X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מעצרו של שר האנרגיה לשעבר, החשוד בניסיון להבריח סמים לישראל, הוארך הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בהסכמת סניגורו; עו"ד ליאור אפשטיין אמר בדיון, כי לאחר שיישמעו הראיות בתיק, תבקש ההגנה לשחרר את לקוחו, והביע תקווה שההליך יהיה מהיר
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט הבוקר (יום ג', 15.6.04) להאריך עד תום ההליכים את מעצרו של שר האנרגיה לשעבר, גונן שגב. מעצרו של שגב, החשוד בניסיון להבריח עשרות אלפי כדורי סם מסוג אקסטזי לישראל, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות, הוארך בהסכמת סניגורו, עו"ד ליאור אפשטיין.
עו"ד אפשטיין אמר בדיון, כי לאחר שיישמעו הראיות בתיק, יבקש לשחרר את שגב או להקל בתנאי מעצרו. הוא הביע תקווה כי משפטו של שגב יתנהל במהירות האפשרית, על-מנת שחפותו של שגב תצא לאור בהקדם.
כתב האישום שהוגש נגד שגב ב-9 במאי מייחס לו, לבן דודו, משה ורנר, ולעורך הדין החיפני אריאל פרידמן, עבירות של החזקת סמים וניסיון להבריח סמים לישראל. מדובר בעבירות שפקודת הסמים המסוכנים קובעת עונש של 20 שנות מאסר בגינן. בנוסף, מייחס כתב האישום לשגב עבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירה של שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, וכן עבירה של השמדת ראיה. העונש הקבוע בחוק בגין כל אחת מעבירות אלה הוא חמש שנות מאסר.
מכתב האישום, שהוא החמור ביותר שהוגש אי פעם נגד אדם שכיהן כשר בישראל, מצטיירת פרשיית הניסיון שמייחסים בפרקליטות ובמשטרה לשגב ולשותפיו, להבריח כ-32,000 כדורי סם מסוג אקסטזי, הנחשב פופולרי ביותר בישראל, מהולנד לישראל כשהוא מוסלק בתוך אריזות של ממתקים. כתב האישום הוגש בידי עו"ד נאוה שילר מהפרקליטות, לאחר חקירה אינטנסיבית שבוצעה על-ידי צוות החקירה של ימ"ר תל אביב, בראשות רפ"ק מומי משולם.
תזכורת: ניסיון ההברחה - שלב אחר שלב
תחילת הפרשה במעצרו של עו"ד פרידמן, שעורר את חשדם של שוטרי משטרת נתב"ג לאחר שניסה לצאת מהארץ וברשותו מכשיר וידאו ממנו רוקנו הרכיבים האלקטרונים. כמו כן, נמצאו ברשות פרידמן כ-300 גיליונות של נייר העתקה. השוטרים חשדו, כי פרידמן מבקש לעשות שימוש בציוד למטרות הברחה. ואולם הוא טען כי הוא מבקש לצאת למדינה במזרח אסיה כדי לקבל את כספו בחזרה, לאחר שהוטעה שם במסגרת עסקה מסחרית. מהר מאוד הוברר לחוקרים כי פרידמן נמצא בקשר עסקי עם שגב ומשה ורנר וכי השלושה ייבאו לארץ מוצרים שונים כגון קונדומים, טלפונים ניידים וכדורי ויאגרה.
שגב נתפס על-ידי מאבטח ישראלי בנמל התעופה סחיפהול באמסטרדם, לאחר שעורר את חשדו. בכליו נמצאה שקית ובה 32,000 כדורי אקסטזי. התברר, כי בניסיון להבריח את הסמים לישראל, כמו גם בעסקיו האחרים, עשה שגב שימוש בדרכון דיפלומטי שהחזיק ברשותו כשר לשעבר בממשלת ישראל. לטענת התביעה, על-אף שתוקף הדרכון פקע כבר בשנת 2000, "האריך" שגב את תוקפו עד לשנת 2006, פשוט על-ידי שינוי הספרה "0" ל"6".
שגב טוען, כי רומה על-ידי שותפיו וכי לא ידע שהשקית מכילה כדורי אקסטזי. לטענתו, הוא האמין כי השקית מכילה סוכריות m & m's. ואולם, גירסתו של שגב לא שכנעה את החוקרים או את אנשי הפרקליטות, הטוענים כי שגב שינה מספר גירסאות במהלך חקירתו, ולפני מעצרו אף תיאם גירסאות עם משה ורנר.
במשטרה טוענים, כי "התנדבותו" של שגב למסור מידע עוד לפני מעצרו, מחזקת את החשדות נגדו, וטוענים כי כתב האישום מבוסס על תשתית ראייתית מוצקה. לעומת זאת אומר עו"ד ארי שמאי, פרקליטו של שגב, כי גירסתו הבסיסית של שגב, כלומר שלא ידע מה מכילה השקית, עומדת בעינה, וכי סתירות בגירסתו ככל שהן קיימות, הן מינוריות.
שגב: ילד הפלא (לשעבר) של הפוליטיקה הישראלית
גונן שגב, בן 48, הוא ד"ר לרפואה וקצין בדרגת רס"ן ביחידה מובחרת. הוא נבחר לכנסת ה-13 ברשימת "צומת" של רפאל איתן והיה אחד מ-7 חברי כנסת אלמונים לחלוטין שנבחרו במסגרת אותה רשימה. ב-1995, כשלממשלת רבין לא היה את הרוב הדרוש בכנסת לתמיכה בהסכם אוסלו ב' לאחר פרישת ש"ס ממנה, פרשו שגב וחברו ח"כ (דאז) אלכס גולדפרב מסיעת צומת והצטרפו לקואליציה. שגב קיבל את תפקיד שר האנרגיה, אך לא רשם הישגים יוצאי דופן בתפקידו ולאחר מספר שנים נפלט מן החיים הפוליטיים.

תאריך:  15/06/2004   |   עודכן:  15/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
באחור של 10 שנים - סוריה תכיר רשמית ברשות הפלשתינית; עיתון בעומאן: נשיא סוריה אישר מחיקת שלושה סעיפים באמנה הלאומית: האיסור לנהל מו"מ עם ישראל, סעיף השולל שלום עם ישראל וסעיף השולל הכרה בישראל; סגן נשיא סוריה פורש מתפקידו
הדר פרבר
פעילים אשר מתנגדים להקרנת סרט ובו סצינות אהבה בין שתי נשים השחיתו את בתי הקולנוע שהסריטו את הסרט
יפעת גדות
ממחקר חדש עולה כי אנשים שאכלו שלוש או יותר מנות של פירות ביום, פחתה נטייתם לפתח מקולופטיה - ניוון של הראייה - לעומת מאלו שאכלו מספר מועט של פירות
עומר כרמון
דוח שנתי של ועדת הקונגרס האמריקני לנושאי סחר וביטחון: ישראל שנייה אחרי רוסיה במכירת טכנולוגיה צבאית מתקדמת לסין; סין מסייעת לצפון קוריאה למכור טילי סקאד למדינות במזרח התיכון; סין מוכרת טכנולוגיה גרעינית לאירן
גלית יצחק
שלושה צעירים טבעו למוות בחוף דלילה באשקלון; גבר בן 60 טבע למוות בחוף הסלע בבת ים; גבר בן 60 טבע בחוף גנים בים המלח; משרד הפנים והמצילים מנהלים מו"מ לסיום השביתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il