X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבית הלבן מתגייס לצידו של שרון בעימות מול נתניהו

קונדוליסה רייס: הנשיא דורש ביצוע התוכנית - בלי קיצוצים

ערפאת דוחה דרישת מובארק לאפשר ריכוז מנגנוני הביטחון תחת ראש אחד; השר סילבן שלום יוצא לקהיר ביום שני; ויסגלס נפגש עם רייס, שהודיעה: תוכנית שרון היא התוכנית היחידה
▪  ▪  ▪

הנשיא בוש דורש תוצאות
הנשיא ג'ורג בוש עומד על מימוש תוכנית ההינתקות המלאה, בלי קיצוצים בה; תוכנית שרון היא התוכנית היחידה שבה מכיר הבית הלבן. כך הודיעה היועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס, בפגישה עם מנהל לשכת ראש הממשלה, דב ויסגלס.
בהודעה זו "מתגייס", למעשה, הבית הלבן, לצידו של שרון בעימות עם שר האוצר בנימין נתניהו ומול יתר השרים "המורדים" בליכוד. הנשיא בוש מבהיר כי לא יסכים לשום תוכנית פשרה, שתפחית את מספר הישובים שהבטיח שרון לפנות במסגרת התוכנית המקורית.
ויסגלס הגיע לוושינגטון (יום ג') לפגישת עידכון עם רייס, אשר מסרה לו, כי הנשיא בוש עומד להודיע פומבית על כך שהוא מצפה ליישום תוכנית ההינתקות.
ויסגלס מסר לרייס, כי שרון נחוש בדעתו להביא ביום א' לאישור הממשלה את תוכנית ההינתקות המלאה גם במחיר של שינויים בממשלה [ראו קישור]. בפגישה דיווח ויסגלס בנוסף, כי שרון מוכן עקרונית לאפשר לערפאת לעבור לרצועה, וזאת בתנאי שיוותר על שליטתו במנגנוני הביטחון.
אולטימטום לערפאת
יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, דוחה בזעם את תוכניתו של נשיא מצרים, חוסני מובארק, הדומה במהותה לתוכניתו של ראש הממשלה, אריאל שרון.
הלחץ מצד מצרים על ערפאת גובר, גם בשל המעורבות הגוברת מצד הבית הלבן. הנשיא בוש רוצה לראות תוצאות, ותובע ממובארק להפעיל השפעתו על הפלשתינים.
נוכח פעילות זו נאלץ ערפאת (יום ג') להגיב לתוכנית המצרית. בראיון ראשון לתקשורת, המתייחס ישירות לתוכניתו של מובארק, טוען ערפאת כי התוכנית מביאה אותו ל"מצדה" שלו. לדבריו, הוא לא יסכים לתכתיב של מצרים וישראל, ועל כן הוא דוחה את הדרישות שהוצגו בפניו:
- לרכז את כל מנגנוני הביטחון תחת ראש אחד;
- להעניק לאבו עלא את כל הסמכויות כראש ממשלה;
- לעבור לרצועת עזה, ולהניח לממשלה הפלשתינית לתפקד באופן עצמאי;
- להפעיל את השפעתו כדי להפסיק את הטרור נגד ישראל.
ערפאת אמר, כי הפלשתינים לא יסכימו לצעדים חד-צדדיים מצד ישראל. הוא הציע לחדש את המו"מ המדיני בסיועה של מצרים.
ועדה ישראלית-מצרית
שרון ומובארק החליטו על הקמת ועדה שתדון בדרכים לשיפור היחסים בין שתי המדינות. במקביל הוחלט לשגר את שר החוץ, סילבן שלום, לפגישה עם מובארק, כדי לדון עימו בסיוע שהוא מציע לתוכנית ההינתקות. השר שלום אמור היה לצאת לפגישה עם הנשיא מובארק כבר ביום חמישי הקרוב. הפגישה נדחתה ליום שני הקרוב, לאחר שנמסר כי הנשיא נקע את רגלו.
הנשיא מובארק נוטל כבר זמן רב חלק בניסיון להשיג הסדר מדיני בין ישראל לפלשתינים. ואולם, מובארק לא היה מוכן לערוב להפסקת הטרור מהצד הפלשתיני. בשיחה אתמול עם שרון הודיע מובארק, לראשונה, כי אם תיסוג ישראל מרצועת עזה, תיקח מצרים על עצמה את האחריות להפסקת הטרור מרצועת עזה. יחד עם זאת, דורש מובארק מישראל לפנות גם את ציר פילדלפי, ולהשאירו בחזקת המצרים.
על-פי הערכות במשרד ראש הממשלה, הלחץ שהפעילו בימים האחרונים גורמי ממשל בכירים בבית הלבן, על הנשיא מובארק, נותן אותותיו. הלחץ הופעל בעקבות פניית שרון, בטענה כי מצרים - המקבלת סיוע בהיקף של מיליארדי דולרים מארה"ב - אינה נותנת את חלקה להסדר עם הפלשתינים; ואינה עוצרת הברחות נשק מתחומה לרצועת עזה.
מובארק מבקש חופש תנועה לערפאת
במקביל מבקש מובארק משרון לאפשר ליו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, חופש תנועה, כך שיוכל לדלג מרמאללה לרצועת עזה ובחזרה. שרון דחה שוב בקשה זו אך הוא מסכים לכך שערפאת יעבור לצמיתות לרצועה. מובארק לוחץ גם על ערפאת, כדי שיימשוך ידיו מכל פעילות טרוריסטית, שאם לא כן, הוא לא יהנה עוד מחסותה של מצרים [ראו קישור].
המעורבות הגוברת של מובארק הסתמנה אתמול (יום ב'), רשמית, שעות ספורות לאחר ששר הביטחון, שאול מופז, חשף בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי כמות גדולה של מטולי RPG משופרים מתוצרת התעשייה הביטחונית המצרית הוברחה לרצועת עזה [ראו קישור]. מופז הדגיש, כי הנשק החדש מסכן את ישראל ואת פעילות צה"ל באזור.

תאריך:  01/06/2004   |   עודכן:  02/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הופיעה בבורדו במסגרת ברית ערים תאומות של העיר אשדוד ובפסטיבל בורדו
הדר פרבר
נפגש אמש עם שרון כדי לנסות ולהגיע לפשרה שתאפשר את יישום תוכנית ההינתקות
עומר כרמון
סוכנות הידיעות של קטאר: סגניו של אבו מאזן יהיו מוחמד דחלאן וסלאם פיאד; מצרים מעוניינת כי ערפאת יעבור לעזה וישמש שם כמנהיג סמלי; דב וייסגלס יפגש היום עם קונדוליסה רייס
עומר כרמון
הפלשתינים ציינו שלוש שנים למותו של נציג הפת"ח הבכיר במזרח ירושלים; הדוברים בטקס המרכזי טענו, כי "מאז מותו של חוסייני חוללה העיר בידי הכיבוש הישראלי"
עומר כרמון
משרד ההגנה האירני: "התעשיה האווירית ייצרה טיל שיוט מונחה מכ"מ או טלוויזיה"; אירן משקיעה מאמץ רב בייצור נשק מונחה, מתוך כוונה להגיע בסופו של דבר לייצור טילים בליסטיים מונחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il