X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בין התיקונים: העברת מרכז הכובד של דיווחי החברות לדוחות התקופתיים ומסירת תחזיות בתשקיף
▪  ▪  ▪

ועדת הכספים אישרה היום (יום ה', 10.6.04) את התיקונים לחוק ניירות ערך ותקנותיו שהובאו בפניה על-ידי משרד האוצר, ביוזמת רשות ניירות ערך והעומד בראשה, משה טרי. תיקונים אלה מתבססים בעיקרם על דוח הוועדה לבחינה מחודשת של מודל הדיווח על עסקי החברה בתשקיף ובנגזרותיו, בראשותו של פרופ' אמיר ברנע.
דוח ועדת ברנע כולל, בין היתר, המלצות לשינויי חקיקה ביחס למתכונת הדיווח השוטף שבו חייבת חברה המדווחת לפי חוק ניירות ערך ולצורך השוואת רמת הדיווח והיקפו לאלה הנדרשים לגבי תשקיף, כך שהדיווחים התקופתיים שמגישה החברה יהוו מקור מידע מרכזי על החברה ומעין עידכון שוטף לנושאים הנכללים בתשקיף.
בין ההמלצות שנכללו בדוח ועדת ברנע, נמצאת גם המלצה להוספת הוראות מיוחדות בחוק בנושא אחריות לנזק בשל תחזית הנכללת בתשקיף או בדיווח שוטף שהגישה. כמו כן הומלץ בדוח על הוספת הוראות בעניין אחריות לנזק בשל תחזית הנכללת בחוות דעת, בדוח, בסקירה או באישור הכלולים בתשקיף או בדיווח שוטף. עיגון המלצה זו של הוועדה בחקיקה יאפשר לכל חברה ציבורית להנפיק ניירות ערך מדי פעם, ללא צורך בהכנות מיוחדות, אלא תוך שימוש במידע שבדיווחיה השוטפים ועל דרך ההפניה.
הצעת התיקון לחוק מרחיבה את רשימת האחראים לנזק בשל פרט מטעה בתשקיף. כעת, נוסף על מי שחתם על התשקיף לפי הוראות סעיף 22 לחוק וכל דירקטור של המנפיק, היא כוללת גם את מי שהיה, בעת שהדירקטוריון אישר את הנוסח הסופי של התשקיף, המנהל כללי של המנפיק או בעל השליטה בו.
בדוח ועדת ברנע כלולות המלצות להוספת הוראות מפורשות בחוק לעניין האחריות המוטלת על מי שמסר תחזית הנכללת בתשקיף או בדיווח של חברה. יחד עם זאת, מוצע בדוח הוועדה לכלול במפורש בחוק סייגים לאחריות כדוגמת הגנת ה"safe harbor" הקיימת בדין בארה"ב, וזאת על-מנת לעודד הכללת מידע כאמור בדיווחי התאגיד, בשל ערכו הרב עבור המשקיע, ולאפשר הגנה מתאימה למוסרי תחזיות, הערכות ואומדנים אשר מטיבם לעתים קרובות אינם מתממשים באופן מלא.

תאריך:  10/06/2004   |   עודכן:  10/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך מתריעה האגודה למלחמה בסרטן; האגודה מציינת כי יש צורך להשתמש במסנני קרינה המותאמים לגוון הבהיר המקורי של העור, ללא קשר לגוון השזוף שנוצר בעקבות השימוש בתכשיר
גלית יצחק
ב-14 ליוני יצוין בארץ ובעולם היום הבינלאומי לתורמי דם במטרה להגביר את מודעות הציבור לחשיבות תרומות דם בהתנדבות וללא תשלום; בכל שנה נתרמות כ-270,000 מנות דם בישראל
גלית יצחק
המחקר נערך במימון האגודה למלחמה בסרטן ובסיוע קבוצת חוקרים מבית החולים הדסה; עד-כה, תוצאות המחקר מלמדות על הצלחת הטיפול ב-19% מהמקרים
נועם שרביט
מסתמן: בקרוב יוגש כתב אישום נגד הח"כ משס, החשוד בקבלת שוחד מקבלן כוח האדם משה סלע, שהפך עד מדינה; בניזרי: החקירה המגמתית הגיעה לסיומה, אני מאמין בחפותי
גל ברגר, רנית נחום-הלוי
עמוס מלכא, ראש אמ"ן לשעבר, מאשים בעיתון 'הארץ': "גלעד סילף הערכות, עסק בשכתובים בדיעבד"; מופז נותן גיבוי: "הערכותיו היו מהימנות"; ח"כ תמיר: "להקים ועדת חקירה - מדובר במחדל בסדר גודל של מלחמת יום כיפור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il