X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איך קרה ששני אסירים ביטחוניים בכלא אשקלון הצליחו לחמוק מעיני גורמי המודיעין ולהקים אתר אינטרנט באמצעות גורם שלישי; האתר פועל מזה חודשיים ומשמש במה חופשית לשני האסירים; השב"ס בתגובה: "אם הועבר מידע אסור - ייענשו האסירים ומבקריהם"
▪  ▪  ▪
מחמוד א-צפדי

נימר שעבאן א-צפדי

מתוך האתר

תקדים - אסירים באוויר: כיצד הצליחו שני אסירים ביטחוניים המוחזקים באחד מבתי הכלא השמורים ביותר במדינת ישראל, לחמוק מבעד לעיני גורמי המודיעין של הכלא ולהקים אתר ברשת האינטרנט. נא להכיר: "אקדמיית אל-קיד א-צפדי" - שופרו של כלא אשקלון, או ליתר דיוק - שופר האסירים הביטחוניים.
מזה כחודשיים, ובאין מפריע, מפרסמים שני אסירים ביטחוניים מכלא אשקלון דפי מידע ומאמרים פרי עטם, מתקופת שהותם בבתי הכלא של "הכיבוש". השניים, שטרם סיימו לרצות את עונשם, מגוללים את סיפורם ושופכים אור על הנעשה מעבר לחומות, לרבות פרטים על תנאי האסירים והיחס אליהם מצד רשויות הכלא.
כך למשל, נמסרים פרטים על האגפים השונים בכלא השרון ובכלא הדרים. על כלא נפחא, כותב אחד האסירים, שהוא מבטא יותר מכל את מדיניות "הטרור וההרתעה" מצד "רשויות הכלא המדכאות". הוא מוסיף: "לא בכדי מוקם הכלא בנגב - ביום חם מאוד, בלילה קר מאוד, החדרים נראים כקופסאות סרדינים, התקרות נמוכות...". האתר נמצא בכתובת: www.safadacademy.com/index.htm.
השב"ס: "אם הועבר מידע אסור - ייענשו האסירים ומבקריהם"
ברשות שירות בתי הסוהר (השב"ס) כ-3,500 אסירים ביטחוניים השוהים ב-22 בתי כלא שמורים ומאובטחים. מאז אוגוסט אשתקד, נמנעו האסירים הביטחוניים מלקבל ביקורים.
מערכת Nfc העבירה היום את פרטי האתר לשירות בתי הסוהר, אשר מסר בתגובה, כי "מזה כחודש שבו האסירים לקבל את הביקורים להם הם זכאים על-פי חוק. במהלך הביקורים התקיים מפגש מאובטח וללא מגע בין מבוקר למבקר, אך קיים קשר מילולי המאפשר העברת מסרים מתוך בתי הכלא.
"ייתכן ובמקרה זה מסרים אלו הועברו בעת הביקורים. לאסירים הביטחוניים קיימת על-פי חוק זכות פגישה עם עורכי דין וחברי כנסת, שגם הם מהווים צינור להעברת מידע ומסרים מבתי הכלא החוצה... לאור פניית הכתב, בכוונתנו לבדוק הן את אתר האינטרנט והן את הביקורים להם זכו האסירים. במידה ולגורמי הביטחון יתברר כי הועבר מידע אסור, ייענשו הן האסירים והן מבקריהם".
ד"שים לאסירים
יזמי האתר החריג הם שני קרובי משפחה העצורים מאז 1989 ומרצים תקופות מאסר של למעלה מ-25 שנה: מחמוד א-צפדי, בן 31, ואחיינו - נימר שעבאן א-צפדי. אמירה, אחותו של נימר, היא שקידמה בפועל את הוצאת הפרוייקט אל הפועל וסייעה בהקמת האתר. המממן את האתר הוא סברי, אחיו הבכור של מוחמד.
האתר משמש במה חופשית לשני האסירים הביטחוניים ולעמיתיהם בכלא, ומאפשר למעשה הצצה פנימה, נדירה, אל בין כותלי הכלא השמור. בפתיח של האתר, עליו חתומים שני האסירים, נכתב: "האתר נועד לשמש גשר בין העולם לבין המתרחש מעבר לחומות הכלא". אמירה מספרת, כי הרעיון נולד מתוך צורך להביא את דברי האסירים אל הציבור הרחב ועל-מנת להדק את הקשר בינם לבין קרובי משפחותיהם. באתר מתפרסמות באופן שוטף תגובות הגולשים בבחינת ד"שים לאסיר, מכל רחבי העולם הערבי.
"הידעת?!" - מבט לאסיר הביטחוני
בחלק הנקרא "הידעת?!", מפרסם אתר האינטרנט נתונים אודות מצב האסירים הביטחוניים בבתי הכלא של שירות בתי הסוהר: האסיר השפוט לתקופת המאסר הארוכה ביותר הוא סעיד אל-עתבה "אבו אל-חכם"; האסיר המבוגר ביותר הוא בן 75 ושמו סאמי יונס "אבו נאדר" מהמשולש.
עוד ב"הידעת?!": האסירים מנועים מהתייחדות עם נשותיהם כך ש"דורות של ילדים לא באים לעולם" (על-פי הערכת האסירים, כ-28 אלף ילדים פלשתינים לא רואים אור בעקבות מעצר אבותיהם הפוטנציאליים); האסירים אוכלים לא יותר מ-40 גרם בשר בשבוע; גודל תא הוא 24 מ"ר וחיים בו 10 אסירים, התא משמש כמעט לכל צורכי החיים; וכו'.
"אשקלון אקדמי": מה בין SMS ל-SOS
נימר שעבאן, מיזמי האתר, עורך השוואה מקורית בין העולם שבחוץ לבין העולם שבין כתלי הכלא. הוא בוחר להמשיל את מצב האסירים הביטחוניים למצבם של כוכבי הסדרה הערבית הפופולרית מאוד בימים אלה - "סטאר אקדמי" (הגרסה הערבית של פרוייקט Y). תחת הכותרת "אשקלון אקדמי", מתבל האסיר בעל הדמיון הפורה את מצב האסירים הביטחוניים, בקורטוב של הומור:
"אני סטודנט באקדמיה בדיוק כמוכם", פונה נימר לכוכבי 'סטאר אקדמי', "יש לנו כיבוי אורות, אנו מתעמלים מדי בוקר באולם סגור, אוכלים ולומדים יחד תחת כללים נוקשים שהוצבאו מראש, בדיוק כמוכם. גם אצלנו פזורות מצלמות כמעט בכל פינה אשר מתעדות את תנועותינו בכל רגע נתון. ואולם", אומר נימר, "בכל זאת ניתן להצביע על כמה הבדלים בינינו לביניכם:
אתם גזרתם על עצמכם לחיות יחד ארבעה חודשים, עלינו (האסירים) נגזר לחיות יחד שנים ארוכות. אתם יודעים מתי מסתיימת האקדמיה, אשר לאקדמיה שלנו - אין אנו יודעים מתי נחזור למשפחות. אתם נמצאים באקדמיה אחת, אנחנו בכמה: שאטה, ג'לאמה, הדרים, תל-מונד ועוד. אתם עצובים כשאחד מכם עוזב, אנחנו שמחים. אתם חוגגים את הוולנטיינס [חג האוהבים], אנחנו את יום האסיר. אליכם שולחים SMS, אנחנו שולחים SOS".

