X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העמותה למען הקמת מרכז יצחק רבין לחקר ישראל טוענת: החלטת הממשלה משנת 96', לקרוא לכביש חוצה ישראל על שמו של ראש הממשלה שנרצח - אינה מיושמת; החברות האחריות לכך - מתנערות מאחריות; נמשך המרדף אחר ההנצחה
▪  ▪  ▪

ההנצחה לא נגמרת: העמותה למען הקמת מרכז יצחק רבין לחקר ישראל עתרה לבג"צ (יום ד', 9.6.04) בדרישה ליישם את החלטת הממשלה משנת 96' ולקרוא לכביש חוצה ישראל (כביש 6) על שמו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין.
העתירה הוגשה נגד ראש הממשלה, אריאל שרון; שר האוצר, בנימין נתניהו, שר התחבורה, שתיקו של השר המתפטר ליברמן מוחזק כרגע בידי ראש הממשלה; חברת כביש חוצה ישראל בע"מ, שהינה חברה ממשלתית שהוקמה בחוק כדי להקים את הכביש; וחברת דרך ארץ הייוויז (1977) בע"מ, חברה פרטית המאגדת מספר גופים כלכליים, אשר קיבלה את הזיכיון מהמדינה להקמתו והפעלתו של כביש "חוצה ישראל", והיא אחראית על תפעול הכביש, אחזקתו ושיווקו בקרב הציבור הרחב.
החלטת ממשלה יוצאת דופן לכבוד רבין
בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין נבות תל-צור ואילת לשם, נטען כי 3 חודשים בדיוק לאחר הירצחו של רבין, קיבלה הממשלה החלטה "הקובעת שורה של פעולות הנצחה שיינקטו על-מנת להנציח את זכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, ובהן פעולות חינוכיות שונות, כינוס חומר תיעודי ועריכתו וכן קריאת אתרים חשובים על שמו".
סעיף ג' להחלטה קבע, כי בין היתר, גם כביש חוצה ישראל ייקרא על שמו של יצחק רבין. החלטת הממשלה בעניין זה, מציינים העותרים, "היתה בגדר החלטה יוצאת דופן, חריגה ונדירה שהיוותה שינוי חד-פעמי מהחלטת ממשלה קודמת" משנת 72', שקבעה כי "לא יינתנו שמות לכבישים בינעירוניים, והם יכונו במיפוי כבעבר, במספרים בלבד, וכי לא יינתנו שמות אנשים לגשרים או אתרי תחבורה אחרים שמחוץ לאזורים עירוניים".
ההחלטה היתה סימלית ומתבקשת
מרכז רבין טוען בעתירה, כי "בשל החומרה המופלגת שברצח ראש הממשלה בישראל, כמו גם בשל ההלם העמוק, הצער והכאב שאחזו במדינה כולה, על מותו של יצחק רבין ז"ל, ראתה ממשלת ישראל לנכון לקבל החלטה מיוחדת בדבר קריאת כביש "חוצה ישראל" על שמו". בעתירה מצויין עוד, כי מי שחתם על החוק להקמתו של כביש חוצה ישראל הוא לא אחר מאשר יצחק רבין עצמו.
לכן, טוען המרכז, "אך סימלי ומתבקש היה הדבר, כי כביש 'חוצה ישראל' ייקרא על שמו של ראש הממשלה המנוח, כפי שהוחלט על-ידי הממשלה בהחלטה".
"והנה", טוען מרכז רבין, "חרף החלטת הממשלה הברורה, חרף עמדת המשיבה מס' 4 סמוך לרצח, חרף השנים הרבות שחלפו מאז וחרף העובדה כי כביש 'חוצה ישראל' הולך ונשלם, והוא פועל כיום לאורך כל מרכז המדינה (86 ק"מ), ממחלף שורק בדרום ועד מחלף עירון שבצפון, לא נעשה דבר ליישום החלטת הממשלה, כביש 'חוצה ישראל' איננו קרוי על שמו של יצחק רבין ז"ל והציבור הרחב איננו מודע כלל, לעובדה כי מדובר למעשה בדרך יצחק רבין, שכן הכל מזהים את הכביש אך ורק כ'כביש מס' 6'".
החברות מתנערות מאחריותן
בחודש נובמבר האחרון פנה מרכז רבין לחברה הממשלתית חוצה ישראל, לחברה הפרטית 'דרך ארץ' ולמנכ"ל מע"צ, "בבקשה לפעול לאלתר ליישום החלטת הממשלה, הן באמצעות הצבת שילוט ראוי הקורא לכביש בשם 'דרך יצחק רבין' והן באמצעות אזכור החלטת הממשלה בכל הפרסומים הרלוונטיים".
תשובת חברת דרך ארץ לא איחרה לבוא, ונאמר בה כי כחברה פרטית היא אינה אחראית להחלטות הממשלה ועל מרכז רבין לפנות לחברה הממשלתית חוצה ישראל, וכן כי היא דאגה לאזכר את שמו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל באתר האינטרנט שלה. העותרת מציינת, כי אין כל איזכור כזה באתר האינטרנט.
בתחילת חודש ינואר 2004 שלחו שתי החברות הזמנות חגיגיות לרגל חנוכת כביש "חוצה ישראל", כאשר בהזמנות אלה צויין (לראשונה) כי מדובר בכביש על שם יצחק רבין. ואולם, במרכז רבין סבורים כי אין די בכך, וכי בהתכתבויות שונות עם החברות עולה, כי הן מתחמקות מיישום החלטת הממשלה.
השופט אדמונד לוי, בפניו הונחה העתירה, הורה למשיבים להגיש את תגובתם בתוך 45 יום.
בג"צ 5447/04 העמותה למען הקמת מרכז יצחק רבין לחקר ישראל נ' ראש הממשלה ואח'

תאריך:  09/06/2004   |   עודכן:  09/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
החמאס: "אנו מקווים כי מהלך זה מהווה צעד נוסף בבידודה הפוליטי של היישות הציונית"; "אנו קוראים לכל מדינות ערב המקיימות קשרים עם היישות הגוזלת הזו ללמוד מהדוגמא הטורקית"
אלונה קורן
רק 15% מכלל העסקים משתמשים בסחר אלקטרוני; בישראל מהווה המסחר האלקטרוני רק 0.04% מהתל"ג
מיכאל דבורין
הבנק פנה היום לאוצר במטרה להציע מתכונת מוסכמת שתאפשר לעובדי הרשויות לקבל את משכורותיהם באופן מיידי ללא צורך בחקיקה רטרואקטיבית
גלית יצחק
תוכנית זו משלשת את ההשקעה השנתית במחקר בתחום הסוכרת בישראל ומטרתה להפוך את ישראל למרכז מוביל בתחום
מיכאל דבורין
גבי בן הרוש האשים היום את שר האוצר בכפל לשון ובהטעיית הציבור; מזהיר את אנשי האוצר "ממרי" מובילים ומסיעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il