X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המפד"ל: אם הלו"ז נכון - נצא מהקואליציה תוך שבועיים

לפיד: צריך חוק לפיצויים; נתניהו: עכשיו רק מקדמות

ח"כ פינקלשטיין: "לא ייתכן לקבוע מועד לפינוי לפני מתן תשובות ברורות למיגור הטרור"; ח"כ אלדד: "שרון - ראש ממשלת המיעוט, לא עוצר באדום גם כשעל הקו האדום הזה החליט הוא עצמו בממשלתו"
▪  ▪  ▪
פינקלשטיין, לא דמוקרטי

נתניהו, כמה הפיצויים?

   נועם שרביט
מהיום - מו"מ לתשלום פיצויים למתנחלים

יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, הודיע (יום ה', 10.6.04) כי אם לוח הזמנים לפינוי המתיישבים במסגרת תוכנית ההינתקות הינו נכון [ראו קישור לידיעה המלאה], סיעת המפד"ל תהיה מחוץ לקואליציה תוך שבועיים.
ח"כ סלומיאנסקי הציע פשרה במהלך השבוע, לפיה המפד"ל תישאר בממשלה ובקואליציה משך שלושה חודשים כל עוד הממשלה לא תדון בנושא פינוי היישובים.
דבריו של סלומיאנסקי גרמו להתרוצצות במפד"ל. השר זבולון אורלב פנה אל שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, וביקש הבהרות. בשיחת הבהרה שקיים שר הרווחה זבולון אורלב עם לפיד, אמר השר לפיד כי "כל תשלום פיצויים או מקדמות מחייב מסגרת משפטית". אשר על כן, אומר השר אורלב, "לכל הידיעות שהופצו היום אין בסיס משפטי וכנראה יש בעלי עניין הרוצים ליצור אווירה ותמונת מצב כאילו הכל אבוד והפינוי הוא עובדה מוגמרת, דבר שאינו נכון ואין לו בסיס".
ח"כ גילה פינקלשטיין אמרה בתגובה לדיווחים על פינוי מתנחלים בחודשיים הקרובים ומתן הפיצויים, כי לא דמוקרטי ולא חוקי לדון בפיצויים למתיישבים לפני דיון בממשלה על פינוי היישובים. "לא ייתכן לקבוע מועד לפינוי לפני מתן תשובות ברורות למיגור הטרור".
שר האוצר, בנימין נתניהו, הבהיר בצהריים כי הפשרה שהושגה עם ראש הממשלה, אריאל שרון, מאפשרת למתנחלים לקבל מקדמות על חשבון הפיצויים שיקבלו עם פינויים מהרצועה. לדבריו, מוקדם עדיין לדבר על פיצויים בפועל ועדיין לא ידוע מה היקף הפיצויים שיקבלו המתנחלים.
שר הבינוי והשיכון לשעבר, אפי איתם, אשר התפטר השבוע מתפקידו בשל אישור תוכנית ההינתקות בממשלה, אומר היום: הדבר רק ממחיש את הצורך של המפד"ל לחזור למקומה הטבעי כראש החץ באופוזיציה נגד תוכניתו המסוכנת של אריאל שרון".
סיעת האיחוד הלאומי
מגישה הצעת אי אמון
סיעת האיחוד הלאומי מגישה הצעת אי אמון בנושא גירוש יהודים וסיכון ביטחון המדינה, כתוצאה מקבלת תוכנית ההינתקות על-ידי הממשלה. עד עתה נהגו סיעת ש"ס, מר"צ, העבודה והסיעות הערביות להגיש הצעות אי אמון נגד הממשלה.
בעקבות פיטורי שרי הסיעה, אביגדור ליברמן ובני אלון על-ידי ראש הממשלה, הודיעו חברי הסיעה בשבוע שעבר, כי כעת הם אופוזיציה לכל דבר. בשבוע האחרון ביטלה העבודה הצעת אי אמון שהגישה, וכך העניקה רשת ביטחון לראש הממשלה.
