X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רג'פ ארדואן: "שרון היה אמור לסייע לנו - אך לא עשה זאת"; לפני כשבוע אמר: "אין הבדל בין הטרור בו נלחמת טורקיה, לבין מה שישראל עושה ברפיח"
▪  ▪  ▪

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ ארדואן, מוסיף לתקוף את ישראל. ארדואן טען (יום ב', 31.5.04), כי ישראל דחתה הצעות טורקיות לתיווך במשא-ומתן בין ישראל לרשות הפלשתינית.
"שרון היה אמור לסייע לנו, אך לא עשה זאת. ההתנקשויות וההתקפות האחרונות שבוצעו בידי ישראל קברו את כל מאמצי השלום של טורקיה", אמר.
כזכור, לפני כשבוע אמר ארדואן, ראש המפלגה המוסלמית, אשר הורשע בעבר בטורקיה בעבירות של הסתה דתית: "אין הבדל בין הטרור בו נלחמת טורקיה, לבין מה שישראל עושה ברפיח".
יממה לאחר מכן אמר שר החוץ הטורקי וסגן ראש הממשלה, עבדאללה גול, כי טורקיה שוקלת להחזיר להתייעצויות את שגרירה בישראל: "טורקיה מעוניינת לקדם את תהליך השלום, אך אין זה קל מול פעולותיה הצבאיות של ישראל ברצועת עזה. יתכן ונחליט להחזיר בימים הקרובים את שגרירינו בישראל להתייעצויות. אחר כך הוא ישוב".
שר החוץ הטורקי מסר בנוסף, כי ממשלת טורקיה שוקלת למנות שגריר לקונסוליה הטורקית בירושלים, שיופקד על הקשר עם הפלשתינים. גול יוצא היום (ב', 31.5.04) לביקור בכמה ממדינות ערב.
עיתונים ערביים טענו לאחרונה, כי טורקיה החליטה לנתק את בריתה האסטרטגית עם ישראל, והציגו כהוכחה את הודעת טורקיה מלפני כעשרה ימים, כי החליטה לתת עדיפות לחברות מקומיות ולפיכך ביטלה שלושה מכרזים בשווי 11 מיליארדי דולרים, אשר באחד מהם הגיעה התעשיה האווירית הישראלית לשלב הגמר.
ההודעה הטורקית על ביטול המכרזים גרמה למתיחות ביחסי טורקיה-ארה"ב. אחד המכרזים, בשווי 5 מיליארד דולר: ייצור 145 מסוקי תקיפה עבור הצבא הטורקי. ביולי 2000 עלו במכרז זה לשלב הגמר קונסורציום של שתי חברות אמריקניות, וקונסורציום של חברת קאמוב הרוסית והתעשיה האווירית הישראלית.
מכרז נוסף שבוטל, ששוויו 5 מיליארד דולר: ייצור 1,000 טנקים. התמודדו עליו: גרמניה, צרפת, ארה"ב ואוקראינה.
מכרז שלישי שבוטל, שוויו מיליארד דולר: ייצור 9 מזל"טים עבור הצבא הטורקי.
עיתונים בטורקיה ובמדינות ערב טוענים, כי מוקד מתיחות נוסף ביחסי ישראל-טורקיה, הוא פעילות ישראלית באזור הכורדי בצפון עירק.
בירושלים מכחישים את כל הדיווחים על מתיחות בין שתי המדינות [ראו קישורים].

תאריך:  31/05/2004   |   עודכן:  31/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
מוסד אל-אזהר מפשיל שרוולים ויוצא למסע נוסף נגד האינטלקטואלית המצרית נוואל א-סעדאווי; "נפילת האימאם" - ספר פרי עטה, הוא סלע המחלוקת כעת; הצצה אל תוך מצרים המודרנית, המפעילה כלים של משטרים אפלים
רנית נחום-הלוי
שר התחבורה: הפרויקט יחסוך לרכבת ישראל כ-300 מליון שקל בשנה; עלות השלב הראשון של הקמת מערכת הרכבת נאמד בכ-1.6 מיליארד ש"ח
גלית יצחק
כך מסרה עיריית הרצליה לרגל היום הבינלאומי ללא עישון; הרצליה מוכרזת כעיר ללא עישון; העירייה מהדקת את הפיקוח על המעשנים במקומות ציבוריים
רנית נחום-הלוי
כך עולה מדיון בוועדת הכלכלה; הדבר גורם לנזק ישיר למשק הנאמד בכ-400 מיליון ש"ח בשנה; הברחות הדלקים מתבצעות על-ידי מכירה חוזרת של דלקים מהרשות לישראל כאשר העודפים מוחזרים לישראל ונמכרים במחירי היצף
מירב לוי
כך דברי שרת החינוך בכנס מנהלי מחלקות תרבות ברשויות המקומיות; הדגישה: תופחת התמיכה בישובים בהם הרשות אינה מוכנה ליטול חלק בהשקעה בתרבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il