X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שלושת המפעלים זכו בפרס מטעם התאחדות התעשיינים והמשרד לאיכות הסביבה על הצטיינות בשמירה על איכות הסביבה בשנת 2003
▪  ▪  ▪

תדיראן מוצרי צריכה בע"מ, מפעל מתכת חניתה בע"מ ומפעל אסם-גבעול הם מפעלי התעשיה המצטיינים בשמירה על איכות הסביבה לשנת 2003. מפעל חישולי כרמל בע"מ זכה בתעודת במפעל מתמיד, איטרפרם מעבדות בע"מ ומעריב הוצאת מודיעין בע"מ זכו בתעודת פרויקט סביבתי וחברת סטילקוט בע"מ - בתעודת הערכה. כך נמסר על-ידי התאחדות התעשיינים והמשרד לאיכות הסביבה.
המפעלים הזוכים יקבלו את תעודת מגן איכות הסביבה לתעשיה בטקס חגיגי שייערך ב-9 ביוני בגני התערוכה בת"א. הפרסים יוענקו על-ידי שר התמ"ת, אהוד אולמרט, נשיא התאחדות התעשיינים עודד טירה וד"ר מרים הרן, מנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה.
מפעל תדיראן מוצרי צריכה בע"מ מעפולה עילית זכה במגן איכות הסביבה על בנייתה מחדש של מצבעת המפעל באופן המונע לחלוטין שימוש במתכות כבדות ורעילות בתהליך הצביעה. המצבעה החדשה הביאה לחיסכון ניכר במים ובאנרגיה ולהפחתת זיהום האוויר בשל מעבר לשימוש בגפ"מ; על ביצוע פעילויות לחיסכון ניכר באנרגיה; על ביצוע הפרדה ומיחזור של פסולות; ועל מחויבות מתמדת של המפעל לשימוש מושכל במשאבים ולהפחתת פסולות ומזהמים לסביבה.
מפעל מתכת חניתה בע"מ משלומי זכה במגן איכות הסביבה על הקמת מערכת ניהול ענפה לטיפול בנושאי איכות הסביבה, בטיחות וגהות במסגרתו ביצע המפעל פעולות רבות, ובהן קביעת שיטות לזיהוי מתמשך של היבטים סביבתיים בפעילויות המפעל ודרכי הטיפול בהם, והקמת מערך הדרכה ייעודי לתחום איכות הסביבה; הקמת מכון חדש למיחזור שמן ומעבר לשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה בתהליך המיחזור, שהביא להפחתה של 50% בכמות הבוצה. בנימוקי חבר השופטים נאמר עוד, כי המפעל זיהה זיהום קרקע היסטורי, והקצה משאבים על-מנת לנקות את אזור הזיהום, למרות שלא נדרש לכך על-ידי הרשויות.
מפעל אסם-גבעול מחולון זכה במגן איכות הסביבה על הפחתת זיהום האוויר, בשל התקנת מערכת שאיבה סגורה לכל החלקיקים המרחפים מתהליך הייצור ובשל מעבר לשימוש בגפ"מ; על הפחתת כמות הפסולת המוצקה בשל מיחזור פסולת הייצור והאריזות; על שיכלול האריזה וההובלה של התוצרת, שהביא לצימצום ניכר במספר ההובלות במשאיות ובכך תרם לצמצום בזיהום אוויר, הפחתת שימוש במשאבי אנרגיה והורדת הסיכון בכבישים; ועל פעילות לשיפור מתמיד של הפרמטרים השונים לפי מדדים השוואתיים.
