X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ג'יבריל רג'וב: ערפאת מוכן לחילופי שטחים

ערפאת ביקש מאסד לסייע בסיכול התוכנית הביטחונית המצרית

מקורות פלשתינים: ערפאת פועל לגיבוש חזית עם סוריה וארגוני הטרור הפלשתינים; ראש לשכתו של אבו עלא: "פעילי גדודי אל-אקצא - הלוחמים והארזים של הפת"ח"; מצרים מבקשת מישראל לאשר יציאת טרוריסטים לקהיר; הג'יהאד האיסלמי מבקש הבהרות מממשלת מצרים
▪  ▪  ▪

ערפאת, החמאס וסוריה - נגד מצרים
מקורות פלשתינים ברצועת עזה מסרו (יום ג', 15.6.04), כי יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, מעוניין להקים חזית משותפת לו, לסוריה ולארגוני הטרור הפלשתינים, כולל גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח, כנגד התוכנית הביטחונית המצרית הדורשת את הגבלת סמכויותיו.
משלחת פלשתינית רמת דרג אמורה לשוב ביום ה' מדמשק, שם דנה בנושא זה עם שר החוץ הסורי, פארוק אל-שרע, ועם ראשי החמאס והג'יהאד האיסלמי.
לדברי המקורות, סוריה נעתרה לבקשתו של ערפאת ובאיחור של 10 שנים החליטה להכיר רשמית ברשות הפלשתינית. מכתב ברוח זו מאת נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, יועבר לערפאת עם שובה של המשלחת לרמאללה.
"פעילי אל-אקצא: הלוחמים והארזים של הפת"ח
חסן אבו-ליבדה, ראש לשכתו של ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), אמר ביום ג' (15.6.04), כי הרשות הפלשתינית חייבת להגן ולסייע לפעילי גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח: "פעילי אל-אקצא הם בנינו. הם הלוחמים והארזים של תנועת הפת"ח. לתנועה ולרשות אחריות כלפיהם", אמר.
כמה פעילי גדודי אל-אקצא מתלוננים לאחרונה על מצוקה כספית קשה ומאיימים לפרוש מתנועת הפת"ח.
חילופי שטחים
ג'יבריל רג'וב, יועצו לענייני ביטחון של יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, אמר (יום ג', 15.6.04) כי ערפאת מוכן לשקול חילופי שטחים עם ישראל ביחס של 1:1. "ערפאת גילה נכונות לקבל את העיקרון של חילופי שטחים במשאים ומתנים קודמים. זה ברור שערפאת מוסיף לדבוק בעקרונותיו", אמר רג'וב.
רגו'ב התייחס לסוגיית חילופי השטחים ימים אחדים לאחר שהאלוף (מיל.) עמוס מלכה אמר בראיון לעיתון הארץ, כי בעת ששימש כראש אמ"ן העריך, כי "אם ישראל תציע לערפאת מדינה ב-97% מהשטחים שבירתה ירושלים, חילופי שטחים, וחזרת 30-20 אלף פליטים - הוא יחתום על ההסכם ועל הוראה להניח את הנשק".
רעיון חילופי השטחים הוצע, בין השאר, ביוזמת ז'נבה, על-ידי שר התחבורה לשעבר, אפרים סנה, ועל-ידי הפרופסור יהושע בן אריה, שאף נפגש בנושא זה עם ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), סאיב עריקאת, מוחמד דחלאן וג'יבריל רג'וב.
מצרים מבקשת מישראל לאשר יציאת טרוריסטים לקהיר
מקורות פלשתינים מסרו ביום ג' (15.6.04), כי משלחת ביטחונית מצרית רמת דרג, בראשה יעמוד הגנרל מוחסין אל-נועמני, תגיע לרצועת עזה ב-25.6.04. המשלחת תנסה לקדם את המגעים בין הפלגים הפלשתינים.
מצרים ממתינה לאישור ישראלי ליציאתם לקהיר של נציגי החמאס, הג'יהאד האיסלמי והחזית העממית לשיחרור פלשתין, לשיחות על הסכם לניהולה של רצועת עזה לאחר הנסיגה הישראלית.
ראש המודיעין המצרי, הגנרל עומר סולימאן, יגיע לישראל ב-24 לחודש ויפגש עם ערפאת ושרון. ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, יצא לקהיר היום (יום ד', 16.6.04).
הג'יהאד האיסלמי: מנגנוני ביטחון חדשים
אחד ממנהיגי הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, עבדאללה שאמי, שלח מכתב לממשלת מצרים, בו הוא מבקש לקבל הבהרות לגבי התוכנית הביטחונית המצרית.
במכתב שפורסם באתר האינטרנט של הארגון נכתב: "הג'יהאד האיסלמי מוקיר את הקשר ההיסטורי בין הפלשתינים למצרים, אולם הנכונות המצרית למלא תפקיד ביטחוני בגבול רצועת עזה ובתוך שטחי הרשות הפלשתינית מדאיגה אותנו".
"התפקיד המצרי המתוכנן משרת את האינטרס הישראלי ונועד להגביל את אזור הסכסוך לגדה המערבית בלבד. אנו מודאגים במיוחד מכוונת מצרים לאמן ולאחד את מנגנוני הביטחון הפלשתינים. מצרים מסייעת לרשות הפלשתינית, אשר נשענת על יסודות מושחתים".
"אנו מתנגדים לאיחוד מנגנוני הביטחון משום שהם יעסקו בהגנה על הכיבוש וברדיפה אחר הלוחמים. ברשות הפלשתינית אנשים רבים העובדים רק למען האינטרס האישי שלהם. אני מקווה שמצרים תפעל כדי להקים מנגנוני ביטחון חדשים לגמרי", כתב שאמי [ראו קישורים].

תאריך:  16/06/2004   |   עודכן:  17/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
טוענים: הרעיון להכניס את הבנקים לתחום הביטוחים בא לפצות אותם על כך שייאלצו להיפרד מקופות הגמל וקרנות הנאמנות
אלונה קורן
איגוד לשכות המסחר: ככל שרמת הריבית במשק גבוהה יותר, כך גדלה תרומתה לעלייה באי השוויון
מיכאל דבורין
הולנד ניצלה מהפסד לאחר שרוד ואן ניסטלרוי, חלוצה המצויין, השווה בדקה ה-81 בבעיטה מטווח קרוב; הולנד לחצה לקראת סיום כדי לנסות ולהשלים מהפך שיוביל לנצחון במשחק, אך ללא הצלחה
ענבל אביב
לסטודנטים הלומדים בפקולטה למדעים באוניברסיטת "אולמווק", יוצע קורס, תחת השם: "מדעי הפיזיקה במונחי פול"; המרצים בפקולטה מעריכים, כי ההרשמה לקורס תיסגר מהר מאוד בשל ההיענות הגדולה
מיכאל דבורין
הנבחרת הצ'כית, אחת הנבחרות המלהיבות בתחרות, הפגינה משחק התקפה סוחף ואטרקטיבי, שהספיק לה על-מנת לבצע מהפך בתוצאה מול נבחרת לטבית עיקשת ולנצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il