X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדובר בעלייה של 1.2% במספר המובטלים; עלייה של 3.3% בדורשי עבודה אקדמאים; שיפור ניכר בביצועי שירות התעסוקה מאז הפעלת תוכנית ויסקונסין; הקבלנים מאשימים: התמ"ת לא מפנה מובטלים לענף הבנייה
▪  ▪  ▪
אולמרט, מואשם במחדל

שירות התעסוקה פרסם היום (ד', 16.6.04) את נתוניו על מצב דורשי העבודה במשק, מהם עולה כי היתה עלייה של 1.2% במספר המובטלים בחודש מאי.
על-פי הנתונים, לא חל שינוי במספר דורשי העבודה בחודש מאי 2004 בהשוואה לחודש אפריל. מנכל"ית שירות התעסוקה, אסתר דומיניסיני, אמרה כי בניכוי גורמים עונתיים חלה עלייה של 1.2% במספרם הכולל של דורשי העבודה במאי.
עם זאת דווח, כי במספרם של דורשי עבודה חדשים, נצפתה ירידה בשיעור של 4.2% לעומת החודש הקודם - ומספרם הסתכם ב-21.7 אלף.
בשירות התעסוקה טוענים, כי מאז הפעלת תוכנית העבודה לפי יעדים (ויסקונסין), בתחילת 2004, נרשם שיפור ניכר בביצועי שירות התעסוקה.
מהנתונים עולה, כי בחודש מאי נתקבלו למעלה מ-10,000 הזמנות ממעסיקים ל-16,713 דרושים למשרות. בחודש זה הושמו על-ידי השירות 9,233 דורשי עבודה, מה שמשקף גידול של 98% בפעילות ההשמה שביצע השירות לעומת החודש המקביל אשתקד.
סה"כ הסתכם מספר דורשי העבודה ב-230,879 מובטלים לעומת 229,165 באפריל, 232,360 במרס ו-228,496 בפברואר.
בקרב דורשי עבודה אקדמאים נרשמה עלייה של 3.3%, לעומת זאת במספרם של דורשי עבודה שאינם אקדמאים לא חל שינוי. הישובים הערביים וערי הפיתוח תפסו כרגיל את החלק הארי של דורשי העבודה ומספרם הגיע לכ-36% מכלל דורשי העבודה, ולגביהם לפחות האופק איננו נראה.
הקבלנים מאשימים את משרד התמ"ת
בעקבות פרסום הנתונים על עלייה נוספת באבטלה, מפנה התאחדות הקבלנים אצבע מאשימה נגד משרד התמ"ת בטענה כי קיים מחדל חמור בכל הקשור להשמת מובטלים ישראלים בענף הבנייה - במקום העובדים הזרים שגורשו מהארץ.
"משרד התמ"ת מקצה משאבים לגרוש הזרים - אך לא נוקט בפעולות להשמת העובדים הישראלים במקומם. לפיכך, המחסור בעובדים מקצועיים בענף הבנייה רק הולך ומחריף.
"מדוע בחורים צעירים וכשירים ממשיכים לקבל דמי אבטלה ואבטחת הכנסה במקום ללמד אותם מקצוע ולשלוח אותם לאתרי הבנייה!? משרד התמ"ת לא יכול להמשיך ולגרש זרים מבלי לדאוג לכוח עבודה חלופי.
מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יהודה (יודקה) שגב: "משטרת ההגירה מדווחת על הצלחותיה בגרוש העובדים הזרים. לכאורה, המטרה בצמצום מספרם של העובדים הזרים היה צמצום האבטלה. ואולם, מספר דורשי העבודה ממשיך לעלות".
שגב טוען כי המחדל של התמ"ת הוא בכך שבמקביל לגרוש הזרים, המשרד לא נקט באף פעולה שתביא את המובטלים אל אתרי הבנייה.
"מספר העובדים הזרים המועסקים כיום בענף הנדל"ן מגיע לכ-11,500 בלבד, לעומת כ-40,000 עובדים לפני כשנה וחצי. מספר הישראלים שנקלטים במקביל, בעיקר בזכות מאמצי הקבלנים, מגיע לכ-3,600 בלבד.
"על מנת שהישראלים יגיעו לאתרי הבנייה על משרד התמ"ת לנקוט בפעולות של עידוד והכשרת ישראלים, שיהיו מותנות גם בהגבלת אבטחת ההכנסה ודמי האבטלה לאוכלוסיות המתאימות. למרות שהוגשו למשרד התמ"ת ולממשלה כשלוש תוכניות שונות המציעות דרכים לקליטת ישראלים בענף - לא ננקטה אף פעולה בנושא.
"הבעייה של המחסור בעובדים מקצועיים בענף הבנייה הולכת ומחמירה. העובדים הפלשתינאים נתונים בהסגר מאז חיסולו של שיח יאסין לפני כחודש, הסגר שיימשך ככל הנראה עוד מספר שבועות, מספר העובדים הזרים עומד כיום על מחצית מההקצאה הקיימת בשל חריצות יתר של משטרת ההגירה ומספר העובדים הישראלים אינו צומח.
"התוצאה: איחור במסירת דירות, איחור במסירת פרויקטים ופגיעה חמורה הן בקבלנים והן ברוכשי הדירות. לא ניתן להמשיך במדיניות של גרוש זרים מבלי לעודד ישראלים במקביל. מדיניות זו ממיתה חורבן על ענף הבנייה. כבר היום 66% מהקבלנים מסרבים להתחיל בבניית פרויקטים חדשים בשל המחסור בעובדים מקצועיים", טוען שגב.

תאריך:  16/06/2004   |   עודכן:  16/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך לדברי מנכ"ל הוועד האולימפי, אפרים זינגר בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת; 45% מנציגי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה - נשים
הדר פרבר
בין היצירות: עבודות של מארק שאגאל, עאסאם אבו שקרה, איזידור קאופמן ועוד; את היצירות ניתן לראות לפני המכירה הפומבית באולם התצוגה ב'מצא למכירות פומביות' בר"ג
מחלקה ראשונה
התערוכה תפתח ב-15 ביולי ותמשך 3 חודשים בעלות של 10 דולר בלבד כולל כניסות חוזרות; התערוכה תדמה באופן מלא ביקור בתערוכה רגילה ויהיו בה ביתני תצוגה ואפשרות לקיום שיחות עם המציגים באופן ישיר באמצעות טכנולוגיות השיחה ברשת האינטרנט
ענבל אביב
"הממשלה לא יכולה לעכב יותר ההחלטה על דרכי סיוע. כל יום שעובר מקרב עשרות מפעלים ובעלי עסקים לפשיטת רגל"; דורש מהשרים נתניהו ואולמרט לתת בדחיפות חבילת סיוע למפעלים המפונים מאזור התעשיה ארז
נועם שרביט
טוענת: חרג מזוז מעיקרון השוויון בפני החוק, הפלה לטובה את ראש הממשלה ובנו, ובכך פגע בערך יסוד ובאמון הציבור ברשויות אכיפת החוק; מזוז חרג מסמכותו ונטל לעצמו סמכויות של בימ"ש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il