תאריך:  13/06/2004   |   עודכן:  13/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
האיום על-פי חוק ייצא אל הפועל רק בעוד 3 שבועות; במשרד הפנים דורשים עוד מהרשויות המקומיות: לפטר עובדים ולמנות חשב שכר; במשרד יוקם מנהל שלטון מקומי שיאגד כל האגפים העוסקים בנושא הרשויות המקומיות
אלונה קורן
היישומים עשויים להוזיל משמעותית שירותים כגון Video Conferencing שעלותם כיום יקרה
רועי כוכבי
14 שרים תמכו באימוץ הדוח, לטיפול בבעיות המגזר הערבי בישראל, שניים נמנעו; השר לפיד: החלטת הממשלה היא ציון דרך בשיפור היחסים בין ערבים ליהודים בישראל
מירב לוי
הדגש בתוכנית הוא על לימוד טכנולוגיות חדשניות מרמת ההדמיה הלא פולשנית במוח ועד לאנליזה מולקולרית בתאי עצב; מיועדת למצטיניי תואר ראשון בביולוגיה או לבעלי רקע מתאים במדעי הטבע
גלית יצחק
פורמולה טבעית המשלבת חמוציות ופרוביוטיקה מספקת מענה ישיר לטיפול בדלקות בדרכי השתן; נטילת תוספת פרוביוטית מונעת דלקות בדרכי השתן ובמערכת המין הנשית ומשפרת את בריאות מערכת העיכול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il