X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרי החוץ של האיחוד האירופי קיימו בלוקסמבורג את פגישתם החודשית; כמה מהגופים הבינ"ל האמורים לתרום לשיקומה של רצועת עזה, דורשים מישראל להשתתף במימון; נדחתה הצעה להוסיף לחוקת החדשה התייחסות לדת הנוצרית
▪  ▪  ▪

שרי החוץ של האיחוד האירופי נפגשו בלוקסמבורג לפגישתם החודשית (יום ב', 14.6.04). במרכז הדיונים עמד הניסיון לגבש חוקה חדשה לאיחוד, אך המשברים בעירק, אירן, אפגניסטן ותהליך השלום במזה"ת, נדונו גם כן.
תוכנית ההינתקות
בתום הדיונים פירסמו שרי החוץ את ההודעה הבאה: "אנו מקדמים בברכה ומעודדים את ההצעות החדשות לנסיגה ישראלית מרצועת עזה. הצעות אלו צריכות לספק רגע נדיר של הזדמנות להשגת שלום במזה"ת".
"צעד זה (תוכנית ההינתקות, ע.כ) יכול להוות צעד חשוב לקראת הגשמת תוכנית מפת הדרכים, אך בתנאי שייושם מהר ככל האפשר, ובהתאם לסעיפים המופיעים בהחלטת הקוורטט (ארה"ב, האיחוד האירופי, האו"ם ורוסיה) מחודש מאי 2004 (פירוק המאחזים שהוקמו לאחר מרס 2001, הקפאת ההתנחלויות, הסרת המחסומים והפסקת החיסולים, ע.כ)".
חבילת הסיוע לפלשתינים
שרי החוץ של האיחוד האירופי דנו בחבילת הסיוע לפלשתינים ברצועת עזה. האיחוד צפוי להכריז כבר בראשית החודש הבא על תוכנית הסיוע המסתכמת ב-240 מיליון דולר.
חבילת הסיוע נועדה לעריכת בחירות בשטחי הרשות הפלשתינית, ביצוע רפורמות במנגנוני הביטחון, ובנייה ופיתוח של רצועת עזה לאחר הנסיגה הישראלית.
בחודש ספטמבר השנה אמור להיערך כנס תורמים. על האיחוד האירופי לפתור עד אז את המחלוקת הקיימת בין כמה מהגופים האמורים לממן את חבילת הסיוע, ביניהם: הבנק העולמי והבנק האירופי לשיקום ולפיתוח, הנוגעת לחלקה של ישראל, "ככוח כובש", במימון שיקומה של רצועת עזה.
כמה מאותם גופים טוענים, כי על-פי החלטות מועצת הביטחון של האו"ם וכן על-פי אמנת ז'נבה הרביעית, עליה חתומה ישראל, על הכוח הכובש (ישראל) מוטלת האחריות לשיקום הנזקים שנגרמו במהלך הכיבוש.
החוקה החדשה
בריאן קוואן, שר החוץ של אירלנד - המשמשת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, דחה פנייה של כמה מדינות - בעיקר מקרב המצטרפות החדשות לאיחוד (מדינות קתוליות ממזרח אירופה), לכלול בחוקה החדשה התייחסות לדת הנוצרית.
בחוקה החדשה אמור להופיע סעיף המציין את "המסורת התרבותית, הדתית והאנושית של אירופה". כמה מדינות ביקשו להוסיף גם את המילה: "הנוצרית". בקשתן נדחתה.
החלטות נוספות
- שרי החוץ של האיחוד האירופי החליטו לשלוח צוות של כ-20 משקיפים להכנת הבחירות באפגניסטן האמורות להיערך בחודש ספטמבר השנה.
- התקבל נוסח החלטה המאשר את מחויבות האיחוד האירופי לשמירת זכויות האדם ברחבי העולם.
- הוחלט להקים סוכנות ביטחון של האיחוד האירופי, אשר תתאם בין חברות האיחוד בנושאי מחקר פיתוח ביטחוני, יכולות הגנה, תעשיה צבאית וכו'.
ביום ה' (17.6.04) ייפגשו ראשי מדינות האיחוד האירופי [ראו קישורים].

תאריך:  15/06/2004   |   עודכן:  15/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ביהמ"ש הורה להרחיק שלושה מתלמידי ביה"ס סליגסברג בי-ם; תלמידי כיתה י"ב התפרעו במחאה על שביה"ס סירב לאפשר להם לחגוג "יום שמיניות" כרצונם
נועם שרביט
מנכ"ל משרד המשפטים החליט לפרוש מהוועדה בשל ידידותו עם ראש מח"ש לשעבר, ערן שנדר, הנחשב בעל סיכויים טובים בשל תמיכתו של מזוז; לפי שעה, ישנם 8 מועמדים לתפקיד, בהם טליה ששון, נאוה בן-אור, יסכה ליבוביץ', דבורה חן, מנחם פינקלשטיין, שי ניצן ומשה לדור
רועי כוכבי
שופטת בית משפט השלום באילת, דפנה בלטמן-קדראי, אמרה את הדברים במהלך דיון בצו זמני שניתן נגד הנתבעים; הוסיפה כי "תמצא את הדרך לתת את הסעד הראוי" לתובע - אך סירבה לפסול עצמה; הפעם, גם נשיא בית המשפט העליון הבין שהוגדשה הסאה, והורה על פסילתה של השופטת
מירב לוי
חליל מרשוד אחראי לשיגורם של מחבלים-מתאבדים רבים לתוך תחומי ישראל; מהפיצוץ נהרג פעיל בכיר נוסף, עווד אבו-זייד; מפקדי הארגון הקודמים חוסלו לפני כחודשיים מירי טילים לעבר מכוניתם
אלונה קורן
אם יוכרזו הבנקים כמונופול תהיה לרשות ההגבלים הסמכות לפקח עם הבנקים - במטרה להרחיב את התחרות בתחום העמלות והריביות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il