X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"תוכנית מרשל" המקורית אפשרה את שיקום אירופה לאחר מלחמת העולם השניה, במימון אמריקני; מלך ירדן סבור כי המזרח התיכון זקוק לתוכנית דומה, שתעניק לתושביו תקווה ותסייע במיגור שנאה ויריבויות; טוען: פתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני יחליש את הטרור העולמי מאוד
▪  ▪  ▪

עבדאללה מלך ירדן אומר כי למזרח התיכון דרושה "תוכנית מרשל", שתסייע למדינות האזור להיחלץ מהקשיים הפוליטיים והכלכליים עמם הן מתמודדות. המלך אמר את הדברים אתמול (יום ו') בנאום בפני אנשי עסקים אמריקנים בשיקגו, אילינוי.
"תוכנית מרשל", מיסודו של הגנרל האמריקני ג'ורג' מרשל, הונהגה על-ידי ארה"ב לאחר מלחמת העולם השניה. היא סייעה בשיקום אירופה מהריסות המלחמה ובמניעת התפשטות השפעת הקומוניזם למערב היבשת.
עבדאללה סיפר כי העלה הצעה ברוח זו בפני הממשל האמריקני עוד לפני התקפות הטרור של ה-11 בספטמבר 2001. לדבריו, במציאות שנוצרה לאחר התקפות הטרור, תוכנית כזו נדרשת עוד יותר מבעבר.
"התוכנית נדרשת כיום יותר מאי פעם, על-מנת לתת לתושבי האזור תקווה ולהעניק להם חלופה לשנאה ויריבות", אמר מלך ירדן. "אני מתכוון לתוכנית במתכונת 'תוכנית מרשל' בדיוק, כדי לשקם את המזרח התיכון".
עבדאללה לא ציין אם על ארה"ב ליטול את האחריות לתוכנית לבדה, או באלו עלויות היא כרוכה, לדעתו. "תוכנית מרשל" המקורית עלתה כ-13 מיליארד דולר, שהושקעו ב-14 מדינות אירופיות, בכללן גרמניה.
מלך ירדן אמר עוד, כי ייצוב המצב בעירק הוא משימה חשובה מאוד, אך משנית לצורך לפתור את הסכסוך הישראלי-פלשתיני. לדבריו, הטרור העולמי עושה שימוש בסכסוך באזור על-מנת לעודד גיוס פעילים לשורותיו. לדבריו, "אם יימצא פתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני, 90% מבעיית הטרור העולמי ייפתרו".
עבדאללה מבקר בארה"ב לרגל ועידת ה-G-8 שנערכת בימים אלה בג'ורג'יה, אטלנטה. אתמול הוא נכח בטקס האשכבה לנשיא ארה"ב לשעבר, רונלד רייגן.

תאריך:  12/06/2004   |   עודכן:  12/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב הרשיע את החברה בגין העסקת עובדים זרים באופן בלתי חוקי והטיל עליה קנס בסך 104,000 ש"ח והתחייבות בסך 300,000 ש"ח לשלוש שנים להימנע מלבצע עבירות על חוק עובדים זרים
יואב יצחק
על-פי תוכנית ההינתקות המתוקנת שאישרה הממשלה, הפינוי יכלול הריסת הבתים כדי שלא להשאירם לארגוני הטרור; האיחוד האירופי ומוסדות האו"ם נערכים להזרמת כספים וכדי לרכוש את הבתים מידי ישראל
עומר כרמון
נשות השחקנים: "עשינו את שלנו ועכשיו תורם של הגברים"; "רצינו לעודד את הנבחרת"; בעיתון מספרים: "לא היה קשה במיוחד לשכנע את הנשים לפשוט את בגדיהן לכבוד הנבחרת הלאומית"
עומר כרמון
סקר הלוס אנג'לס טיימס: 55% מהאמריקנים אינם מרוצים מהדרך בה מנהל נשיא ארה"ב את המלחמה בעירק; ג'ון קרי מוליך בסקרים
עומר כרמון
האו"ם עוסק בשיקום הבתים שנהרסו בג'נין במהלך מבצע חומת מגן; החמושים התלוננו כי קיבלו דירות קטנות מדי; אחד החמושים: "קיבלתי דירה בגודל 180 מטר מרובע - קטנה מדי לי ולאשתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il