X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אולמרט מתייחס להחלטה 979 של מנהל מקרקעי ישראל שיישומה מוקפא; מזהיר: אביא זאת לאישור הממשלה; אמר לראשי התנועה הקיבוצית כי ינהג כך אם יוסיף היועמ"ש לעכב את ההחלטה; הוסיף: "חוסנה של התנועה הקיבוצית קריטי דווקא בתקופה של פירוק התנחלויות"
▪  ▪  ▪

שר התמ"ת, אהוד אולמרט, נפגש היום בירושלים עם ראשי התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי, ובכירי התעשייה והחקלאות הקיבוצית. השר דן עם אורחיו במצבם של הקיבוצים, בעתיד החלטה 979 של מינהל מקרקעי ישראל בעניין זכויות החקלאים בקרקע, ובקשיים שמערימים הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה. אולמרט הזהיר ואמר, כי אם היועמ"ש יעכב החלטה בנושא הקרקעות, הוא יכפה זאת באמצעות החלטת ממשלה.
בפגישה מתח אולמרט ביקורת נוקבת על הפרקליטות, המקשה לדבריו על ניהול ענייני המדינה וגורמת לסחבת מיותרת ביישום החלטות. "החלטה 979 של מנהל מקרקעי ישראל התקבלה כבר לפני 9 חודשים, תוך התייחסות מפורטת לכל הנושאים המשפטיים הכרוכים ביישומה, אך עדיין לא נחתמה כנדרש על-ידי שר האוצר, עקב עיכוב אישורה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות", אמר אולמרט.
שר התמ"ת הוסיף איתות ליועץ מזוז, לזרז את החלטתו בעניין. "הסחבת הבירוקרטית היא מצב בלתי נסבל, ואם ההחלטה לא תאושר על-ידי היועץ המשפטי לממשלה עד סוף החודש אעביר אותה בהחלטת ממשלה. אני מאמין שאקבל לכך גיבוי מלא מראש הממשלה", אמר.
אולמרט הדגיש בדבריו את החשיבות הגדולה של חיזוק ההתיישבות בפריפריה, והוסיף: "ישנה חשיבות לאומית לחיזוק התנועה הקיבוצית וההתיישבות, דווקא בתקופה של פירוק ההתנחלויות מרצועת עזה".
מזכירי התנועה הקיבוצית, נתן טל וגברי ברגיל, ביקשו מאולמרט לבדוק את הקמתה של מינהלת שמטרתה ליישם ולזרז את החלטות מנהל מקרקעי ישראל, ובתוכן החלטה 979. החלטה זו קובעת קריטריונים הקשורים לזכויות בחלקת הבנייה בקיבוץ ושיוך הדירות לחברי קיבוץ. כמו כן ביקשו השניים מהשר לפעול ליישום המלצות וועדת סיווג הקיבוצים, ההתקבלו בממשלה, על-מנת שלא לעכב את תהליכי השינוי העוברים על הקיבוצים שמטרתם לצאת מהמשבר הכלכלי חברתי בו הם נתונים.
בפגישה הוצגו בפני השר אולמרט נתונים על צמיחתם ותרומתם הגדלה של מפעלי התעשייה בקיבוצים למשק הישראלי: עלייה של 23% במכירות מפעלי התעשייה הקיבוצית בשניפ 1997-2002. מפעלי התעשייה הקיבוצית מכרו בתקופה זו סחורות ב-17.341 מיליארד ש"ח, וייצאו ב-1.331 מיליארד ש"ח. נציגי החקלאים הציגו את נתוני הכנסות החקלאות הקיבוצית, המהווה 33% מסך הכנסות החקלאות בישראל. הכנסות אלה שומרות על יציבותן והן מסתכמות בכ-5 מיליארד ש"ח בממוצע ב-6 השנים האחרונות.
יונתן מלמד, יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, ביקש מאולמרט "לתקן את השגיאה שגרמה להוצאת הקיבוצים ממפת העדיפות הלאומית של אזורי התעשייה".

תאריך:  10/06/2004   |   עודכן:  10/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
הנשיא ברק יעמוד בראש הרכב מורחב של השופטים, שיכריעו בשאלה האם היתה עילה סבירה לפיטורי השרים בני אלון ואביגדור ליברמן; השופט לוי כבר הטיח ביקורת בשרון על התנהלותו בעניין, למרות שסירב להוציא צו זמני שיעכב הפיטורים
רועי כוכבי
נדחתה טענה של נאשם, כי יש לבטל את כתב האישום נגדו בעבירות מס, בשל היעדר חתימת התובע על כתב האישום; בית המשפט: מדובר בפגם טכני, שאינו מקפח את הגנתו של הנאשם
גל ברגר
ארגון האחים המוסלמים בעקבות המוות המסתורי: "הוא מת בגלל עינויים"; השלטונות: "הוא נפל מאוטובוס, נפצע ומת מפצעיו"; איגוד עורכי הדין כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת; איגוד העיתונאים הביע מחאה
רועי כוכבי
בין התיקונים: העברת מרכז הכובד של דיווחי החברות לדוחות התקופתיים ומסירת תחזיות בתשקיף
גלית יצחק
כך מתריעה האגודה למלחמה בסרטן; האגודה מציינת כי יש צורך להשתמש במסנני קרינה המותאמים לגוון הבהיר המקורי של העור, ללא קשר לגוון השזוף שנוצר בעקבות השימוש בתכשיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il