X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אומר הבוקר זכרייא זביידי; לדבריו, אם ישראל תיסוג מארבע ההתנחלויות באזור ג'נין, ימנעו אנשיו פיגועים ויציאת מחבלים מהעיר ואף יפעלו לריסון החמאס והג'יהאד האיסלמי באזור; "אם צה"ל ייצא מהעיר, לא יהיה צורך לשאת נשק"
▪  ▪  ▪

קולות של ילדים ברקע: זכרייא זביידי, מפקד 'גדודי חללי אל-אקצא' בג'נין, אומר הבוקר (ב', 14.6.04) בראיון לקול ישראל, כי לאחר נסיגת ישראל מהאזור ומארבע ההתנחלויות הסמוכות לג'נין, תפסיק ההתארגנות בראשה הוא עומד, את הפיגועים בישראל.
הוא הבהיר, כי הכוונה למנוע יציאת מחבלים מאזור ג'נין ולרסן אף את אנשי החמאס והג'יהאד האיסלמי בגזרה. זביידי ציין, כי בכירים ברשות הפלשתינית פנו אליו בבקשה להפסיק את הפיגועים לאחר הנסיגה, והוא נענה בחיוב.
"דבר ראשון, הסכמתי כאשר פנו אליי. לי אין בעיה, אני אמסור את רובה ה-M-16 שברשותי, אני אפסיק את הפיגועים, אך רק לאחר שהישראלים ייצאו", אמר. באופן חריג מכנה זביידי את צה"ל בשמו - צה"ל (צבא ההגנה לישראל) ולא בכינויים השגורים בפי הפלשתינים: הצבא, צבא הכיבוש וכו'. "כל עוד צה"ל בפנים ובא להרוג אותי, אני לא ארים ידיים. כל עוד הם בג'נין, אני ממשיך לירות".
"יש ממשלה במוקטעה"
זביידי, שהוגדר בקול ישראל 'מלך מקומי במחנה הפליטים ג'נין', נחשב ל"מרדן", "טראבל-מייקר" ועומד על שלו. מי שהיה פעיל באינתיפאדה הראשונה, נעצר ושוחרר לאחר הסכמי אוסלו, מי שהצטרף בשנות ה-90' לארגוני שלום והקים תיאטרון של שלום בביתו - נשא שוב את הנשק בראשית אינתיפאדת אל-אקצא.
לראשונה נשמעים מכיוונו קולות של יישור קו עם הרשות הפלשתינית. זביידי ידוע כאומר הלאווים לבכירי הרשות. כך למשל, סירב לסור למאמצי הרשות הפלשתינית לכינון הודנה בתקופת ראש הממשלה הפלשתיני הקודם, מחמוד עבאס (אבו מאזן). הבוקר אומר זביידי: "אם רמאללה תחליט שנפסיק, נפסיק. אם רמאללה תרצה שנצטרף למוסדותיה או למנגנוני הביטחון הפלשתיניים, נעשה זאת בלי בעיה. אך קודם צה"ל צריך לצאת מהשטח שלנו. אם צה"ל ייצא ויפסיק את ההרג היומיומי - לא יהיה צורך לשאת נשק".
זביידי נחשב לנותן הטון בג'נין. כך, בעקבות ירי שבוצע באחרונה לעבר משרדי אונר"א בעיר, עצר זביידי את היורה, החרים את נשקו והסגיר אותו לידי מנגנוני הרשות. ביום שבת גירשו אנשיו של זביידי משלחת קצינים ירדנים, שהגיע לסיור בעיר. הירדנים טענו, כי מדובר במשלחת של אנשי תקשורת ונציגי הסברה מצבא ירדן, שהגיעה לצילומי סרט על הקרבות בג'נין. אנשיו של זביידי הציבו להם אולטימטום בן שעתיים לעזוב את העיר, בטענה שהביקור לא תואם עם המוקטעה ברמאללה. זביידי התייחס היום לפרשה, ואמר: "יש ממשלה במוקטעה, יש רא'יס במוקטעה, שידברו עם רמאללה".

תאריך:  14/06/2004   |   עודכן:  14/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
המג"ד העמיד לדין שבעה חיילים בפרשה, שניים מהם נשלחו למחבוש ואחד אף הודח מהגדוד; החיילים דורשים להחזיר החייל המודח: "לא ייתכן שהוא יודח, בגלל חייל בעייתי"; דובר צה"ל בתגובה: אנו רואים בחומרה מעשים מהסוג הזה
יפעת גדות
ממחקר שנעשה בקרב ציפורי 'שירווטרס' עולה כי הנקבות קובעות איזו כמות מזון להביא לגוזליהן על-פי בכיים כשלעומתם, הזכרים, מביאים את אותה כמות מזון בכל פעם, ללא כל קשר לבכי הגוזלים
רנית נחום-הלוי
ב"יהדות התורה" מאשרים: הפניות מלשכת שרון להצטרף לאחדות לא מפסיקות להגיע; 15 ח"כים מהליכוד יצביעו נגד, כך גם 8 חברי הכנסת הערבים המאוכזבים מהעבודה ואומרים: העבודה מזנבת בשרון, זוחלת סדרתית, מחסלת כל אפשרות למגעים איתה בעתיד
עומר כרמון
ניצחון למפלגות הימין-מרכז; אחוזי ההצבעה - הנמוכים ביותר אי פעם, בעיקר בעשרת המצטרפות החדשות לאיחוד האירופי; מפלה למפלגות השלטון בבריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה והולנד
אלונה קורן
עמיר פרץ: ההסתדרות נותנת הזדמנות לממשלה לפתור סוף סוף את המצב הקשה אותו יצר האוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il