X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדבריו, בשיחות עם משקיעים המתעניינים ברכישת בזק הוא שומע דאגה עמוקה מרמת הרגולציה בארץ
▪  ▪  ▪

מנכ"ל קבוצת בזק אמנון דיק אמר כי הרגולציה הנוכחית בישראל, שהיא לדבריו "עוינת, חריפה, מעורפלת ובלתי הגיונית" - עלולה לפגוע בסיכויי ההפרטה של בזק. הדברים נאמרו אתמול (ב', 14.6.04) בפורום The marker.
דיק אמר כי בשיחות עם משקיעים המתעניינים ברכישת בזק הוא שומע דאגה עמוקה מרמת הרגולציה בארץ.
"ביחד עם ראשי רשות החברות הממשלתיות, אנו יושבים בשיחות עם משקיעים ושומעים את הדברים בשפה ברורה. לפי הרישיון החדש של בזק, איזה תשובות שומע משקיע זר?
מה שכתוב ברישיון אלו אמירות לא ברורות בסגנון 'בשים לב למצב התחרות, המשרד ישקול...'. מה אמור המשקיע להבין מזה!? נערי הפלא של המשקיעים הזרים יושבים ומקשיבים ואפילו לא יודעים איזה מספרים הם צריכים להכניס לטבלת האקסל", אמר דיק.
דיק אמר כי ביותר ממחצית מדינות העולם כבר הופרטה חברת התקשורת הלאומית. "סקר של הבנק העולמי מגלה כי קיים מתאם ברור בין וודאות רגולטורית להצלחת ההפרטות.
"היכן שהיתה רגולציה עוינת חלו עיכובים. גם לגבי הפרטת בזק, המשקיעים הזרים מאד מודאגים מהרגולציה. גם מהעוינות שלה וגם מאי הבהירות סביבה. מי שמצפה שמשקיעים ישקיעו קרוב למיליארד דולר בתנאי עוינות רגולטורית ואי בהירות - בפירוש אופטימי יתר על המידה" אמר דיק.
לדבריו, הסבירות הגבוהה היא שהגופים שירכשו את גרעין השליטה בבזק יהיו זרים. "ואולם, עם רגולציה כזאת ורישיון כזה - בזק הרבה פחות אטרקטיבית למשקיעים. אני מכיר משולש ובו שלוש צלעות: פתיחת השוק לתחרות, הפרטה ודה-רגולציה. בתוך המשולש הזה מטפלים היטב בפתיחת השוק לתחרות, מקדמים באופן ראוי ובצדק את נושא ההפרטה - אבל על דה-רגולציה לא מדברים, לא עושים, ולצערי אפילו לא חושבים".
בעניין פתיחת שוק התקשורת הנייחת, ה-wire line, לתחרות אמר דיק: "אמרתי לא פעם שאני מתייחס בחיוב לפתיחת שוק התקשורת הנייחת לתחרות. ואולם, צריך לשים הדברים בפרופורציות. איכשהו, שוכחים להזכיר שהטלפוניה הנייחת מהווה כיום פחות מ-15% מהשוק.
"אם לדייק - כ-3.7 מיליארד מתוך כ-26 מיליארד שקל ששוק התקשורת מגלגל מדי שנה. הטלפוניה הנייחת - ה-wire line - מהווה כיום פלח שוק לא גדול, ויש לדעתי הפרזה גדולה בחשיבות הדרמטית שמייחסים לעניין" אמר דיק.

תאריך:  15/06/2004   |   עודכן:  15/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
שרי החוץ של האיחוד האירופי קיימו בלוקסמבורג את פגישתם החודשית; כמה מהגופים הבינ"ל האמורים לתרום לשיקומה של רצועת עזה, דורשים מישראל להשתתף במימון; נדחתה הצעה להוסיף לחוקת החדשה התייחסות לדת הנוצרית
מירב לוי
ביהמ"ש הורה להרחיק שלושה מתלמידי ביה"ס סליגסברג בי-ם; תלמידי כיתה י"ב התפרעו במחאה על שביה"ס סירב לאפשר להם לחגוג "יום שמיניות" כרצונם
נועם שרביט
מנכ"ל משרד המשפטים החליט לפרוש מהוועדה בשל ידידותו עם ראש מח"ש לשעבר, ערן שנדר, הנחשב בעל סיכויים טובים בשל תמיכתו של מזוז; לפי שעה, ישנם 8 מועמדים לתפקיד, בהם טליה ששון, נאוה בן-אור, יסכה ליבוביץ', דבורה חן, מנחם פינקלשטיין, שי ניצן ומשה לדור
רועי כוכבי
שופטת בית משפט השלום באילת, דפנה בלטמן-קדראי, אמרה את הדברים במהלך דיון בצו זמני שניתן נגד הנתבעים; הוסיפה כי "תמצא את הדרך לתת את הסעד הראוי" לתובע - אך סירבה לפסול עצמה; הפעם, גם נשיא בית המשפט העליון הבין שהוגדשה הסאה, והורה על פסילתה של השופטת
מירב לוי
חליל מרשוד אחראי לשיגורם של מחבלים-מתאבדים רבים לתוך תחומי ישראל; מהפיצוץ נהרג פעיל בכיר נוסף, עווד אבו-זייד; מפקדי הארגון הקודמים חוסלו לפני כחודשיים מירי טילים לעבר מכוניתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il