X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
96% מאנשי המקצוע בתחום הרפואה, חינוך ועבודה סוציאלית, רואים בהעדר הזנה במוסדות חינוך בעיה דחופה הפוגעת בבריאותם ובלימודיהם של הילדים; בכנס המתקיים באוניברסיטת בן-גוריון יחל מבצע החתמה על עצומה על-מנת להשתית חוק הזנה
▪  ▪  ▪

בעיית חוסר הביטחון התזונתי בקרב הילדים בחברה הישראלית הולכת וגוברת. 96% מאנשי המקצוע בתחום הרפואה, חינוך ועבודה סוציאלית, רואים בהעדר הזנה במוסדות חינוך בעיה דחופה ביותר, הפוגעת בבריאותם ובלימודיהם של הילדים הסובלים ממנה. כך עולה ממחקר ייחודי שבוצע במחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון לקראת "הזנה בכבוד או סתימת פיות" שמתקיים היום, יום ג', 1.6.2004) באוניברסיטת בן-גוריון.
מהמחקר עולה עוד, כי בשיח הציבורי והפוליטי, בולטת בהעדרה ההתייחסות לנקודת מבטם של הורי הילדים, ושל אנשי החינוך, הרפואה והעבודה הסוציאלית, אשר בפועל מתמודדים עם הבעיה והשלכותיה של תופעת התת-תזונה בחיי היום יום.
בכנס יוצגו ממצאים קשים משני מחקרים שנערכו לאחרונה על-ידי חוקרים וסטודנטים במחלקה לעבודה סוציאלית. המחקר הראשון בחן את דיווחיהם ועמדותיהם של הורים, ממגוון בתי ספר בדרום, לגבי הצורך בתוכנית הזנה.
המחקר השני בחן את עמדותיהם של אנשי מקצוע מתחומי הרפואה, החינוך והעבודה הסוציאלית לגבי משמעות בעיית חוסר הביטחון התזונתי בקרב ילדים. תוצאות המחקרים מצביעות על צורך דחוף ביותר בפיתוח מפעל הזנה לילדים ועל עניין רב של ההורים, מכל השכבות, להשתתף בתוכנית כזאת.
הפורום המשותף לצדק חברתי של סטודנטים ומרצים במחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בראשו עומד ד"ר רוני קאופמן, יכריז בכנס על תחילתו של מבצע החתמה המוני על עצומה שנועדה להשפיע על חברי הוועדה לחקיקת חוק ההזנה בכנסת, על מנת להשתית את חוק ההזנה על העקרונות הבאים: 1. צדק חברתי - ארוחה חמה כחלק מסל החינוך באחריות המדינה; כבוד ואוניברסליות - ארוחות חמות ומזינות לכלל הילדים ולא תוכנית סטיגמטית רק לילדי מצוקה; 2. נגישות - סבסוד מלא לבעלי הכנסות נמוכות מהשכר הממוצע והשתתפות מודרגת לבעלי היכולת; 3. השתתפות הקהילה - ייצור מקומי של המזון (לדוגמא קבוצות עבודה של מובטלים) 4. שיתוף ההורים בקביעת התפריט. 5. חינוך לתזונה בריאה - אינטגרציה של ההזנה לתוכנית הלמודים.
פעילי הפורום מביעים חשש כבד שהצעת חוק שתושתת על עקרונות כמו סלקטיביות (לנזקקים בלבד) ומימון על-ידי נדבנים, תעמיד ילדים בפני הברירה לסבול מחרפת רעב (בושה), או מזלעפות הרעב (כאב פיסי של בטן ריקה).
בכנס יישאו דברים: נשיא האוניברסיטה פרופ' אבישי ברוורמן, רקטור האוניברסיטה, פרופ' ג'ימי ויינבלט, ודיקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה אבישי הניק, פרופ' ורד סלונים-נבו ראש המחלקה לעבודה סוציאלית, ד"ר איתן חי-עם מנהל בית החולים סורוקה, חליל אל-כרם מנהל בית ספר "אל עמל" ומיכל כהן חברת ועדת הורים.
בסיום המושב יתקיים פנל בנושא עקרונות לחוק מפעל ההזנה בו ישתתפו יוזמת חוק ההזנה, ח"כ יולי תמיר, חבר כנסת חיים אורון החבר בוועדת הכספים ומר מאיר כהן ראש עיריית דימונה.
המושב השני, (בשעה 15:30 באולם כנסים א') יתמקד בתפקיד הקהילה ובדרכים להגברת מעורבותה בקידום הזנה בכבוד וביטחון תזונתי לילדי ישראל. בין הדוברים הורים, נציגי ארגונים הפעילים בתחום (עמותת ידיד והפורום לקידום החינוך בנגב) ואנשי מקצוע מתחום הרפואה החינוך והעבודה הסוציאלית.

תאריך:  01/06/2004   |   עודכן:  01/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
ועדת הפנים של הכנסת דנה בנושא ההזנחה והוונדליזם בבית הקברות בהר הזיתים; הוועדה החליטה: נפעל בחקיקה פרטית שתקבע את מעמד בית הקברות כאתר לאומי; שר האוצר הודיע בוועדת הכספים: הכסף לרשויות המקומיות "תקוע"
מחלקה ראשונה
עלות הפרויקט נאמדת בכ-70 מיליון ש"ח והוא צפוי להימשך כשנה וחצי; הפרויקט ינוהל באמצעות משרד "אלדד ספיבק - חברה להנדסה בע"מ
אלונה קורן
בעקבות ההנפקה אמורה המדינה להכריז על הפרטת החברה, שצפויה להסתיים רק ב-2005
יפעת גדות
במחקר, בקבוצה שאכלה שוקולד עשיר בפלבנואידים, כלי הדם התרחבו בעשירית; יכולתם של העורקים להתרחב - הינה אינדיקציה לשיפור בבריאות כלי הדם ובהפחתת הסיכון למחלות לב
הדר פרבר
5 המובילות: הפבורן, ליב טיילור, קייט בלנשט, אנג'לינה ג'ולי, גרייס קלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il