X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצעת חוק ממשלתית מציעה לקבוע כי הפצת spam ללא קבלת הסכמת הנמען מראש כעבירה מינהלית, הגוררת קנס גבוה; בינתיים, הנתונים מדאיגים: אשתקד תפסו הודעות ה-spam כמחצית מתעבורת המייל העולמית
▪  ▪  ▪

תופעת ההפצה ההמונית של הודעות פרסומת בלתי רצויות, באמצעות רשתות תקשורת ובכלל זה דואר אלקטרוני (אי-מייל), הודעות SMS ופקסים, המכונה "spam", הפכה בשנים האחרונות למטרד ציבורי כלל-עולמי.
התופעה והיקפה מצויים במגמת עליה חדה בישראל ובעולם. לפי נתונים שפרסמה נציבות האיחוד האירופי, בשנת 2003 עלה נפח הודעות ה-spam המופצות באמצעות דואר אלקטרוני על 50% מכלל התעבורה העולמית של הודעות דואר אלקטרוני.
התופעה מעוררת בעיות שונות
התופעה מעוררת בעיות במישורים שונים. בין היתר, מדובר בבעיות של אבטחת מידע, חדירה למחשבים ללא היתר והפצת וירוסים; פגיעה בפרטיותו של המשתמש ברשת והטרדתו; פגיעה בהתפתחותו של המסחר האלקטרוני; פגיעה בעסקים בשל אובדן זמן והשקעת משאבים.
תופעת ה-spam מעמיסה עלויות מיותרות על הציבור, ועל מפעילי תקשורת כדוגמת בעלי התשתיות, ספקיות האינטרנט ועוד, וכן על בעלי העסקים, משתמשי אינטרנט פרטיים והרשויות העוסקות באכיפה.
נוכח הדברים, עולה הצורך להסדיר את הסוגיה באופן שיסייע להתמודד עם תופעת ה-spam, בין היתר, באמצעות כלים חקיקתיים ופעולות אכיפה ממשלתיות, בשילוב עם פיתוח פתרונות טכנולוגיים והסדרה עצמית מצד גורמי התעשיה.
הצעת חוק: איסור משלוח הודעות פרסומת ללא קבלת הסכמה מראש
במסגרת זו, הפיץ השבוע משרד התקשורת תזכיר חוק למלחמה ב-Spam. בתזכיר החוק מוצע לקבוע איסור על משלוח הודעות פרסומת באמצעות רשת בזק ציבורית, ללא קבלת הסכמה מראש של הנמען. הסדר זה יחול לגבי משלוח הודעות פרסומת באמצעות דואר אלקטרוני, הודעת מסר קצר (SMS) או מערכת חיוג אוטומטי, וזאת בנוסף להודעות כאלה הנשלחות באמצעות פקסימילה, לגביהן קבוע כבר כיום הסדר בחוק.
עם זאת, מציע תזכיר החוק להתיר שיגור הודעת פרסומת אף אם לא התקבלה הסכמת הנמען, בכמה מקרים: פניה חד-פעמית מטעם המשגר לנמען שהינו בית עסק, הכוללת הצעה להסכים לקבלת דברי פרסומת מטעמו; קיומה של התקשרות קודמת בין משגר ההודעה לנמען (במסגרת רכישה של מוצר או שירות), ובתנאים הקבועים בסעיף המוצע.
בהתייחס להודעת פרסומת אשר הותר לשגרה לפי ההוראות הנ"ל, מוצע לחייב את שולח ההודעה לכלול בה את פרטיו ודרכי יצירת הקשר עימו, וכן לתת לנמען הזדמנות לסרב לקבלת הודעות נוספות.
הפרת החוק תהווה עבירה פלילית שדינה קנס
לעניין דרכי אכיפת הוראות החוק, מוצע לקבוע כי הפרת הוראות החוק תהווה עבירה פלילית שדינה קנס. בהקשר זה, בכוונת משרד התקשורת להמליץ על קביעת העבירה הפלילית כעבירה מינהלית, בגינה ניתן להטיל קנס מינהלי. במסגרת זו מוצע לשקול, כי סמכויות החקירה והאכיפה לגבי העבירה המינהלית יימסרו לידי מערך האכיפה הקיים במשרד התמ"ת. בנוסף, מוצע לאפשר מסלול תביעה אזרחי, במסגרתו ייקבע כי הפרת הוראות החוק תהווה 'הטרדה' כמשמעותה בחוק הגנת הפרטיות.
ממלא מקום ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, ציין כי לאחרונה רבו התלונות המגיעות למשרד התקשורת על בעיית ה-spam המטרידה אזרחים רבים באמצעות האינטרנט, הטלפון הסלולרי ועוד. אולמרט הוסיף, כי הנחה את ראשי משרדו למצוא פתרון לבעיה וכי הוא מקווה כי הצעת החוק תביא לפתרון הבעיה בארץ.
תזכיר החוק מופיע באתר משרד התקשורת, בכתובת www.moc.gov.il.

תאריך:  09/06/2004   |   עודכן:  09/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
העמותה למען הקמת מרכז יצחק רבין לחקר ישראל טוענת: החלטת הממשלה משנת 96', לקרוא לכביש חוצה ישראל על שמו של ראש הממשלה שנרצח - אינה מיושמת; החברות האחריות לכך - מתנערות מאחריות; נמשך המרדף אחר ההנצחה
עומר כרמון
החמאס: "אנו מקווים כי מהלך זה מהווה צעד נוסף בבידודה הפוליטי של היישות הציונית"; "אנו קוראים לכל מדינות ערב המקיימות קשרים עם היישות הגוזלת הזו ללמוד מהדוגמא הטורקית"
אלונה קורן
רק 15% מכלל העסקים משתמשים בסחר אלקטרוני; בישראל מהווה המסחר האלקטרוני רק 0.04% מהתל"ג
מיכאל דבורין
הבנק פנה היום לאוצר במטרה להציע מתכונת מוסכמת שתאפשר לעובדי הרשויות לקבל את משכורותיהם באופן מיידי ללא צורך בחקיקה רטרואקטיבית
גלית יצחק
תוכנית זו משלשת את ההשקעה השנתית במחקר בתחום הסוכרת בישראל ומטרתה להפוך את ישראל למרכז מוביל בתחום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il