X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ פרוש הגיש תלונה במשטרה בגין אופן התנהלותה בפרשת האי היווני; יו"ר האיחוד הלאומי ליברמן: יש לבדוק יכולתה של ארבל לשמש כשופטת בעליון; יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת: אפעל להקמת ועדת חקירה לבירור מעשי ארבל
▪  ▪  ▪
ח"כ יהלום

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) הגיש (יום ד', 16.6.04) תלונה במשטרה נגד פרקליטת המדינה לשעבר, עדנה ארבל, בגין אופן התנהלותה בפרשת האי היווני וטיפולה בראש הממשלה, אריאל שרון.
- ח"כ פרוש מבקש לחקור, האם לא היו מניעים פסולים מאחורי החלטת הפרקליטות ועבירה על סעיפים מספר 280 ו-284 לחוק העונשין. ח"כ פרוש קורא גם לנשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, להשעות את מינויה כשופטת בית המשפט העליון, על-פי סעיף 14 בחוק יסוד השפיטה.
- יו"ר האיחוד הלאומי ושר התחבורה לשעבר, אביגדור ליברמן ביקר גם-כן את ארבל, כאשר טען שדוח מזוז קשה ויש להסיק מסקנות לגבי התנהלות פרקליטת המדינה לשעבר ונגד יכולתה לשמש כשופטת בבית המשפט העליון.
"חייבת לקום ועדה שתבדוק את התנהגות הפרקליטות בזמן כהונת ארבל, או לפחות לקיים דיון בוועדת החוקה ובוועדה לביקורת המדינה של הכנסת".כמו-כן קורא ליברמן לבחון את השיקולים שהובילו למינוי ארבל לבית המשפט העליון.
בנוסף לזאת הודיע הבוקר יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ מיכאל איתן, כי יפעל להקמת ועדת חקירה לבירור מעשיה של הפרקליטות בכלל, ושל פרקליטת המדינה לשעבר, ארבל בפרט. כמו-כן תדון הוועדה בשבוע הבא בסגירת תיק שרון. נציין, ח"כ איתן, על אף שהשלים עם מינויה של ארבל לשופטת בית המשפט העליון, מחה על כך נחרצות קודם למינויה.
ח"כ גלעד ארדן, הנמנה בליכוד על חברי הכנסת 'המורדים' בשרון, בכל הקשור לתוכנית ההינתקות, קרא אמש לשר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, לכנס את הוועדה למינוי שופטים לדון שוב במינויה של עדנה ארבל. "לאור כשלונות חוזרים ונשנים בשיקול דעת וניהול הפרקליטות, כהונתה בבית המשפט העליון עלולה לפגוע באמון הציבור בממסד זה", אמר. לדבריו אלו מצטרף, ח"כ שאול יהלום (מפד"ל).
גם ח"כ אילן ליבוביץ' (שינוי) אמר אמש בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לסגור את תיק החקירה נגד שרון, כי יש להוציא כרטיס צהוב נגד ארבל שלא מזמן מונתה לבית המשפט העליון. "ההבדל בהמלצות [שהגישה היא לעומת מזוז] תמוה וטעון בדיקה מעמיקה".
יו"ר צעירי הליכוד, יואל חסון, פנה הבוקר (יום ד') לנשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק, בבקשה לא לשתף את השופטת עדנה ארבל בהרכב השופטים שידון בעתירות שהוגשו ויוגשו בנושא סגירת תיק החקירה נגד ראש הממשלה אריאל שרון.
בתגובה לדברי ליברמן, אמר יו"ר צוות התגובות של מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פינס-פז, כי הוא לא מופתע מדברי השר לשעבר, "שהרי פסיקת היועץ המשפטי לממשלה פתחה פתח לחיסול חשבונות של נחקרים ומואשמים עם הפרקליטות והעומדים בראשותה. השתלחותו של מזוז בפרקליטות מעלה שאלות קשות לגבי הבנתו את תפקידו".
המכתב ששיגר ח"כ יהלום לשר המשפטים:
"כחבר הוועדה לבחירת שופטים, הנני מבקשך בזאת, בהתאם לסעיף 7(4) לחוק יסוד: השפיטה, לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ולהציע לה להחליט על כהונותה של הג' עדנה ארבל כשופטת בית המשפט העליון, וזאת מן הנימוקים הבאים:
- ביום 15.6.04 פרסם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, את החלטתו בפרשת התיק הידוע בכינויו "האי היווני"
- מנימוקי החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה ומדברים עליהם הצהיר לאחר מכן, עולה כי הגב' עדנה ארבל פעלה בתיק פרשת "האי היווני" שלא ביושר, שלא במקצועיות ושלא על-פי שיקולים מקצועיים.
- חמור מזאת, על-פי דברי היועץ המשפטי לממשלה סימנה לעצמה מראש הג' ארבל, כפרקליטת המדינה, את המטרה. במילים אחרות, משיקולים חוץ משפטיים גמרה גב' עדנה ארבל אומר להעמיד לדין את החשודים ויהי מה. להשגת מטרתה זו אף גייסה לעזרתה אך צוות הפרקליטות הנשמע לה.
- התנהגות זו של הגב' ארבל, כעולה מדברי היועץ המשפטי לממשלה, מהווה השחתת מידות פרקליטות המדינה והרס אמון הציבור בה. התנהגות זו מהווה הפרת אמונים ומעילה בשליחות שניתנו בידיה.

תאריך:  16/06/2004   |   עודכן:  16/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
ועדה משותפת ללשכת עוה"ד, משרד המשפטים ופרויקט תקשורת האינטרנט הממשלתי "תהילה", תסדיר את פעולות עורכי הדין באינטרנט מול מאגרי מידע בעלי רגישות לאומית, כדוגמת מרשם האוכלוסין, מירשם המקרקעין, מערכת בתי המשפט
רועי כוכבי
בתחילת השנה הורשע הרופא הבכיר בשני מקרים של הריגה, לאחר שהורה לצוותים רפואיים שלא לבצע פעולות החייאה בשתי חולות לב; השופט: יקירביץ' "פעל מתוך קהות חושים כאילו בידיו כוח בלתי מוגבל, הוא שהחליט מי יחיה ומי ימות"
רועי כוכבי
בית המשפט דחה עתירה נגד כללי משרד הבריאות, המחייבים את בני משפחתו של אדם הנזקק לסיעוד להשתתף בהוצאות אשפוזו במוסד סיעודי; הנימוק: חוק ביטוח בריאות ממלכתי העניק לכללי משרד הבריאות, המעגנים את הדרישה, מעמד של חוק
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אנשים שדיברו באופן שוטף בשתי שפות לפחות הגיבו מהר יותר מאשר אלו שדיברו רק בשפה אחת; סבלו פחות מהידרדרות שכלית הקשורה להזדקנות
גל ברגר
כ-200 חכמי דת והוגי דעות סעודים חתמו על מסמך, שעיקרו: לא למערביזציה של האשה הסעודית; "הדבר נחשב לתקיפה בעליל של האשה המוסלמית", נכתב במסמך; יורש העצר הסעודי למשתתפי פורום בנוגע לרפורמות: "שתיקה כעת, תיחשב לחטא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il