X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במסגרת בחינה מחודשת של הצו, אותה ביצע סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בירושלים, הוחלט "לאחר היסוסים והתלבטויות", כי מטרת המעצר יכולה להיות מושגת בחלופות מעצר, שיישקלו ע"י שר הביטחון ואלוף פקמ"ז; פדרמן ישוחרר ביום שישי, כדי שיישקלו החלופות השונות
▪  ▪  ▪

הריח של ההחלטה עמד באוויר: סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט דוד חשין, ביטל את צו המעצר המינהלי שהוציא שר הביטחון, שאול מופז, נגד פעיל הימין הקיצוני נעם פדרמן.
עם זאת, ציין חשין כי שר הביטחון ואלוף פיקוד מרכז יכולים לשקול קביעת הגבלות חלופיות, דוגמת מעצר בית או הרחקתו של פדרמן מתחומי יהודה ושומרון, ולכן הוא ייוותר במעצר עד ליום שישי בשעה 12:00.
"לאחר שעיינתי בכל החומר הרב ששני הצדדים הציגו בפניי, ולאחר ששקלתי את החומר החסוי שהוצג לעיוני, על-רקע 'נכותו הדיונית והראייתית' של המשיב, שלא ניתנה לו כמובן האפשרות לעיין בחומר החסוי והוא נאלץ להעלות את טענותיו כסומא מגשש באפילה, כאשר על בית המשפט לשמש לו לפה וכעיניים ואוזניים, באתי למסקנה כי אין עוד צורך להמשיך ולהחזיק את המשיב במעצר מינהלי", כתב השופט חשין בהחלטתו.
"כל כך", הוסיף חשין, "משום שבאתי למסקנה אף כי לאחר היסוסים והתלבטויות, כי ניתן כיום להשיג את מטרת המעצר בדרך של חלופת מעצר במתכונת של 'מעצר-בית', במקום מגוריו של המשיב בחברון או מחוצה לאזור יהודה ושומרון בכלל, כאשר הסמכות להטיל הגבלה זו על המשיב מצויה בידי אלוף הפיקוד, המוסמך להוציא צו הגבלה ופיקוח מיוחד ביחס למשיב, כפי שעשה בעבר".
נעם פדרמן עצמו אמר בתגובה, כי המחלקה היהודית בשב"כ, יחד עם פרקליטות המדינה, ניסו ליצור מחתרת יהודית שאינה בנמצא. "הייתי 8 חודשים וחצי בכלא, רק כדי להוכיח שלמחלקה היהודית בשב"כ אין זכות קיום", אמר פעיל כ"ך לשעבר.
אלישבע פדרמן: מקווה שהשב"כ יגלה בגרות
אלישבע פדרמן, רעייתו של נעם פדרמן, אמרה בתגובה כי "אנחנו מתחילים לראות שהצדק יצא לאור. מתחילת הדרך אמרנו שנועם זכאי וחף מפשע ולא היתה לו אפשרות לראות את החומר. רצינו לצאת איתו היום ולחגוג איתו, אבל בגלל משחקי הכבוד של השב"כ הוא לא יוצא עכשיו אלא בעוד כמה ימים, אבל גם זה לא ישבור אותנו".
פדרמן הוסיפה, כי היא "מאוד מקווה שהשב"כ יגלה בגרות ולא ינצל את ההגבלות שבית המשפט איפשר לו ויאפשר לו להיות חופשי. במידה והשב"כ ימשיך להתנכל לו בעניין ההגבלות, אנחנו נמשיך להיאבק עד שנעם יהיה חופשי לגמרי".
מרזל: על ראש השב"כ להתפטר
בתגובה להחלטה אמרו הלילה במטה המאבק למען פדרמן: "הגיע הזמן לשאול מי מפצה את נועם פדרמן, את אשתו אלישבע ואת שבעת ילדיו, על השמתו של פדרמן 8 וחצי חודשים מאחורי סורג ובריח, על מעצר-בית קודם לכן של שנתיים ועל 3 מעצרים מינהליים קודמים".
עוד נמסר: "היום הגיע לסיומו עוד פרק במסכת התנכלות והתעללות של השב"כ והפרקליטות בפדרמן. אנו קוראים לעשות חשבון נפש בשב"כ ובפרקליטות. הגיע הזמן שגם שם יסיקו מסקנות אישיות מפאשלות מתמשכות".
