X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות החשיפה כי אמו הביולוגית של "ילד המריבה" היא נוצריה, קובע היום הרב הראשי האשכנזי, יונה מצגר: גיורו של הילד ניתק את הזיקה הביולוגית לאמו
▪  ▪  ▪

הקב"ה עם ההורים המאמצים? בעקבות חשיפת העובדה שאמו המאמצת של "ילד המריבה" היא נוצריה, קובע (יום ג', 15.6.04) הרב הראשי האשכנזי, יונה מצגר: זכות האם הביולוגית על בנה פקעה, בשל גיורו של הילד.
סעיף 5 לחוק אימוץ ילדים, תשמ"א-1981, קובע כי "אין מאמץ אלא בן דתו של המאומץ". אך בעוד אמו הביולוגית של "ילד המריבה" היא נוצריה, הרי שהוריו המאמצים הם יהודים דתיים. פתרון אפשרי לסבך המשפטי שיצרה העובדה שנחשפה אתמול מצוי בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ"ב-1962.
סעיף 13א(ג) לחוק זה קובע, כי "לא תומר דתו של קטין אלא בדת של הוריו או של אחד מהוריו, או של אדם שהקטין היה סמוך על שולחנו, מתוך כוונה לאמצו, בששת החודשים שקדמו להגשת הבקשה להמרת הדת, ובתנאי שבית המשפט שוכנע כי ההמרה דרושה לשם אימוצו של הקטין בידי אותו אדם לפי חוק אימוץ ילדים, התשמ"א-1981". במקרים בהם מדובר בילד שאינו יהודי, נוהג השירות למען הילד למסור את המאומץ למשפחה דתית, כדי לאפשר את גיורו בהתאם לדרישת בית הדין של גיור.
בהופעתו בכנס שופטים בצפון אמר הרב הראשי האשכנזי, יונה מצגר, כי עקרונית, על-פי ההלכה, האם אינה רשאית לוותר על בנה, שכן זיקתה לילדה שונה לגמרי מזיקתו של בעל חפץ כלשהו לרכושו. בעוד שבעל רכוש רשאי למכור או לוותר על זכותו הקנינית בכל עת שירצה, אמר הרב מצגר, האם אינה יכולה לוותר על בנה והיא נשארת אמו של הילד בכל עת. לכן, אמר מצגר, עקרונית יכולה האם הביולוגית לחזור בה בכל שלב מהחלטתה למסור את בנה, ולקבלו בחזרה.
עם זאת, הוסיף מצגר, היות שבמקרה זה מדובר באם נוצריה שהביעה את הסכמתה שבנה יעבור הליכי גיור על-מנת להמיר את דתו לדת היהודית, ייתכן שהמצב שונה. לדעת הרב, אם אכן הושלם גיורו של הילד ונעשה לפי ההלכה, לאם הביולוגית אין עוד זכות בבנה, לפי הכלל הקובע כי "גר שנתגייר כקטן שנולד דמי". כלומר, גיורו של הגר מהווה לידה משפטית-הלכתית מחודשת ומנתק אותו מזיקתו הביולוגית לאמו.
לעומת זאת, אם גיורו של הילד לא הושלם, הרי שהילד אינו יהודי, ולכן הוא מוסיף להיות בנה של האם הביולוגית. במקרה כזה רשאית האם הביולוגית לדרוש אותו ולקבלו לידיה.

תאריך:  15/06/2004   |   עודכן:  15/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מתחילת שידורי המשחקים בערוץ הראשון חלה עלייה ברייטינג של "מבט" לכ-18%
גלית יצחק
השגריר הברזילאי: טיסות השכר נועדו לאפשר לשלטונות הברזילאיים להביא לישראל מדי שנה מאות צליינים נוצריים
הדר פרבר
הכנסותיו עברו את אלה של נמו, וברשימת כל הסרטים גם את שר הטבעות: שני הצריחים
רועי כוכבי
מעצרו של שר האנרגיה לשעבר, החשוד בניסיון להבריח סמים לישראל, הוארך הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בהסכמת סניגורו; עו"ד ליאור אפשטיין אמר בדיון, כי לאחר שיישמעו הראיות בתיק, תבקש ההגנה לשחרר את לקוחו, והביע תקווה שההליך יהיה מהיר
עומר כרמון
באחור של 10 שנים - סוריה תכיר רשמית ברשות הפלשתינית; עיתון בעומאן: נשיא סוריה אישר מחיקת שלושה סעיפים באמנה הלאומית: האיסור לנהל מו"מ עם ישראל, סעיף השולל שלום עם ישראל וסעיף השולל הכרה בישראל; סגן נשיא סוריה פורש מתפקידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il