X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדובר בעשרות מאחזים שהוקמו שלא כחוק אותם התחייבה הממשלה לפנות; לחץ על שרון לקבוע לוח זמנים קצר ליישום ההינתקות; לחץ על אורלב ומקורביו לפרוש מהקואליציה - אם יפרשו תמנה הקואליציה רק 55 חברי כנסת
▪  ▪  ▪

הבית הלבן דורש מראש הממשלה, אריאל שרון, לפעול עכשיו לפינוי עשרות מאחזים שהוקמו שלא כחוק. הממשלה החלה בתהליך זה כבר בשנה שחלפה. ואולם, תהליך זה נקטע, עם התחלת הרצת תוכנית ההינתקות של שרון.
הדרישה מועלית עתה, למרות ששרון איבד למעשה את הרוב שהיה לו בכנסת. עם פיטורי האיחוד הלאומי, ועם התפטרות השר אפי איתם וסגן השר יצחק לוי, נותרה לשרון קואליציה בת 59 חברי כנסת בלבד.
במפד"ל קיימת מחלוקת גדולה על דרכה של התנועה. עתה מופעל לחץ על איתם לפרוש גם מראשות התנועה. במקביל - מופעל לחץ על השר זבולון אורלב (המפד"ל) לפרוש מתפקידו כשר בממשלה. אם יפרוש יחד עם חברי כנסת נוספים של המפד"ל (4 חברי כנסת, יחד עם אורלב), יאבד שרון עוד 4 תומכים ויישאר עם מיעוט של 55 חברי כנסת.
נודע, כי האמריקנים אינם מוכנים להמתין עוד בסוגיה זו. הם דורשים לפעול עכשיו, עוד בטרם החל יישום תוכנית ההינתקות. בכירי הממשל עודכנו בימים האחרונים בפרטי המשבר הפוליטי-הפנימי בישראל, אך על-אף זאת, הם מצפים עתה לפחות להתחלת פינוי המאחזים הבלתי חוקיים.
בשיחות שהתקיימו מספר פעמים בתקופה האחרונה, הפצירו אנשי הממשל בשרון למלא את התחייבותו כלפי הנשיא ג'ורג' בוש. המסרים הועברו גם בשבועות האחרונים וגם בתחילת שבוע זה, באמצעות היועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס, וזאת באמצעות מנהל לשכת ראש הממשלה, דב ויסגלס.
קונדוליסה רייס הפצירה בויסגלס להשפיע על שרון למלא את הבטחותיו עכשיו, לפחות בעניין המאחזים, כדי שניתן יהיה לראות תזוזה בשטח. ואכן, ויסגלס שיגר באחרונה מכתב אל רייס, ובו הוא מודיע על כוונתו של שרון לעמוד "בהקדם האפשרי", בהתחייבות שנטל על עצמו.
בבית הלבן סבורים, כי פינוי מאחזים - עוד לפני יישום ההינתקות - ייצור אוירה שתאפשר לקדם את הרפורמות בצד הפלשתיני, וכן לגייס את מצרים למאמץ לנטרל את מעורבותו של יאסר ערפאת ברשות הפלשתינית.
בשיחות שהתקיימו הסביר ויסגלס לאנשי הבית הלבן, כי שרון נתון למצוקה פרלמנטרית הולכת וגוברת, ועל-כן יש להעניק לו זמן כדי לפעול בשטח. ואולם, הנשיא בוש הבהיר, באמצעות קונדוליסה רייס: יש להתחיל לנוע עכשיו. איש ממשל בכיר שהתלווה לפמליית הנשיא בוש בדיוני ה-G-7 המתקיימים עתה, הדגיש כי יש לפעול עכשיו, "בלי תירוצים".

תאריך:  09/06/2004   |   עודכן:  09/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מכון סקרים ברמאללה: מרבית הפלשתינים תומכים בעריכת בחירות לנשיאות ובהצבת מועמדותם של אסירים המרצים את עונשם בבתי כלא ישראלים; למעלה מ-80% מתכוונים להשתתף בבחירות
אלונה קורן
לדבריו, פיקוח מעכב ביצוע שינויים מבניים שיתרמו לתחרות בענף; "יש להזדקק לפיקוח רק במקרים חריגים"
עומר כרמון
משמעות הפיתוח החדש: ישראל הינה המדינה הראשונה במזה"ת המחזיקה בטילי שיוט קרקע-קרקע; ישראל אינה זקוקה כעת למטוסים כדי לפגוע בדייקנות רבה במטרות נקודתיות בביירות ובדמשק
אלונה קורן
בקטגוריית המזון זכתה חברת טבעול; בקטגוריית מוצרי צריכה שאינם מזון זכתה חברת פרוקטר אנד גמבל; בקטגוריית מוצרי צריכה לא-מתכלים זכתה רשת הביגוד "מתאים לי"
רנית נחום-הלוי
כך הודיע שר האוצר על דוכן מליאת הכנסת; לדבריו, המע"מ הוא המס הרגרסיבי ביותר: הוא עושק את העניים ולא פוגע בכלל בעשירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il