X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האיום על-פי חוק ייצא אל הפועל רק בעוד 3 שבועות; במשרד הפנים דורשים עוד מהרשויות המקומיות: לפטר עובדים ולמנות חשב שכר; במשרד יוקם מנהל שלטון מקומי שיאגד כל האגפים העוסקים בנושא הרשויות המקומיות
▪  ▪  ▪

"בעוד שלושה שבועות נכניס כדור לקנה. רשות מקומית שלא תפתח בתוכנית הבראה תאויים בפיזור העומד בראשה והמועצה המקומית".
כך הודיע (יום א', 13.6.04) שר הפנים, אברהם פורז, בתדרוך עיתונאים שקיים. עם זאת הרגיע, "על אף שהכנסו כדור, זה לא אומר שנתחיל לירות".
על-פי חוק ההסדרים שאושר בכנסת ביום 7.1.04, שר הפנים רשאי, מתוקף תפקידו, להדיח את המועצה והעומד בראשה - אם הרשות לא פתחה בתוכנית הבראה. על-פי החוק, נותר לרשויות המקומיות לחתום על הסכם הבראה עד 7.7.04 - שישה חודשים מיום קבלת החוק.
לדברי מנכ"ל משרד הפנים, גדעון בר-לב, ישנן 120 רשויות מקומיות, 53 מהן חתמו על הסכם הבראה, 31 רשויות - נחתם עימן הסכם סופי, 36 בתהליכים ראשונים ולהן ניתנת הגנה מיוחדת. עוד כ-15 רשויות קטנות נשקלת לגביהן אפשרות כי יפתחו גם-כן בתוכנית הבראה.
הרשויות שחתמו על הסכם הבראה ינוהל חשבונן על-ידי חשב שכר ובימים הקרובים יקבלו את הכספים. בנוסף, רשויות אלה יקבלו הגנה מפני נושים משך שישה חודשים ואלו לא יוכלו לעקל את רכושם. לגבי הרשויות שלא חתמו על הסכם הבראה, הכספים יועברו, כאמור, רק לאחר הסדרת נושא זה כמו-כן, מינוי חשב שכר עבורן.
במשרד הפנים הוחלט, כי לצורך שמירה על היציבות היחסית של רשויות אלה, תנתן להן אפשרות לחתום על הצהרה על-פיה הן מוכנות לחתום על תוכנית הבראה. רשויות אלה יקבלו הגנה מפני נושים במשך חודש אחד בלבד. לאחר שיוסכם ביניהן כל התנאים להבראה והן ימנו חשב שכר - ינתן להן חודש נוסף הגנה מפני נושים.
שר הפנים הסביר, כי הרשויות המקומיות נדרשות להתייעל, כאשר הדבר מחייב, בין היתר פיטורי עובדים. "פרץ [ח"כ עמיר פרץ - יו"ר ההסתדרות] אומר, כי לא ייתן יד לפיטורים ברשויות המקומיות. לא צריך להסכים למצב כזה. יש עובדים עם משכורות מנופחות ויש כאלה שאינם מתפקדים ולרשות אין צורך בהם, לכן לא הגיוני שיועסקו".
כמו-כן ציין שר הפנים, כי בכוונתו להקים מנהל שלטון מקומי במשרד הפנים, כאשר המנהל יאגד את כל הגופים העוסקים בנושא השלטון המקומי. "בעזרת שינוי זה נוכל להעניק תרופות בזמן אמיתי. אנחנו לא מוכנים לתת סתם כסף", הוסיף השר פורז.
שר הפנים: המדינה אינה כספומט של הרשויות
את דבריו פתח שר הפנים, אברהם פורז, בביקורת חריפה על ניהול הרשויות המקומיות והאשמה על "דיווחים כוזבים" מצד רשויות ששיקרו בדבר הלנת שכר לעובדים.
"הרשויות אינן אורגן של המדינה. המדינה אינה רואה עצמה אחראית למשכורות העובדים, על-פי חוק אנו לא רואים עצמנו ערבים לחובות או חבים להם. לא יכול להיות שנפעל ככספומט, שהרשויות המקומיות יכנסו לחובות ואז יכניסו כרטיס והכסף יצא. אנחנו לא נעזור, אלא לרשויות הנמצאות בתוכנית הבראה".
"ישנן רשויות שטוענות שלא קיבלו משכורות. יש הפרזה בדיווחים, אנחנו שילמנו מיקדמות לכן לא ניתן לטעון שעובד רעב ללחם. הרשויות מספרות סיפורי בדים, מעשיות. לא הבטחנו משכורות לכולם. יש עובדים שמקבלים 25 אלף ש"ח לחודש - אנחנו העברנו תקציבים לפי השכר הממוצע במשק. אין פתרון רדיקלי והמשבר לא נגמר - כל מה שעשינו זה צעד חירום", אמר פורז.

תאריך:  13/06/2004   |   עודכן:  13/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
היישומים עשויים להוזיל משמעותית שירותים כגון Video Conferencing שעלותם כיום יקרה
רועי כוכבי
14 שרים תמכו באימוץ הדוח, לטיפול בבעיות המגזר הערבי בישראל, שניים נמנעו; השר לפיד: החלטת הממשלה היא ציון דרך בשיפור היחסים בין ערבים ליהודים בישראל
מירב לוי
הדגש בתוכנית הוא על לימוד טכנולוגיות חדשניות מרמת ההדמיה הלא פולשנית במוח ועד לאנליזה מולקולרית בתאי עצב; מיועדת למצטיניי תואר ראשון בביולוגיה או לבעלי רקע מתאים במדעי הטבע
גלית יצחק
פורמולה טבעית המשלבת חמוציות ופרוביוטיקה מספקת מענה ישיר לטיפול בדלקות בדרכי השתן; נטילת תוספת פרוביוטית מונעת דלקות בדרכי השתן ובמערכת המין הנשית ומשפרת את בריאות מערכת העיכול
רנית נחום-הלוי
כל רשות תורשה לרכוש אופנוע ים לסוכה בעלות של 40 אלף ש"ח; מי שלא ירכוש יוכל להעסיק 3 מצילים; הודיע: המשרד יערוך בדיקות רפואיות למצילים ותופעל מערכת צופה ים אותה יאיישו נערים בהתנדבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il