X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המפגינים חילקו פרחים ומנשרים וקראו לחיזוק הדמוקרטיה בהונג-קונג ובסין; מארגני העצרת טוענים כי רבים ממנהיגיהם ותומכיהם לא הגיעו לעצרת בשל איומים שמקורם במפלגה הקומוניסטית
▪  ▪  ▪

עשרות אלפי בני אדם אוחזים בנרות, הפגינו הערב (יום ו', 4.6.04) בויקטוריה פארק בהונג-קונג, לציון 15 שנה לטבח בכיכר טיאננמן בביג'ינג.
כזכור, באפריל ומאי 1989, התכנסו מאות אלפי סטודנטים בכיכר טיאננמן בבירה הסינית, כדי להפגין נגד שחיתות השלטון ולמען הרחבת חופש הביטוי. ההפגנות נמשכו כמספר שבועות, עד אשר פוזרו באכזריות בידי הצבא הסיני. מספרם המדויק של הנרצחים אינו ידוע, והוא מוערך במאות.
שלטונות סין אסרו על קיום טקסים לציון האירוע. הונג-קונג הנהנית מחופשי יחסי, ההולך ופוחת עם הזמן, היתה המקום היחיד במדינה בו התקיים טקס זיכרון.
אחד ממנהיגי התנועה הדמוקרטית בהונג-קונג פתח את הטקס כשהקריא מכתב לנרצחים בכיכר: "אני נשבע לכם, הם לא יצליחו להפחיד אותנו. לא ניסוג ולא נוותר. אני מקווה כי נשמותיכם ילוו אותנו במאבק זה עד הסוף".
בריטניה השיבה לסין את הונג-קונג בשנת 1997. סין התחייבה לשמור על המערכת הדמוקרטית במחוז, אולם לאחרונה החלה לחזור בה מהבטחתה ופועלת להגברת שליטתה של המפלגה הקומוניסטית ולביטול הבחירות.
מארגני העצרת בהונג-קונג טוענים, כי רבים ממנהיגיהם ותומכיהם לא הגיעו לעצרת בשל איומים שמקורם במפלגה הקומוניסטית. אך לדבריהם, כ-82 אלף הגיעו למרות הכל.
המפגינים חילקו פרחים ומנשרים, וקראו לחיזוק הדמוקרטיה בהונג-קונג ובסין.
אחד ממשתתפי העצרת אף הניף בהתרסה את דגלה של אויבתה המושבעת של סין - טיוואן [ראו תמונה - מקור: AP].

תאריך:  04/06/2004   |   עודכן:  04/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב: "הרגע של ערפאת בהיסטוריה חלף - הוא הניח לו לחלוף וזאת הבעיה שלו"; ,אהיה פעיל יותר בניסיון לסייע לפלשתינים ליצור לעצמם מנהיגות חדשה המסוגלת להגיע להסכם שלום עם ישראל"
גל ברגר
הארגון משמש פלטפורמה להעברת כספים לפעילות טרור; שגרירות סעודיה בוושינגטון: עצרנו 600 חשודים בטרור, פירקנו חוליות טרור ותפסנו כמויות גדולות של נשק; בכיר סעודי: לכל היותר נותרו 500 פעילי אל-קאעידה בסעודיה
גל ברגר
בצהריים פתחו כוחות צה"ל בפעילות ממוקדת במעבר קרני בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל בידי מערכת הביטחון; גורמי ביטחון: ישנן כוונות להוציא פיגועים במעבר בימים אלה; מאז ספטמבר 2000 עשרות פיגועים באזור המעבר
עומר כרמון
יאסר עבד רבו, שר ההסברה לשעבר ברשות הפלשתינית ואחד מאדריכלי יוזמת ז'נבה: "יש הרבה קולות פלשתינים, כל אחד סותר את השני, אך אין לנו תוכנית פוליטית"
עומר כרמון
כוחות אמריקנים החלו לסגת מהערים השיעיות הקדושות נג'ף וכופא; ראש ממשלת עירק החדש קורא להפסקת ההתקפות על כוחות ארה"ב; נתפס עוזרו של בכיר אל-קאעידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il