איגוד החברות הציבוריות שכנע את רשות ניירות ערך לשנות את טיוטת התקנות ליישום דו"ח ועדת ברנע. לפיכך, יוכנסו בה סייגים בכל הנוגע לפירוט חשיפת תוכניות אסטרטגיות ומידע על יעדים עסקיים.
הכוונה היא, בעיקר, לפרטי מידע הכלולים במסגרת "מידע צופה פני עתיד", עליו המליצה ועדת ברנע. לפי הסיכום בין האיגוד לרשות, יוכל תאגיד שלא לחשוף "מידע צופה פני עתיד" בדיווח התקופתי - אם הדבר עלול למנוע השלמת פעולה או עסקה שהתאגיד צד לה, או שיש לו עניין בה, או שחשיפת המידע עלולה להרע את תנאיה.
אתמול (ג') אישרה ועדת הכספים את הנוסח הסופי המוסכם של התקנות לקראת קריאה שנייה ושלישית בכנסת.
מנכ"ל האיגוד, גד סואן, אמר, כי האיגוד תמך בשעתו בכינון ועדת ברנע, ובמרבית המסקנות המתייחסות להתאמת מתכונת הדיווח לזו המקובלת בשוק ההון האמריקאי.
יחד עם זאת, האיגוד התנגד לחשיפה רחבה של תוכניות עסקיות ספציפיות ונושאים מסחריים אחרים במסגרת "מידע צופה פני עתיד", עקב החשש לפגיעה בכושר התחרות של החברות הבורסאיות, ונזקים אחרים שעלולים להיגרם להן מחשיפת-יתר.
בעת הדיונים על יישום דו"ח ועדת ברנע, טען האיגוד כי חלק מהמלצות הועדה מחמירות אף יותר מדרישות הגילוי הקיימות בארה"ב, שם מידע צופה פני עתיד הוא וולונטרי.
כמו כן דרש האיגוד, בעקבות המלצות ועדת ברנע, כי חקיקת סעיף "נמל מבטחים" (SAFE HARBOR), המקנה הגנה לחברה המפרסמת תחזיות, תהיה חלק בלתי נפרד מהתקינה בדבר "מידע צופה פני עתיד".
לאחר פרסום הצעת התיקון לחוק ני"ע בנושא יישום דו"ח ברנע והתקנות על-פיו, החל האיגוד במגעים עם רשות ני"ע. במסגרת המגעים נתקבלו מרבית הערות האיגוד בשורה של נושאים, מתוך מטרה לאזן בין הדרישות לגילוי, הנדרשות מחברה ציבורית, לבין שמירה על אי-פגיעה בחברה כתוצאה מחשיפת-יתר.
מנכ"ל האיגוד הדגיש, כי אמנם בסופו של דבר תידרשנה החברות לפרט מידע צופה פני עתיד, אך נוספו לדרישה זו סייגים מהותיים.
ועדת ברנע מונתה ע"י יו"ר רשות ני"ע ב-31.8.2000 והדו"ח שלה פורסם באפריל 2001. בחודש יוני 2002 פירסמה רשות ני"ע את טיוטת התיקון מס' 23 לחוק ניירות ערך, שעניינה התיקונים הנדרשים על-פי המלצות ועדת ברנע.
ב-25.8.2002 פורסמו התקנות הנוגעות להמלצות ועדת ברנע. הצעות התיקון לחוק ולתקנות נדונות בימים אלה בועדת הכספים של הכנסת.