X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מבדיקות שערך אגף הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל; באגף הפיקוח ממליצים שלקוחות המעוניינים לקחת משכנתה, יערכו השוואות בין הבנקים בטרם לקיחת הלוואה זו, זאת לאור הפערים ותוך התחשבות בסוג ההלוואה וכן במרכיבי עלות נוספים, כגון עמלת פתיחת תיק
▪  ▪  ▪

בדיקות שערך אגף הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל מגלות פערים בריבית על הלוואות צמודות מדד לרכישת דירת מגורים בין הבנקים.
"קיימים הבדלים ניכרים בריבית המוצעת על הלוואות לרכישת דירת מגורים (משכנתאות) הצמודות למדד המחירים לצרכן, בין הבנקים השונים שמציעים הלוואות כאלו (בנקים למשכנתאות ובנקים מסחריים)", אומרים באגף הפיקוח על הבנקים.
על-פי הנתונים העולים מהבדיקות, הפער בהלוואות בריבית קבועה בין הבנק הזול לבין הבנק היקר עמד על 0.63 נקודות האחוז בשנת 2003 ועל 0.69 נקודות האחוז ברביע הראשון של 2004.
בהלוואות בריבית משתנה הפערים אף גדולים יותר ועומדים על 0.85 ו-0.95 נקודות האחוז בשנת 2003 וברביע הראשון של 2004, בהתאמה. באגף הפיקוח מעריכים, כי ייתכן שהפערים הגדולים יותר נובעים מהעובדה שמדובר במכשיר פיננסי מורכב בהרבה.
מהפיקוח על הבנקים נמסר, כי על רקע ההבדלים בריביות על המשכנתאות המוצעות על-ידי הבנקים השונים, חשוב שלקוחות המעוניינים לקחת משכנתה, יערכו השוואות בין הבנקים (סקר שוק), בטרם לקיחתה. זאת, תוך התחשבות בסוג ההלוואה (ריבית קבועה, ריבית משתנה), וכן במרכיבי עלות נוספים, כגון: עמלת פתיחת תיק.
ביצוע סקר שוק חשוב במיוחד, שכן ככל הנראה ההבדלים בריביות על המשכנתאות בין הבנקים השונים אינם נובעים רק ממאפיינים שונים של הלוואות לרכישת דירת מגורים, כגון: סיכון אשראי, תקופה לפירעון והרכב ההלוואה הכולל שלקח הלווה, אלא משקפת גם מדיניות מחירים שונה בין הבנקים. זאת משום, שמדובר בהשוואה בין היקפים גדולים של ביצועי הלוואות אלה לאורך זמן.
מהשוואת המחירים בין הבנקים ניתן לראות, כי הבנקים היקרים שיווקו משכנתאות (בריבית קבועה ובריבית משתנה) במחיר הגבוה בכ-0.4 עד כ-0.6 נקודות האחוז מהריבית הממוצעת של כל הבנקים, בעוד שהבנקים הזולים שיווקו משכנתאות במחיר הנמוך בכ-0.3 נקודות האחוז מהריבית הממוצעת.
בחינת הדירוג של הבנקים לפי גובה הריבית, מצביעה על יציבות בדירוג על פני הזמן (למעט מקרים חריגים) - קרי, בנק "זול" נשאר "זול" לאורך זמן, ובנק "יקר" נשאר בנק "יקר" לאורך זמן - עובדה שמחזקת את הצורך בביצוע סקר שוק, טרם לקיחת המשכנתא.
אנשי הפיקוח על הבנקים ממליץ לציבור לוקחי המשכנתאות להיעזר בפרסום הדו-שבועי של בנק ישראל על הריבית הממוצעת על המשכנתאות, באתר האינטרנט של הבנק, בכתובת:
.www.boi.gov.il/deptdata/pikuah/ribit/mortgageh.htm

תאריך:  07/06/2004   |   עודכן:  07/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
קבוצות הסיכון: מעל גיל 40; קרובי משפחה הסובלים מהמחלה; חולי סוכרת; קצרי ראייה; מעל גיל 35 ממוצא אפרו-קאריבי
ענבל אביב
דחה הביקורת שהוטחה בו: "רה"מ אינו ניתן למשיכה באפו, אני רק מוציא לפועל הנחיות ומדיניות"; על פינוי הישובים: "הפינוי ייעשה בשיא הרגישות ככל שייארך הזמן כדי להבטיח שאנשים יעברוהו מרצון ובמינימום קשיים
מיכאל דבורין
זה הסכום שגזר בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב על חברת מכולה בע"מ; החברה אף התחייבה להימנע מביצוע עבירות דומות ב-3 השנים הקרובות, אחרת תשלם בגינן כפל קנס
יפעת גדות
סולן להקת הדג נחש שיזם והקים את הפסטיבל: מאמין שכל אזרח זכאי לתרבות נגישה ואיכותית בלי קשר למקום מגוריו ומצבו הסוציו-אקונומי וכי תרבות היא מצרך יסוד ההופך אוסף פרטים לקהילה, ואוסף קהילות לחברה
אריק לב
אורלי בני-דיויס עושה היסטוריה כישראלית הראשונה המועמדת לסנאט האמריקני מטעם המפלגה הרפובליקנית; אריק לב ערך עימה ראיון ב'קול הלב'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il