X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט קבע: לרשות ולאיילה חסון עומדת הגנת אמת הפרסום, בפרשת ניסיון מינוי רוני בראון ליועמ"ש; על טענתו של אפל כי לא שוחח עם אריה דרעי על מינוי יועץ משפטי כותב השופט כי היא "עלבון לאינטליגנציה ולשכל הישר"; אפל: נלמד את הנושא ונגיב בהתאם
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, נסים ישעיה, דחה הבוקר (יום ג', 1.6.04) את תביעת לשון הרע שהגיש הקבלן ואיש העסקים דודי אפל נגד רשות השידור, בעקבות חשיפת פרשת "בראון-חברון" על-ידי הכתבת איילה חסון.
בכתבתה של חסון נטען כי אפל ואריה דרעי, יו"ר ש"ס לשעבר, פעלו בתחילת שנת 1997 למנות את חברם, עו"ד (כיום ח"כ) רוני בראון לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. זאת, במטרה להבטיח קבלת החלטות נוחות מבחינת השניים על-ידי מערכת התביעה.
השופט ישעיה קובע בפסק הדין, כי לרשות השידור עומדת הגנת "אמת דיברתי". "עלה בידי הנתבעים להוכיח כי אמת בדברים שפורסמו בפתיח לכתבה של איילה חסון במסגרת מהדורת החדשות מבט. משכך, ומשהיה מתוכן הכתבה עניין לציבור, זכאים הנתבעים לחסות תחת ההגנה המנויה בסעיף 14 לחוק איסור לשון הרע, שעניינה אמת בפרסום", כותב השופט.
על טענתו של אפל לפיה לא שוחח עם דרעי על מינוי יועץ משפטי לממשלה כותב השופט כי "גרסה זו מעוררת תמיהות ופליאות, אם לא למעלה מכך, ואינה עולה בקנה אחד עם דברים שסיפרו עדים אחרים, ודרעי בראשם. אין זה מתקבל על הדעת כי לאור מערכת היחסים הקרובה בינו לבין דרעי לא יכיר אפל את גרסת ידידו הקרוב בדבר מינוי בראון, ולא יידע עליה".
"בלתי סביר להניח", כותב השופט, "כי שני ידידים כה קרובים, ועל הידידות הקרובה מעידים הן אפל והן דרעי, לא יחליפו ביניהם לפחות רשמים או דברים בנושא זה, במיוחד לאור העובדה שדרעי 'הפיל' את תיק בראון על חברו הטוב וטען בכל מיני הזדמנויות כי היה זה אפל שהציע לו את בראון". יתר על כן, מציין השופט, "קבלת גרסתו של אפל 'לפני הכתבה של איילה חסון לא דיברתי עם דרעי מילה אחת על הנושא הזה', כאמינה בנסיבות אלה היא משום עלבון לאינטליגנציה ולשכל הישר. המשך דבריו, לפיהם, 'לאחר שהתפוצצה הפרשה יכול להיות שהחלפנו דעות באופן שטחי ומלמעלה', אבסורדיים עוד יותר, בלתי אמינים ובלתי מתקבלים על הדעת".
עם זאת, לא חסך השופט ישעיה ביקורת גם על רשות השידור, ואמר כי היה עליה לבקש את תגובתו של אפל על ההאשמות נגדו. "מפנה אני את תשומת לבם של הנתבעים לאי קיום החובה שהייתה מוטלת עליהם על-פי כללי האתיקה העיתונאית לקבל גם את תגובתו של התובע לדברים שפורסמו אודותיו ובשמו. כך, על אף חלקו השולי והמינורי בפרשה. קבלת תגובה ופרסומה במסגרת הכתבה, היתה אולי מונעת מלכתחילה את פתיחתם של הליכים משפטיים שהתארכו יתר על המידה", כותב השופט בפסק הדין.
בתגובה לפסק הדין אמר אפל, שגם חוייב לשלם לרשות השידור הוצאות משפט בסך 50,000 ש"ח: "נלמד את הנושא, נקרא, ואחרי זה נגיב בהתאם".
פרשת בראון-חברון: תזכורת
תחילת הפרשה שזכתה לכינוי "פרשת בראן-חברון" (או "בראון תמורת חברון") בחשיפה של כתבת רשות השידור איילה חסון במהדורת מבט, בינואר 1997. באותם ימים "זמזמה" המערכת הפוליטית בעניין מינוי יועץ משפטי לממשלה, לאחר שמיכאל בן-יאיר, שמונה עוד בימי ממשלת רבין, התפטר מתפקידו.
חסון טענה ב"מבט": "בזמן שמיכאל בן יאיר עדיין שימש יועץ משפטי לממשלה, נפגש איש העסקים דוד אפל עם חברו אריה דרעי ואמר לו: 'יש לי בשבילך יועץ משפטי מושלם. עו"ד רוני בראון. הוא בעל סגולות מופלאות מבחינתנו: הוא יהיה משלנו, הוא עסקן בליכוד, הוא היה מאמנו של צחי הנגבי. שתי הסגולות האחרונות מסירות כל חשד של מעורבות מצידנו במינוי', סיכמו לעצמם דרעי ואפל".
בכתבה נטען, כי דרעי, שכיהן אז כיו"ר ש"ס וכחבר כנסת מטעמה, הוא שלחץ למינוי בראון. הסיבה: הבטחה שקיבל כביכול מבראון לפעול להשגת הסדר טיעון עמו ב"תיק האישי" בו עמד אז לדין, כך שדרעי יורשע בעבירה שאין עמה קלון - שאינה פוסלת אותו מלשאת בתפקידים בכירים במערכת הפוליטית. מרכיב ה"חברון" בפרשה, לטענת חסון, התבטא בכך שדרעי איים לטרפד את הסכם חברון שגיבש באותם ימים ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, אם לא יינתן לו מבוקשו בעניין מינוי היועץ המשפטי לממשלה.

תאריך:  01/06/2004   |   עודכן:  01/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
השר אמר במסגרת נאומו בקייפ טאון כי צ' אירלנד צריכה לקחת דוגמא מדרום-אפריקה שאחרי האפרטהייד
מיכאל דבורין
התביעה הוגשה על-ידי חברת "גלובקול תקשורת בע"מ", הטוענת כי חברת אובייקטיבי והמנכ"ל ז'ורבין הפרו הסכם שנחתם עמה לאספקת שירותי תקשורת, ונותרו חייבים לה כספים; אין זו התביעה הראשונה נגד חברת אובייקטיבי שממשיכה לעמוד בעין הסערה
הדר פרבר
ככל הנראה - מדובר בבן ובת, ילדים ראשונים לזוכת האוסקר
הדר פרבר
זאת כחלק מתוכנית להאצת הביוטכנולוגיה במדינה; שר החקלאות של דרום קוריאה וגורמים נוספים בממשלה הודיעו אמש על כוח משימה של 90 מדענים אשר מיועדים לפרויקט
הדר פרבר
הפסטיבל יתקיים בסינמטקים בתל אביב, ירושלים וחיפה; 12 סרטים הכוללים סרטים עלילתיים, סרט דוקומנטרי ומקבץ סרטים קצרים בטעימה מהמארג התרבותי באוסטרליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il