X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחרתיים צפוי בית המשפט לתת לפרסם את החלטתו בעתירתם של הורים לילדים אוטיסטים, ארגון ית"ד וארגון בזכות נגד משרד החינוך; ההורים תובעים ליישם את חוק השילוב כלשונו; פסק הדין הוא האחרון שיינתן על-ידי השופטת דורנר, שפרשה לאחרונה מכהונתה
▪  ▪  ▪

ביום ד' השבוע (2.6.04) צפוי הרכב בראשות השופטת (בדימוס) דליה דורנר לתת את פסק דינו בעתירתם של הורים לילדים אוטיסטים, ארגון ית"ד וארגון בזכות נגד משרד החינוך בעניין יישום חוק השילוב של ילדים בעלי לקויות קשות בחינוך הרגיל.
הורים לילדים אוטיסטים, השותפים לעתירה, מוחים על מה שהם מכנים הפליית ילדיהם על-ידי ראשי משרד החינוך. הם תובעים כי המשרד יציית להחלטת בג"צ ויקיים את חוק השילוב, המורה למדינה לשלב ילדים בעלי לקויות בחינוך הרגיל, כלשונו. העותרים טוענים כי החוק מעגן את זכותם של ילדיהם להשתלב במערכת החינוך הרגילה בישראל.
העותרים טוענים עוד, כי הם קורסים תחת נטל המימון של שילוב ילדיהם בכיתה רגילה, בנוסף להוצאות הטיפולים שנגזרו עליהם. משרד החינוך, טוענים ההורים, מתנכר לילדים האוטיסטים המשולבים במערכת החינוך הרגיל על-פי חוק. "אנו כהורים, נאבקים להקנות לילדנו מידה של עצמאות שתאפשר להם, בזכות שילובם במערכת החינוך הרגילה, חיים של כבוד בתוך הקהילה ולא בנפרד ממנה", אומרים העותרים.
במשרד החינוך טוענים, כי ועדות השילוב הבית-ספריות יוכלו להקצות שעות סיוע לשילוב יחידני, אך על-פי קריטריונים ומסגרת תקציבית שייקבעו מראש. ההורים, באמצעות עו"ד תרצה ליבוביץ מארגון בזכות, טוענים בתגובה כי תשובת המשרד מעידה על כוונה להמשיך ולהכשיל את שילוב הילדים האוטיסטים והילדים בעלי הלקויות הקשות האחרות. לטענתם, משרד החינוך מתנה עכשיו את הזכאות לסיוע במסגרת תקציבית, דבר שהיה על המשרד לבצע זה מכבר, על-פי קביעת בית המשפט. בנוסף, טוענים ההורים, משרד החינוך לא הפנים את עמדת בית המשפט לפיה לילדי החינוך המיוחד יש תקציב והסוגיה היא ארגונית פנימית. ההורים מציינים, כי תקציב ילד בחינוך המיוחד גבוה בהרבה מעלות הסיוע שהם זכאים לקבלו בחינוך הרגיל.
בית המשפט מתבקש להורות למשרד החינוך לבטל את השיטה הקיימת להקצאת משאבי השילוב לבית הספר, ולקבוע כי הקצאת המשאבים תיגזר לפי מספר הילדים המשולבים בו וצרכיהם. עוד מתבקש בית המשפט לפסוק, כי כאשר ועדת השילוב קובעת את זכאות ילד לשילוב, לא יטען משרד החינוך להיעדר תקציב למימון זכאות זו וזאת כל עוד המסגרת התקציבית לילדים אלה, אילו למדו בחינוך המיוחד, הייתה גבוהה יותר.
בדיון שהתקיים ב-22 באפריל השנה ציינה השופטת דורנר כי הרכב השופטים בראשותה חשב שהעתירה יכולה להסתיים ללא פסק דין ובהסכמה. "לא מתקבל על הדעת שהגורם שמחליט על שילוב לא יחליט גם על כל השירותים הנדרשים להם זקוק הילד המשתלב", אמרה אז דורנר. לדבריה, הארגון כפי שהוא לקוי ויוצר בעיות חמורות, והדבר היחיד המתבקש מהחוק ומהשכל הישר הוא שמי שאומר ומחליט שהילד יכול להשתלב, כלומר הוועדות הבית ספריות המוסמכות לכך על-פי דין, הוא זה שצריך לקבוע מה צריך אותו ילד ואיזה סיוע עליו לקבל כדי להשתלב, אחרת אין משמעות מעשית לקביעתה של ועדת השילוב. כיום, כאמור, הוועדה הבית ספרית היא אמנם זו שקובעת האם ניתן לשלב ילד זה או אחר, אך בפועל סל השירותים והיקפו לא נקבע על-ידה.
דורנר ציינה עוד, כי תשובת משרד החינוך בנוגע לתקציב הסיוע אינה מובנת. לדבריה, אם מדובר היה בתוספת של תקציב אזי ניתן היה להבין שיש בעיה, אך ידוע שהחינוך המיוחד הוא יקר, ובמקרים בהם עוסקת העתירה כלל לא מדובר בתוספת, אלא בהעברת כספים הניתנים לאותו ילד בחינוך המיוחד, לצורך שירותים וסיוע לו הוא זכאי בחינוך הרגיל.
פסק הדין שיינתן ביום ד' הוא פסק הדין האחרון עליו תחתום השופטת דורנר. השופטת פרשה לאחרונה מכהונתה, עם הגיעה לגיל 70, אך הוסיפה לכתוב פסקי דין בתיקים בהם דנה טרם פרישתה.

תאריך:  31/05/2004   |   עודכן:  31/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
טננבאום התראיין לתוכנית "משעל חם" בערוץ 2; הוסיף: "אני מעריך את כושר הביצוע שלו"
גלית יצחק
כך עולה מסקר שנערך בשירותי בריאות כללית; קרוב ל-50% מכלל הציבור לא מודעים למידת הנזק הנגרם מעישון נרגילה
גלית יצחק
מדובר באחוז הנמוך ביותר של מעשנים שנרשם במדינת ישראל; מירי זיו: "מדי שנה מתים בישראל למעלה מ-1,500 איש כתוצאה מעישון פסיבי
רועי כוכבי
אלהאם חדיד, תושבת דלית אל כרמל, מואשמת כי הזמינה את חיסולו של החשוד ברצח בנה; בית המשפט קבע: למרות חומרת העבירות, חלוף הזמן מאז ביצוע העבירה מצדיק את שחרורה של חדיד למעצר בית הרחק מיישוב מגוריה
גלית יצחק
הביקור הוחלט לאחר ששמונה בישופים מרכזיים מהודו ביקרו בישראל והכריזו על כוונתם להפוך לשגרירי רצון טוב; כ-1,000 חיילי חיל הים ההודי ביקרו בישראל בשבוע האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il