X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מכון מחקר מוביל: אירן וכווית הגדילו בשיעור ניכר את הוצאותיהן הצבאיות בשנת 2003; מצרים - אחת מיבואניות הנשק הגדולות בעולם; בשנת 2003 נרשם המספר הגבוה ביותר של יוזמות שלום חדשות
▪  ▪  ▪

מכון מחקר שבדי מוביל, קבע כי בשנת 2003 עלה בשיעור חד של 10% היקף ההוצאות הצבאיות של מדינות המזה"ת - זאת למרות שישראל הקטינה את הוצאותיה בשנה זאת בעקבות המלחמה בעירק.
עיקר הגידול בהוצאות הצבאיות נרשם בצבאות אירן וכווית - שכנותיה של עירק. סעודיה השקיעה בעיקר בחיזוק כוחות ביטחון הפנים שלה.
מדינות העולם השקיעו בשנת 2003, 956 מיליארד דולר בצבאותיהם. מדובר בעלייה של 11% לעומת שנת 2002. ארה"ב לבדה אחראית לכמחצית מסכום זה.
ל-75% מההוצאות הצבאיות בעולם אחראיות כמה מדינות עשירות, בהן מתגוררת רק 16% מאוכלוסיית העולם. תקציבן הצבאי של אותן המדינות גדול יותר מכל חובות החוץ של המדינות העניות, וגדול פי 10 מהיקפי הסיוע העולמיים למדינות נחשלות.
יצרניות הנשק הגדולות בעולם: ארה"ב, רוסיה, צרפת ובריטניה - המחזיקות ב-81% מהיקף סחר הנשק העולמי. יבואניות הנשק הגדולות: סין, הודו, מצרים, טייוואן, בריטניה, יוון, טורקיה ויפן.
בשורות טובות למרות הכל: בשנת 2003 נרשם השיעור הנמוך ביותר של סכסוכים מזוינים ברחבי העולם - 19, והמספר הגבוה ביותר של יוזמות שלום חדשות - 14.

תאריך:  11/06/2004   |   עודכן:  11/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
כך מדווח היום העיתון "אל-קודס אל-ערבי"; בכיר בגדודים: "אנו חשים בושה וסלידה מעצם ההשתייכות לתנועה"; מוסיף: "התנועה מפקירה אותנו ופונה אלינו רק כאשר ישנה יוזמה מדינית על הפרק"; על היוזמה המצרית: "היא לא תחייב אותנו אם לא יתנהל עמנו דיאלוג בנושא"
אלכסנדר כץ, פורטל "קקטוס"
לאחר שבוע התנגחויות בין ראש העיר פיירברג- אכר לחברי המועצה מימון (סג"ל), לוי (רווחה) ואורנשטיין (נתנייתים), שלחה אתמול בבוקר מכתב לשלושה, בו נכתב כי הם מנושלים מכל תפקידהם בקואליציה. הבעיה העיקרית: אין בסמכות ראש העירייה לפטר חברי מועצה מתפקידים רשמיים
עומר כרמון
כל אל-ערב: "אבו עלא מציע כי מצרים תשחרר את עזאם עזאם בתמורה לשחרורם של אסירים ביטחוניים מקרב ערביי ישראל"
נועם שרביט
המשטרה חושדת, כי "מלך החניונים" ראובן גרוס, שיחד בכירים בעיריית ת"א כדי לזכות במכרזים להפעלת חניוני "אחוזות חוף"; גרוס, בתו, חתנו ומעורבים נוספים עצורים עד יום חמישי, והיום נדחה הערר שהגישו 5 מהם
נועם שרביט
בהצעת חוק חדשה מציע המשרד, כי החברה תפעל להשבת הנכסים ליורשיהם ובמידה שאלה לא יימצאו, ישמשו חלק מהנכסים למטרות סיוע לניצולים והנצחת הנספים; חלק יחסי מן הנכסים לתביעות עתידיות של יורשים; המטרה: הנכסים לא יישארו בידי המנהלים או הנאמנים שמונו לשם כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il