סגן שרת החינוך לשעבר, ח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי), מראשי המתיישבים בגוש קטיף, אומר בתגובה לכוונת הממשלה לפנות מתיישבים בעוד חודשיים ותוכנית הפיצויים: "שרון ממשיך להתנהל בשחיתות מוסרית שאין לה תקדים. ראש הממשלה מצפצף בגסות על החלטת הממשלה ומפלגתו".
"הפרסומים על מתן פיצויים ועקירה מרצון בניגוד להחלטת הממשלה הם מצע מכוער המלווה בהפחדה היוצא מלשכת שרון הנוהג כדיקטטורה חשוכה. ראש הממשלה לא יזכה לעקור ולגרש את מתיישבי גוש קטיף על-מנת להציל את המשפחתו מאימת הפרקליטות, כפי שעשה בימית בתמורה למנויו כשר ביטחון".
ח"כ אריה אלדד [האיחוד הלאומי], אמר באותו עניין: "שרון - ראש ממשלת המיעוט, לא עוצר באדום גם כשעל הקו האדום הזה החליט הוא עצמו בממשלתו. הוא לועג לנתניהו [בנימין], לשלום [סילבן], ללבנת [לימור] ולאורלב [זבולון] ויורק בפרצופם של בוחריו. אם שרי ממשלתו והכנסת לא יעצרו אותו, הוא ידרוס את כולנו".
בשמאל תומכים
בתוכנית הפיצויים לפינוי מרצון
יו"ר צוות התגובות של מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פינס-פז אומר בעקבות התוכנית שמגבשת הממשלה למתן פיצויים לפינוי מרצון שהוא תומך בתוכנית זו בעיקר על רקע פניות של מתנחלים שביקשו להתפנות מרצון. "תוכנית הפיצוי מרצון ומתן מקדמות פיצויים חייבת להיות זמינה לכל מתנחל אחרת יהיו כאלה שיעתרו לבג"צ".
ח"כ רומן ברונפמן [מרצ] אומר כי תנועתו תגבה את ראש הממשלה בעקבות מהלך זה. "פרסום לוח זמנים לביצוע התוכנית מלמד על רצינות כוונותיו של שרון והוצאת התוכנית אל הפועל. כאופוזיציה אחראית ושקולה הרוצה בטובת המדינה בראש ובראשונה, נגבה את ראש הממשלה וממשלתו במהלך זה".
יש לציין, כי אם המפד"ל תצא מהקואליציה, קיימת סבירות גבוהה שמפלגת העבודה תיכנס במקומה כדי שראש הממשלה יוכל להבטיח לו 61 ח"כים שיתמכו בו ובמדיניותו.

תאריך:  10/06/2004   |   עודכן:  10/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הצייר שלח 4 ציורים למוזיאונים מפורסמים בארה"ב במחאה על הניסויים הביולוגיים
יפעת גדות
בבית אריאלה יתקיימו סדנאות ומפגשי יצירה ושיח עם סופרי ילדים; בבית חיים אחרים לראשונה סדרה של אירועים על ספרים בנושאים אלטרנטיביים; ובמועדון זמיר יתקיים לראשונה "שוק קולטורה" להוצאות עצמאיות
עומר כרמון
ראש צוות פקחי הנשק של האו"ם: "המצב קשה - יותר מידי ציוד אסור עוזב את עירק"; "מנועים דומים נתגלו לאחרונה בנמל אמסטרדם שבהולנד"; "יש לערוך בדיקות גם בטורקיה, משום שעל-פי מידע המצוי בידינו הגיע ציוד אסור גם לשם"
הדר פרבר
הסרט מבוסס על ספר העוסק במה שמחבריו מכנים נקמה ימנית שמטרתה להרוס את קלינטון
הדר פרבר
המשחק החדש - Revolution - יצא לשוק בשנה הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il