X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנתוני איגוד לשכות המסחר עולה, כי ברבעון הראשון של השנה גדל מספר המועסקים בענפי המסחר והשירותים בכ-57 אלף, והסתכם בכ-982 אלף איש; נשיא האיגוד: "זהו שינוי חיובי משמעותי ראשון של יצירת מקומות עבודה חדשים במשק"
▪  ▪  ▪

גידול של 6.2% נרשם במספר המועסקים בענפי המסחר והשירותים ברבעון הראשון של 2004, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מספר המועסקים בענפים אלה עלה ב-57,300 והגיע לכ-982,000 מועסקים. בהשוואה לרבעון האחרון של 2003, גדל מספר המועסקים בענפי המסחר והשירותים בכ-1.2%, שהם כ-11,000 מועסקים.
כך עולה מסקירה שפרסם היום אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, המנתחת אינדיקטורים מתחום התעסוקה על בסיס נתוני הלמ"ס ואומדני כלכלני האיגוד.
מהסקירה עולה, כי במגזר העסקי כולו עמד מספר המועסקים על 1.5 מיליון איש, גידול של 3%, שהם 44,000 אלף מועסקים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן נרשם גידול של 1.1% בהשוואה לרבעון אחרון של שנת 2003, שהם תוספת של כ-17,000 מועסקים.
נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, הגיב על הנתונים ואמר כי הם מציגים שינוי חיובי ומשמעותי ראשון של יצירת מקומות עבודה חדשים במשק. "ענפי המסחר והשירותים הם הראשונים בקליטת מובטלים ויצירת מקומות עובדה חדשים בעת יציאה מהמיתון", אמר לין.
מפילוח נתוני הענפים השונים השייכים למסחר ולשירותים, נמצא שהצמיחה הגדולה ברבעון הראשון של השנה נרשמה בענפי המסחר הסיטונאי והקמעונאי, והיא עמדה על כ-8% (שהם כ-24,000 מועסקים), בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. בתחום שירותי האוכל והאירוח נרשמה עלייה של 7.6% (כ-7,000 מועסקים); בענפי הבנקאות, הביטוח והפיננסים נרשם גידול של כ-6.3% (כ-5,000 מועסקים); ובתחום השירותים העסקיים נמדדה צמיחה של 5.9%, המהווים כ-17,500 מועסקים חדשים בענף.
בהשוואה לרבעון האחרון של 2003, הגידול הבולט ביותר במספר המועסקים היה בענפי הבנקאות, הביטוח והפיננסים, בשיעור של כ-6% (כ-4,800 מועסקים). בענפי שירותי האוכל והאירוח נרשמה עלייה של 5.5% (כ-5,300 מועסקים). בתחום השירותים העסקיים נקלטו כ-2,500 מועסקים חדשים, גידול של 0.8%, ובתחום המסחר הסיטונאי והקמעונאי חל גידול קל של 0.7% (כ-2,300 מועסקים). לעומת זאת, בענפי התחבורה, אחסנה ותקשורת נרשמה ברבעון הראשון של 2004 דווקא ירידה של כ-2.3%, שהם כ- 3,600 מועסקים.

תאריך:  02/06/2004   |   עודכן:  02/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הרבנים בניו-יורק עדיין לא החליטו אם מי העיר כשרים; ישיבות בעיר כבר החלו בהתקנת מסננים; עיריית ניו-יורק: "אם תביטו במיקרוסקופ, תראו דברים רבים שאינכם רוצים לראות"
רנית נחום-הלוי
נציגי המשטרה לא משכפלים חוברת המפרטת זכויות נפגעי עבירה - בשל מחסור בנייר; כך עולה מדבריהם של נציגי המשטרה ליו"ר ועדת חוקה של הכנסת
רועי כוכבי
ברבעון הראשון של השנה נרשמה בענפי המתכת והחשמל מגמה מעורבת - גידול ריאלי של 11% בייצוא, לעומת ירידה של כ-7% במכירות לשוק המקומי; תעשייני המתכת קוראים לממשלה להרחיב ההשקעה בתשתיות ב-6 עד 8 מיליארד ש"ח בשנה
רועי כוכבי
נעצר לפני כשבוע בחשד למרמה בהיקף של כמיליון ש"ח; ההחלטה ניתנה לבקשת היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות, החוקרת את הפרשה
רנית נחום-הלוי
ח"כ הירשזון ייפגש היום עם שרי האוצר והפנים כדי לנסות למצוא פתרון לבעיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il