X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מסקר שנערך באוניברסיטת בר אילן; בקרב הבנות בגילאי 15 נרשמה מגמת עלייה עקבית בשיעור העישון; 5% מהבנות ו-9% מהבנים בגילאי 15 עישנו חשיש בשנה האחרונה; 13% מהבנות ו-25% מהבנים דיווחו על צריכת אלכוהול שבועית
▪  ▪  ▪

שיעורי העישון בקרב בני הנוער בישראל הם מהנמוכים בעולם. ישראל מדורגת במקום ה-32 בגילאי 15, אך במקום השני בגילאי 11. כך עולה מסקר בנושא: "נוער בישראל - בריאות, רווחה נפשית וחברתית, ודפוסי התנהגויות סיכון", שערך ד"ר יוסי הראל, מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, באוניברסיטת בר-אילן.
יצוין, כי ד"ר הראל עמד בראש צוות המחקר הישראלי בסקר שערך ארגון הבריאות העולמי בקרב 35 מדיניות בעולם.
בישראל, 12% מהבנות ו-17% מהבנים בגילאי 15 מעשנים לפחות פעם בשבוע. כמו-כן, כרבע מבני הנוער בישראל דיווחו על התנסות בעישון סיגריה, וכ-8% מהתלמידים ציינו כי הם מעשנים סיגריות או מוצרי טבק לפחות פעם אחת בשבוע.
שיעורם גבוה באופן משמעותי בקרב הבנים, ועולה לכ-17% בקרב תלמידים בגילאי 15. שיעור נמוך יותר של בני נוער מעשנים בתדירות של פעם ביום לפחות - 4.7%, אולם בקרב תלמידי כיתות י' עומד השיעור על כ-12%.
שיעורי העישון בקרב בני הנוער בישראל עלו באופן משמעותי בין השנים 1994 ל-1998, אך בין השנים 1998 ל-2002 חלה ירידה בשיעורים אלה. יצוין, כי בקרב הבנות בגילאי 15 דווקא מתקיימת מגמת עלייה עקבית בשיעור העישון.
עישון חשיש ומריחואנה בקרב בני 15
ישראל נמצאת במקום ה-29 בעישון חשיש ומריחואנה מבין כל המדינות שהשתתפו במחקר. 5% מהבנות ו-9% מהבנים בגילאי 15 דיווחו, כי עישנו חשיש בשנה האחרונה.
כמו-כן עולה, כי רק 2% מהתלמידים בישראל דיווחו על שימוש קבוע בחשיש. שיעורי העישון קבוע של חשיש ומריחואנה (עישון הנע בין שלוש ל-39 פעמים במהלך השנה האחרונה) גבוהים במיוחד - למעלה מ- 15% בקנדה, שוויץ וספרד.
נרגילה
כ-38% מבני הנוער בישראל דיווחו כי הם התנסו בעישון נרגילה (לעומת כרבע שהתנסו בעישון סיגריות), כעשירית מעשנים נרגילה מדי שבוע וכ-3% מעשנים נרגילה מדי יום.
יחד עם זאת עולה, כי עישון נרגילה היא התנהגות חברתית - כרבע מבני הנוער ציינו כי הם מעשנים נרגילה עם חברים, זאת לעומת 3% המדווחים כי הם מעשנים נרגילה לבדם.
שתיית אלכוהול
צריכה שבועית של אלכוהול שכיחה יותר בקרב בנים מאשר בנות, כאשר ישנן מספר מדינות יוצאות דופן, בהן שיעורי צריכת האלכוהול דומים בין המינים בגילאי 15 - בישראל 13% מהבנות ו-25% מהבנים דיווחו על צריכת אלכוהול שבועית.
בישראל אחוז גבוה של תלמידים דיווחו כי הם שותים משקאות אלכוהוליים לפחות פעם בחודש וזאת, כבר בגילאי 11 - כ-22% בקרב התלמידים היהודים וכ-17% בקרב התלמידים הערבים. שיעור זה עולה עם העלייה בגיל, עד לכ-36% מהתלמידים היהודים וכ-29% מהבנים הערבים בגילאי 15.
מהסקר עוד עולה, כי כ-17% מהבנים וכ-8% מהבנות בישראל דיווחו על שתייה של חמש מנות משקה אלכוהולי או יותר תוך מספר שעות, ושיעורם מגיע עד לכחמישית מהבנים בגילאי 15 וכ-14% מהבנות בגיל זה. כמו-כן, ישראל נמצאת במקום ה-34 בהשוואה בינלאומית, כלומר שיעור נמוך יחסית של בני נוער ישראלים בגילאים הללו, מדווח על צריכה בעייתית של אלכוהול.

תאריך:  03/06/2004   |   עודכן:  03/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
אחד מכל עשרה תלמידים - יהודים דיווח כי לא הגיעו לבית ספר עקב המצב הבטחוני; כ-14% מהתלמידים דיווחו כי מישהו קרוב אליהם נפגע באירוע טרור; כך עפ"י סקר שערך ד"ר הראל מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה בבר-אילן
רנית נחום-הלוי
על-פי פסיקת בג"צ: שינוי מבני במקום עבודה יעשה רק באישור העובדים; פסיקה זו נוגדת את כוונות הממשלה להגיש הצעת חוק להפרטת נמלי היום, בניגוד לרצון העובדים; הדיונים יתחדשו בעוד 10 ימים
הדר פרבר
לא נמצאו עדויות כי ג'קסון אכן ביצע פשע נוסף כפי שטוען אדם, אשר לא הזדהה בשמו, בלוס אנג'לס
רועי כוכבי
ישראל רוזנפלד השתתף בתרגיל עוקץ מבריק, במסגרתו הצליחו הוא ושותפיו בהוצאת מיליוני דולרים ממרכז ההשקעות בתחילת שנות ה-90'; החבורה גרפה את הכסף לכיסה, המפעלים נסגרו; עכשיו הגיע זמן התשלום
מירב לוי, גלית יצחק
המחקר בחן את הקשר שבין נסיבות חייו של המתבגר ומצב בריאותו; נערך ב-35 מדינות באירופה בשנת הלימודים 2001/2002, ובישראל בחודשים מאי-יוני 2002
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il