X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכוננות הועלתה בשעות הבוקר בעקבות מידע על מחבל שיצא מרמאללה ובכוונתו לבצע פיגוע-התאבדות בטווח המיידי; 3 מטעני צינור הושלכו הלילה על רכבים בגוש עציון; מטען נוטרל בציר פילדלפי ברפיח; 9 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי איו"ש
▪  ▪  ▪
מקום מסתור מפתיע [צילומים: דובר צה"ל]

גל ברגר
סוכל פיגוע בשכונה החרדית מאה שערים

משטרת מחוז ירושלים הודיעה הערב (ו', 4.6.04) על הורדת הכוננות, לאחר שבשעות הערב הועלתה ל'קוד פיגיון' בעקבות מידע שהתקבל על מחבל שיצא מאזור רמאללה ועושה דרכו לעיר, כדי לבצע פיגוע התאבדות בטווח הזמן המיידי.
המשטרה תיגברה את כוחותיה במרכזי הערים, לרבות סיורים במקומות הומי אדם ופריסת מחסומים בכניסות לערים.
בידי מערכת הביטחון מצויות כ-35 התרעות כלליות לפיגועים ברחבי הארץ, במתווים שונים. ארגוני הטרור מנסים עדיין להוציא פיגוע-התאבדות "איכותי", לאחר שמאז חיסולם של ראשי תנועת החמאס, השייח' אחמד יאסין ומחליפו בתפקיד, ד"ר עבד אל-עזיז רנטיסי, לא הצליחו להוציא פיגוע ממשי בשטחי הקו הירוק, אלא רק באזור הרצועה.
יש לציין, כי השקט היחסי אינו תוצאה של הפסקת הניסיונות להוציא פיגועים, אלא הוא תולדה של סיכולים מוצלחים של גורמי הביטחון השונים, וראו בהמשך למשל, את ירידת היקף פעילות הטרור באזור שכם.
נזכיר, כי לפני כשבועיים הוכרזה כוננות בירושלים, בעקבות התרעה חמה שהתקבלה באופן דומה, על-בסיס מידע מודיעיני. הכוננות התמקדה בצפון העיר, ולאחר כמה שעות הוסרה. כמה ימים לאחר מכן הותר לפרסום, כי כוחות הביטחון לכדו חוליה שהתכוונה לבצע פיגוע בשכונת מאה שערים בבירה [ראו קישור].
3 מטעני חבלה בגוש עציון, 1 בציר פילדלפי
3 מטעני צינור הושלכו בלילה לעבר רכבים שנסעו בצומת אל-חאדר, סמוך לכניסה הצפונית של היישוב אפרת בגוש עציון. אחד המטענים התפוצץ סמוך מאוד לרכבים הנוסעים, אולם לא היו נפגעים. חבלנים של צה"ל ניטרלו בלא פגע את שני המטענים האחרים שנמצאו על הכביש.
בשעות הבוקר המוקדמות ירו חבלנים של צה"ל ופוצצו באופן מבוקר מטען חבלה שהניחו הפלשתינים על ציר פילדלפי, בגבול ישראל-מצרים, סמוך לרפיח. כאן במקרה זה לא היו נפגעים.
9 מבוקשים נעצרו במהלך הלילה
9 מבוקשים ודרושי חקירה נעצרו במהלך הלילה ברחבי יהודה ושומרון. בבני נעים, מזרחית לחברון, נעצרו 4 מבוקשים פעילי תנזים. בכפר נעמה, מערבית לרמאללה, נעצרו 2 מבוקשים, בהם מבוקש פעיל חמאס. בכפר סלפית, דרומית לשכם, נעצר מבוקש. כוח צה"ל עצר הלילה בכפר אל-יאמון, מערבית לג´נין, 2 מבוקשים פעילים הגי'האד האיסלמי.
מחזה יוצא-דופן נראה שלשום לחיילי יחידת צנחנים מובחרת, שביצעו פעילות בקסבה של שכם. שני בכירי תנזים, ג'אמל סעדון וסלטאן טשטוש, המעורבים בתכנון פיגועים רבים, נעצרו אמש במסגרת פעילות צה"ל בקסבה שבשכם. לא זה המיוחד, שכן מדובר בפעילות שגרתית, אולם המקום בו נתפסו השניים היה מפתיע: מסתור בקיר המטבח [ראו צילומים למטה ומשמאל].
הכוח קרא ליושבי המסתור להסגיר עצמם, ומשהדבר לא הועיל, השליך הכוח רימון לתוך המסתור. כתוצאה מכך, 2 המבוקשים הסגירו עצמם. על המבוקשים נמצאו 2 אקדחים ו-7 מחסניות.
סלטאן טשטוש הינו מומחה חבלה וידוע כי העביר מטעני חבלה לארגוני טרור נוספים במרחב העיר שכם.
בשבועיים האחרונים מבצעים כוחות צה"ל ריכוז מאמץ כנגד תשתיות הטרור בקסבה של שכם. בתקופה זו נעצרו ונפגעו מבוקשים בכירים במרחב הקסבה, עובדה שהביאה לירידה בהיקף פעילות הטרור במקום בתקופה זו. הפעילות המתמשכת במרחב הקסבה מתקיימת, תוך עריכת הפרדה ברורה בין פעילי הטרור הפועלים מתוך האוכלוסיה לבין האוכלוסיה האזרחית.

תאריך:  04/06/2004   |   עודכן:  04/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כך אומרים בהסתדרות המאיימת להשבית בקרוב את המשק עקב המשך המשבר ברשויות המקומיות; ההסתדרות הודיעה כי תקיים ביום ראשון ישיבת הנהגה מיוחדת שתעסוק בהמשך ביצוע המאבק הארגוני והאופרטיבי כנגד שר האוצר ומדיניותו
יואב יצחק
דוח קרן המטבע פורסם עתה (3.6.04); הקרן מעריכה: הצמיחה ב-2004 תסתכם ב-2.5%; משבחת העלייה ברווחיותה בנקים אך קובעת: "שיעור החוב הבעייתי עדיין בעליה אם כי בקצב איטי יותר"
מיכאל דבורין
בוועידה הבינלאומית שתיערך באוניברסיטת תל אביב ב-14-15 ביוני תחת שם הנושא "הדיפלומטיה של מסלול-2 תועלתה וסיכוניה", ישתתפו בין היתר אישים מארה"ב, בריטניה ודרום אפריקה, בנוסף לישראלים ולפלשתינים
מיכאל דבורין
על-פי ההסכם שנחתם בין העובדים להנהלה, הסכימו העובדים לוותר על אחוז מסוים משכרם ועל תנאי עבודה מסויימים ובתמורה הוסכם כי הם יהיו זכאים למענק שישולם אחת לרבעון שגובהו יוכל להגיע עד כדי 13% מן השכר החודשי
יואב יצחק
השר ליברמן: שרון נכשל ועכשיו הוא מנסה להשיג רוב מלאכותי; השר אלון מאשר כי הוא מנסה להתחמק מקבלת מכתב הפיטורין כדי להופיע בישיבת הממשלה ולהשתתף בהצבעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il