת זיהום האוויר; אפשרות להגדיל את מהירות הרכבת וקיצור זמן התאוצה והבלימה של הרכבת שיאפשר להגדיל את מספר הרכבות באזורים עירוניים.
מערך הרכבות הבינעירוניות של רכבת ישראל מונע כיום באמצעות דיזל, בעוד שברוב מדינות העולם הרכבות הבינעירוניות מונעות על-ידי חשמל. בכוונת הרכבת להעביר את כל המערכות הרכבתיות להפעלה באמצעות קווי מתח גבוה, דבר הדורש החלפה הדרגתית של הציוד המיושן ושידרוג מערך הרכבות. עלות חישמול של מסילת ברזל נעה בין 350 ל-400 אלף דולר לכל קילומטר של מסילה.
פרויקט חישמול הרכבת יבוצע בסיוע חברת ניהול ישראלית "תדם" שזכתה במכרז של רכבת ישראל, בסיועה של חברת D.E. CONSULT מגרמניה. החברה נבחרה באוגוסט 2002 על-ידי רכבת ישראל כחברה שתתכנן את הפרויקט.

תאריך:  31/05/2004   |   עודכן:  31/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך מסרה עיריית הרצליה לרגל היום הבינלאומי ללא עישון; הרצליה מוכרזת כעיר ללא עישון; העירייה מהדקת את הפיקוח על המעשנים במקומות ציבוריים
רנית נחום-הלוי
כך עולה מדיון בוועדת הכלכלה; הדבר גורם לנזק ישיר למשק הנאמד בכ-400 מיליון ש"ח בשנה; הברחות הדלקים מתבצעות על-ידי מכירה חוזרת של דלקים מהרשות לישראל כאשר העודפים מוחזרים לישראל ונמכרים במחירי היצף
מירב לוי
כך דברי שרת החינוך בכנס מנהלי מחלקות תרבות ברשויות המקומיות; הדגישה: תופחת התמיכה בישובים בהם הרשות אינה מוכנה ליטול חלק בהשקעה בתרבות
רועי כוכבי
התנועה להגינות שלטונית טוענת, כי בנו של ראש הממשלה "בוחש" במינוי חברי המועצות הדתיות ותובעת ממנו לחדול ממעורבותו בעניין; "מעורבות שכזו מקומה לא יכירנה בשיטת משטר דמוקרטית, להבדיל משיטת משטר מלוכנית אשר בה לנסיך, ליורש העצר סמכויות שלטוניות נרחבות"
נועם שרביט
האגודה לזכויות האזרח טענה, כי אופן חקיקתו של החוק היתה בלתי ראויה וחברי הכנסת שימשו חותמת גומי של האוצר, שיזם את החוק; 11 ח"כים צירפו תצהיר לעתירה המאשר שאכן קשה להבין על מה מצביעים ב'רשימת המכולת'; הנימוקים לדחייה יינתנו במועד אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il