חברו של פדרמן, ברוך מרזל, קרא לראש השב"כ, אבי דיכטר, להתפטר מתפקידו בעקבות החלטתו של השופט חשין. "דיכטר עומד בראש ארגון מתועב שפשט את הרגל ומאז הסכמי אוסלו שינה את ייעודו, ובמקום לטפל במחבלים הם נטפלים ליהודים טובים".
העליון מורה למחוזי לבחון מחדש את הצו
ההחלטה התקבלה במסגרת בחינה מחודשת של הצו, עליו הורתה שופטת בית המשפט העליון, אילה פרוקצ'יה. כזכור, פעיל הימין הקיצוני נתון מזה כ-8 חודשים במעצר מינהלי מכוח צו שהוציא נגדו שר הביטחון, שאול מופז. כעבור 6 חודשים, חידש מופז את הצו, וסגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט דוד חשין, אישר אותו במסגרת הביקורת השיפוטית שקיים על ההחלטה [ראו קישורים].
פדרמן הגיש ערר על ההחלטה לאשר את הצו, ובמסגרת הערר הוצג לבית המשפט חומר גלוי וכן חומר חסוי במעמד צד אחד. בינתיים, לפני כ-3 שבועות זיכה בית המשפט המחוזי בירושלים את נעם פדרמן מהאישומים נגדו בפרשת 'מחתרת בת-עין', לאחר שהפרקליטות הודיעה שהיא חוזרת בה מכתב האישום, בנימוק שהעד המרכזי נגדו, ירדן מורג, הוגדר כלא אמין בשתי ערכאות משפטיות, שזיכו שני מעורבים אחרים בפרשה - יוסי בן-ברוך וצוריאל עמיאור.
"לאור התפתחות הדברים האמורה ועל-רקע זיכויו של המערער מהאישומים הפליליים נגדו, כאמור, ראוי הוא כי כלל החומר שעל בסיסו הוארך צו המעצר המינהלי ייבחן וישקל פעם נוספת על-ידי ערכאה שיפוטית וזאת לאחר שמיעת טיעוני הצדדים בעניין זה. ראוי הוא כי הערכה מחודשת של חומר הראיות כאמור תיעשה בידי הערכאה הדיונית במסגרת עיון חוזר", קבעה השופטת פרוקצ'יה והורתה לבית המשפט המחוזי לקיים בחינה מחודשת באופן דחוף.
ב"ש 6296/04 שר הביטחון נ' נעם פדרמן

תאריך:  06/06/2004   |   עודכן:  07/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
הקמפיין יימשך 56 יום, משל ל-56 שנות כיבוש; המטרה: התנגדות לכיבוש ולגדר ההפרדה; מובילי הקמפיין: ארגונים פלשתיניים וארגוני זכויות אדם, בראשם ISM; בתכנון: פריצת מחסומים והסרת סוללות עפר; הפאנץ' ליין: צעדה לאורך הגדר מג'נין לירושלים
נועם שרביט
"אין בהחלטה כדי לפנות ישובים"; השר איתם: "אחת ההחלטות השחורות ביותר של ממשלה בישראל"; אורלב: לא נפרוש, המרכז יכריע; אולמרט: הוריתי להקפיא הבניה בעזה; העבודה משכה הצעת האי-אמון
גל ברגר
האלוף (במיל') יואב בירן יעמוד בראש מפגש ראשי הנציגויות הישראלית בסין שייערך בבייג'ין; משרד החוץ: הביקור ינוצל בין היתר לעדכון הצמרת הסינית בהתפתחויות באזור; ב-2003 עמד היקף הסחר ההדדי בין ישראל לסין על למעלה מ-1.6 מיליארד דולר
מיכאל דבורין
הצעתו של השר פורז נתקבלה פה-אחד בוועדת השרים לענייני חקיקה; תכליתה: מתן פתרון הולם למצוקה ברשויות על-ידי הסרת חסמים שמנעו מהכספים להגיע ליעדם ומתן אפשרות לרשות המקומית להקצות משאבים למתן שירותים חיוניים ותשלום שכר לעובדיה
מיכאל דבורין
הנהגת ההסתדרות החליטה היום להחריף את צעדיה כנגד הממשלה לקראת השבתת המשק, לאות סולידריות עם עובדי הרשויות המקומיות; ביום שלישי יתכנס מטה המאבק המצומצם והוא צפוי לגבש את הצעדים האופרטיביים לקראת הפעולות הארגוניות הצפויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il