חישולי כרמל בע"מ זכה בתעודת הצטיינות למפעל מתמיד. המפעל זכה בעבר בתעודות נוספות במסגרת התחרות: תעודת מפעל מצטיין בשנת 2001 ובשנת 1995, ותעודת נאמן הסביבה בשנת 1999. בשנתיים האחרונות המשיך המפעל וביצע פעולות נוספות לשיפור איכות הסביבה, בהן פעילויות להפחתת שפכים, הפחתת שימוש בחומרים מסוכנים ופסולת מסוכנת, חיסכון במים והפחתת פסולת מוצקה על-ידי הפרדתה ומיחזורה. חבר השופטים מצא לנכון לציין את המפעל על התמדתו רבת השנים והישגיו במניעת מפגעים סביבתיים.
מפעל אינטרפרם מעבדות בע"מ זכה בתעודת הצטיינות לפרויקט סביבתי, על הקמת מערכת ניקוז מרכזית לפסולת רעילה שהגבירה את רמת הבטיחות בשימוש ובאחסון החומר וביטלה את הצורך בשימוש בפסולת בלתי מתכלה כגון מיכלים, חביות ברזל ומשטחי עץ ששמשו לאחסון החומר בעבר.
מעריב הוצאת מודיעין בע"מ זכה בתעודת הצטיינות לפרויקט סביבתי על הקמת מתקן After Burner לטיפול בפליטות לאוויר, שפתר בעיות של מטרדי עשן וריח בסביבת המפעל, ושיפר את איכות החיים של הסובבים אותו. זאת, למרות שבדיקות המעבדה הוכיחו כי כל פליטות המפעל עומדות בתקן הנדרש.
מפעל סטילקוט בע"מ זכה בתעודת הערכה על מעבר לשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, והפחתת שימוש במתכות כבדות ורעילות האופייניות לענף; על ביצוע מעקב מתמיד אחר פיתוחים חדשניים בנושאי איכות הסביבה בתחום ציפוי המתכות ואימוצם הרבה לפני שהם נדרשים על-ידי הרשויות. מפעל זה מהווה חלוץ בתחומו, וחבר השופטים מצא לנכון לציין אותו לשבח על ראיה לטווח ארוך ואימוץ חזון עתידי של תעשיית ציפוי המתכות.
יצויין, כי הפרס מוענק זו השנה התשיעית. חברי ועדת השיפוט הם נציגי המשרד לאיכות הסביבה ונציגי התאחדות התעשיינים. המפעלים שהשתתפו בתחרות נבחנו על-פי רמת הטיפול ומניעת מפגעים, בהתאם לבעיות השונות שעמדו בפני כל מפעל בתחומים ובפסולת מסוכנת, טיפול בשפכים ובפסולת מוצקה ועוד.

תאריך:  06/06/2004   |   עודכן:  06/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
להקת ,Compas בניהולה האמנותי של מיכל נתן, נבחרה להשתתף בתחרות שנערכת זו השנה ה-13
גלית יצחק
בסוף השבוע נערך ניתוח להסרת אונה ימנית של הכבד ללא פתיחת בטן בבי"ח תל השומר; הרופאים מחדירים מצלמה זעירה לחלל הבטן דרך הטבור ובמקביל מתבצעים 3 חתכים קטנים כדי לבצע את כריתת האיבר
הדר פרבר
במסגרת הכרזת תל-אביב יפו באתר מורשת תרבות עולמית התקיימה תחרות צילומים והוכרזו הזוכים
יפעת גדות
פסטיבל תרבות של שלום יתקיים זו השנה השנייה בצוותא תל אביב; בין המופעים: מסיבת ריקודים - שחרזאדה - בית הספר הגדול ביותר בארץ לריקודי הבטן "סהרה סיטי" חוגג יום הולדת שמיני במסיבת ריקודים על טהרת ריקודי הבטן
רועי כוכבי
נדחה ערעור של נהג שהורשע בנהיגה במהירות העולה על המותר, לפני שבית המשפט העליון קבע כי אקדח הלייזר הוא אמין; נקבע, כי כל עוד המדידות מקיימות את הכללים שנקבעו בפסק הדין התקדימי, הן אמינות - גם אם בוצעו לפני שניתנה הפסיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il