X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצעות לשנות את חוק האימוץ בכמה פרמטרים: להקשות על מסירה מרצון לאימוץ, לקצר את משך הזמן האפשרי של ההורים לחזור מהסכמתם לאימוץ, מינוי אפטורופוס לילד המאומץ, לתת מעמד משפטי להורים מאמצים בפוטנציה ולהגדיר את מעמד האב הביולוגי
▪  ▪  ▪

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ שאול יהלום, דנה (יום ב', 14.6.04) בתיקון לחוק האימוץ, בעקבות פרשת האימוץ הסבוכה שעלתה בשבועות האחרונים.
על שולחן הוועדה נערמו שש הצעות חוק שונות של חברי כנסת לשינוי חוק האימוץ. הצעתם של ח"כ מתן וילנאי, אורית נוקד, קולט אביטל, אהוד יתום, אתי לבני ושאול יהלום יחד עם גילה פינקלשטיין.
הצעתו של ח"כ יהלום קובעת, כי יש לקצר לחודשיים את משך הזמן האפשרי להורים הבילוגיים לחזור בהם מההסכמה למסור ילד לאימוץ. הצעה זו התקבלה בהסכמה גורפת על-ידי מומחים בתחום האימוץ. השופט (בדימ.) חיים פורת, טען, כי הסכמת ההורים הביולוגיים צריכה להינתן במעמד של שופט ולא בפני פקיד סעד בלבד.
לדעת פורת, יש לנתק את תקופת הניסיון של ההורים המאמצים מהתקופה בה יש אפשרות להורים הבילוגיים לחזור בהם מהסכמתם למסור את הילד לאימוץ. "לא כל ההורים הביולוגיים חוזרים בהם מההסכמה בגלל אהבת הילד, לפעמים זה בגלל הלחץ החברתי או פגיעה באגו והכבוד העצמי", כך לדבריו.
ד"ר קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, טען שיש לשנות את חוק האימוץ הקיים במספר פרמטרים: להקשות על מסירה מרצון לאימוץ ולהפוך את ההליך לאיטי יותר; לקצר את משך הזמן האפשרי של ההורים לחזור מהסכמתם לאימוץ; מינוי אפטורופוס לילד המאומץ; לתת מעמד משפטי להורים מאמצים בפוטנציה ולהגדיר את מעמד האב הביולוגי, אשר ברוב הפעמים "צץ לפתע פתאום".
אלה בלס, פקידת סעד ראשית ומנהלת השירות למען הילד במשרד הרווחה ציינה כי בשנת 2003 נמסרו לאימוץ 130 ילדים, מתוכם 70 תינוקות והאחרים, ילדים עם צרכים מיוחדים עד גיל 10. לפני כ-10 שנים נמסרו לאימוץ יותר מ-200 תינוקות בשנה, למרות שהאוכלוסייה בישראל היתה קטנה במיליון איש.
היום, כ-400 משפחות נמצאות במאגר וממתינות לאימוץ. בממוצחע, משפחה חשוכת ילדים ממתינה כ-5 שנים עד לקבלת תינוק לאימוץ. לגבי ילדים גדולים יותר, המתנה לאימוץ לא נמשכת למעלה מחצי שנה. 10-15 אחוז מאימוץ הילדים הבוגרים לא מצליח ומחזירים את הילד חזרה למשפחות אומנה.

תאריך:  14/06/2004   |   עודכן:  14/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
המאיצים יותקנו במרכז דוידוף בבילינסון ובמרכז הרפואי סורוקה; המערכות הינן בשווי של כ-45 מיליון ש"ח; וורמברנד: "זוהי קפיצת מדרגה בטיפול קרינתי בחולי סרטן באמצעות מערכות הציוד המתקדמות בעולם"
אלונה קורן
ממשרד עוה"ד פישר נמסר כי גופים מסחריים חשובים במשק הישראלי כבר הביעו עניין בהצטרפות לקבוצה החדשה
רנית נחום-הלוי
אומדן הפטור יוכפל השנה ויגיע לסכום של 600 מיליון ש"ח; הוועדה אישרה את החוק רק לשנת 2004; במקביל יוזמים באוצר שינויים שונים בחוק ובהם ניתוק של ההצמדה לדולר
נועם שרביט
כך קבע בית הדין האזורי לעבודה; המשמעות: עובד תנובה שמעל בכספי החברה אינו זכאי לפיצויי פיטורין; ביה"ד: על מעביד המייחס לעובד מעשים של הפרת אמונים חלה רמת הוכחה מוגברת, אולם תנובה עמדה בכך
גלית יצחק
סלקום השיקה שני שירותים חדשים: 'דיבור צפוף', אשר פתוח ללקוחות כל המפעילים הסלולריים, כולל בזק ו'אחד בשביל כולם' המאפשר שליחת SMS לקבוצת חברים שהוגדרה מראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il