X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט העליון דחה בקשת רשות שהגיש בעל חברה קבלנית לעבודות עפר על חומרת העונש; עומר זידאן העלה טענה מעניינת: המדינה לא שילמה לו במועד עבור עבודה שהזמינה אצלו ולכן מצבה של החברה הידרדר עד קריסתה; בנסיבות אלה, טען, יש מקום להפחית מחומרת העונש
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון דחה היום (יום ג', 31.5.04) בקשת רשות ערעור על חומרת העונש שנגזר על בעל חברה קבלנית, שהורשע באי הגשה במועד של 10 דוחות לשלטונות מס ערך מוסף.
המבקש, עומר זידאן, היה בעליה ומנהלה של חברה קבלנית לעבודות ביוב, ניקוז, בניה ושיפוצים. עד שנת 1998 היתה החברה רווחית, אך לאחר מכן היא נקלעה לקשיים, ובשנת 2001 מונה לה כונס נכסים.
מאוגוסט 1999 עד יולי 2000 לא הגישה החברה דוחות למע"מ וסכום המס שלא שולם בשל תקופה זו הסתכם בכ-360,000 ש"ח. זידאן והחברה הועמדו לדין, ובית משפט השלום בקרית שמונה הרשיע אותם, על-פי הודאתם, בעבירה של אי הגשת דוחות במועד. זידאן נידון ל-7 חודשי מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 25,000 ש"ח.
בערעור שהוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת, החליטו השופטים להעמיד את עונש המאסר בפועל על 5 חודשים בלבד, בהתחשב בעברו הנקי של זידאן ובמצבו הבריאותי. אך זידאן לא הסתפק בכך, והגיש, באמצעות עו"ד עופר שרם, בקשת רשות ערעור על חומרת העונש לבית המשפט העליון.
הפעם העלה זידאן נימוק חדש - ומעניין במיוחד: לטענתו, הסתבכותה הכלכלית של החברה, בעטיה לא הוגשו הדוחות במועד, נגרמה באשמת המדינה, שדחתה במשך זמן רב תשלומים לחברה עבור עבודות שהזמינה אצלה. מקום שקשיים כלכליים של משלם מס נגרמים על-ידי המדינה ומוסדותיה, טען זידאן, צריך הדבר להוות שיקול מכריע לקולא בהעמדתו של אדם לדין על מחדלים בתשלום מס.
המדינה, באמצעות עו"ד קמיל עטילה, התנגדה לבקשת רשות הערעור. היא טענה, בין היתר, שחלק מחובות המס של החברה לא נפרעו עד כה, וכי בתקופה בה בוצעו העבירות עיקר עסקיה של החברה בוצעו דווקא עם גופים פרטיים, ולא עם המדינה. עוד טענה המדינה, כי זידאן לא הוכיח שהחברה לא קיבלה במועד את התמורה עבור עבודות ציבוריות שביצעה.
לצערם של בעלי עסקים רבים וטובים, שהמדינה אכן לא משלמת להם במועד תמורת מוצרים או שירותים שסיפקו לה, השופטת פרוקצ'יה, שדנה בבקשה, דחתה אותה בלי להתייחס לטענתו המקורית של זידאן. לדבריה, הערכאות הקודמות שקלו את מכלול נסיבותיו האישיות של זידאן ואיזנו כראוי בין עברו הנקי ומצבו הבריאותי לבין הצורך לנקוט ענישה מחמירה, שיש בה כדי להרתיע מפני ביצוע עבירות מס.
רע"פ 3757/04, עומר זידאן נ' מדינת ישראל

תאריך:  31/05/2004   |   עודכן:  31/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
צו הפירוק ניתן לבקשת עו"ד יוסי שגב עקב פסק דין המזכה אותו במיליוני דולרים מהחברה, בשל פרשת המעילה של אריה גולדין; בית המשפט קבע כי משלא התבקש עיכוב פסק הדין הכספי, אין מקום להתערב בהחלטת בית המשפט המחוזי בעניין חדלות הפירעון של כלל אינווסטמנט
מירב לוי
נפגשה עם נציגי אוניברסיטת עמן ונציגי המועצה להשכלה גבוהה; מאהר חוראני, בעל האוניברסיטה: למרות הלחצים שכנגד מצד גורמים שונים במדינות ערב, אנו נחושים להתקדם עם הפרויקט כחלק ממסר השלום האזורי
גלית יצחק
ישראל הסגירה היום, לאחר כ-14 וחצי שנים, את המבוקש סידני מרווין לואיס; מואשם בתכנון הברחות של למעלה מ-1,000 חשיש
גלית יצחק
קו זה יוביל מטענים וחומרים מסוכנים באמצעות הרכבת וכך תמנע מעבר של משאיות בתוך העיר באר שבע; בשלב הראשון יופעלו 4 רכבות ביום
עומר כרמון
רג'פ ארדואן: "שרון היה אמור לסייע לנו - אך לא עשה זאת"; לפני כשבוע אמר: "אין הבדל בין הטרור בו נלחמת טורקיה, לבין מה שישראל עושה ברפיח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il