X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההחלטה שנתקבלה לאחר משא-ומתן ממושך בין המדינות החברות, מעניקה הכרה בינלאומית בסמכותה של הממשלה הזמנית שתתחיל לפעול ב-30 ביוני ומסדירה את היחסים בינה לבין הכוח הבינלאומי המוצב בעירק בראשות צבא ארה"ב
▪  ▪  ▪

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה (ג', 8.6.04), פה אחד, הצעת-החלטה אמריקנית, בשיתוף עם הבריטים, המעניקה הכרה בינ"ל בסמכותה של הממשלה הזמנית שתתחיל לפעול החל מה-30 ביוני.
כמו כן מסדירה ההחלטה את העברת הסמכויות בעירק מהממשל הצבאי האמריקני לממשלה העירקית הזמנית, ואת היחסים בין ממשלת עירק הנכנסת לבין הכוח הבינלאומי השוהה במדינה בראשות חיילי צבא ארה"ב. עיקר החידוש בהצעת החלטה זו טמון בכך שלמעשה החל מ-30 ביוני תינתן הסמכות לממשלה הזמנית בעירק, להחליט באשר להמשך נוכחותו של הכוח הבינלאומי בעירק בראשות ארה"ב. זאת בניגוד להצעה המקורית שבה דובר על הממשלה שתקום אחרי הבחירות כממשלה שתהיה מוסמכת לכך.
בדרך לאישור ההחלטה עמדו מכשולים רבים אשר הוסרו רק לאחר שהמדינות שיזמו את הצעת ההחלטה, ארה"ב ובריטניה, נסוגו מעמדותיהן, כפי שהובעו במספר נוסחים קודמים של ההצעה. ההצעה שאושרה קובעת כי כבר לממשלה הזמנית שתתחיל לפעול ב-30 ביוני.
השגריר האמריקני באו"ם, ג'ון נגרופונטי, הביע אמש שביעות רצון מקבלת ההחלטה שהוגדרה אתמול במרכז האו"ם כאחת החשובות ביותר לעיצוב עתידה של עירק. הוא ציין, כי מדובר בהחלטה טובה מאוד.
השגריר הדגיש, כי המדובר בפרי של שיתוף פעולה בין המשלחות השונות, והוסיף כי ארה"ב עשתה מאמץ בלתי מבוטל על-מנת שהנוסח הסופי ייבטא את רוב רובן של ההסתייגויות שהושמעו על-ידי המדינות שנטלו חלק בעיצוב הצעת ההחלטה. גם נשיא ארה"ב אמר אמש, כי החלטה זו תעניק לעירק עתיד מבטיח. הוא הוסיף, כי הוא שמח על האחדות שהפגינו המדינות השונות במועצת הביטחון.
גם שרי החוץ של צרפת וגרמניה, שעד לפני מספר ימים הביעו הסתייגות קשה מתוכן הצעת ההחלטה, החליפו את הטון אמש, ונשמעו מפוייסים בהרבה. שר החוץ הגרמני יושקה פישר הדגיש בהקשר זה, כי לארצו חשוב שתהיה היצמדות ללוח זמנים שיבטיח בחירות חופשיות בעירק לא יאוחר מינואר 2005. ברוח דומה התבטאו גם שר החוץ הספרדי ושר החוץ הצרפתי, אשר הבהיר כי למרות שצרפת איננה שבעת רצון לגמרי מהנוסח, הרי שבכל זאת היא תתמוך בהחלטה.
לההחלטה צורפו שני מכתבים של שר החוץ האמריקני, קולין פאוול, ושל ראש הממשלה הזמנית בעירק, איאד עלאווי, שמדברים על הקמת מנגנון שיגבש את עקרונות התיאום בין הממשלה הזמנית לפיקוד העליון של הכוח הבינלאומי. על-פי המכתבים שצורפו מתברר, כי ישנה גם הבטחה שלמשלה הזמנית תהיה זכות להביע דעתה לגבי מבצעים צבאיים שהכוח הבינלאומי יקיים בעירק.
כך או כך, נראה כי ארה"ב יכולה לנשום לרווחה. לאחר זמן רב שבו שררה בבידוד יחסי מבחינת עמדותיה לגבי הסוגייה העירקית, הצליח ממשל הנשיא ג'ורג' בוש לרתום את המדינות שהתנגדו למלחמה בעירק לכדי הצעת החלטה אחת משותפת לגבי עתידה של עירק. בכך מקווים בבית הלבן, כי שיתוף הפעולה עם אירופה שנסדק בצורה כה חמורה יחזור לתפקד.

תאריך:  09/06/2004   |   עודכן:  09/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
הצעת החוק מוגשת ע"י ח"כ יצחק הרצוג; שר האוצר הצהיר בשבוע שעבר כי בכוונתו לבטל את הקיצוץ או ליתן תוספת לקצבת הזקנה; הרצוג: הצעת החוק - מבחן לשר האוצר וחבריו
יפעת גדות
כך לדברי מנכ"ל רשות שדות התעופה, ציון סלמן; מנכ"ל משרד התחבורה: "עם הפעלת טרמינל 3 הכנסות הרשות צפויות לגדול בשנה הקרובה בכ-20%"
רנית נחום-הלוי
השינוי המשמעותי בהצעת החוק הוא הרחבת תחולת העבירה כך שתחול גם על כל קונה או מוכר אדם למטרות של כליאה, עבודות כפייה, עבירות מין ועוד; ע"פ זה, אדם הקונה או מוכר עובד זר למטרות אלה - יהיה צפוי לעונש של 16 שנות מאסר
יואב יצחק
המדובר בעשרות מאחזים שהוקמו שלא כחוק אותם התחייבה הממשלה לפנות; לחץ על שרון לקבוע לוח זמנים קצר ליישום ההינתקות; לחץ על אורלב ומקורביו לפרוש מהקואליציה - אם יפרשו תמנה הקואליציה רק 55 חברי כנסת
עומר כרמון
מכון סקרים ברמאללה: מרבית הפלשתינים תומכים בעריכת בחירות לנשיאות ובהצבת מועמדותם של אסירים המרצים את עונשם בבתי כלא ישראלים; למעלה מ-80% מתכוונים להשתתף בבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il