X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מדווח העיתון הצרפתי "LE TEMPS", המגלה כי בפגישה המכרעת שקיימו השניים באותו חודש איים פוטין במפורש על איל ההון הרוסי, כי בכוונתו לבדוק את מדיניות תשלום המיסים של חברת הנפט יוקוס בראשה עמד, ואת חלקו או חוסר חלקו של חודרקובסקי בתשלומים אלה
▪  ▪  ▪

לעתים נראה כי פרשת מלחמתה של ממשלת רוסיה באילי ההון שהצמיחה ותאגידי הענק ברוסיה, ירדה בחודשים האחרונים מסדר היום הבינלאומי ונדחקה לקרן זווית.
ואכן, "יוקוס" נמצאת בדרכה הבטוחה לפשיטת רגל, חלק מראשיה ובראשם נשיא החברה לשעבר והאיש העשיר ביותר ברוסיה, עצורים וממתינים למשפט. ואילו אלה שלא נעצרו, התעופפו לכל עבר. משטרת רוסיה פשטה על עשרות בניינים של החברה, ניסתה להקפיא חשבונות שלה בשוויץ, עצרה עשרות מנהלים מקומיים ועוד כהנה וכהנה פעולות שנועדו בפשטות והצליחו להביא לחורבן תאגיד הנפט הגדול ברוסיה.
נראה כי גם חודרקובסקי עצמו הרים ידיים בשל מצבו העגום וכל ציפיותיו לעזרה כלשהי מהקהילייה הבינלאומית נתבדו. חודרקובסקי ממתין בשקט יחסי למשפטו, במעצר עד תום ההליכים כמובן. כזכור, חודרקובסקי שההבנה על חומרת מצבו חילחלה אליו בהדרגה, אף הגדיל ושלח לאחר הבחירות לנשיאות מכתב לאחד מעיתוני רוסיה, ובו הוא משבח את הנשיא פוטין על מדיניותו בכל התחומים, ומגנה את תהליך ההפרטה השגוי שהפך אותו לאיש העשיר ברוסיה.
אך בתקשורת הבינלאומית לא עזבו את הנושא לגמרי, ומפעם לפעם נחשפים עוד ועוד פרטים לגבי הסיבות והמניעים שהביאו את במשטר הרוסי בראשות פוטין לרסק את חברת "יוקוס" ואת ראשיה.
כך למשל, מפרסם העיתון הצרפתי הנחשב LE-TEMPS בגליונו האחרון, כי ההחלטה של ממשלת רוסיה לגמור את "יוקוס" נפלה לאחר פגישה דרמטית בין פוטין לחודרקובסקי בחודש פברואר 2003. הפגישה עסקה בניסיון ליישב את המחלוקות בין המשטר המרכזי בקרמלין לבין בעלי ההון בנוגע לאופן שבו צריך לנהל את כלכלת רוסיה ולהמשך ההפרטה. לדברי LE-TEMPS, בפגישה האמורה שאל פוטין את חודרקובסקי באופן ישיר: "מר חודרקובסקי: האם בטוח אתה ששילמתם למדינה אתה והחברה שלך את כל המיסים שהייתם חייבים לה?" - חודרקובסקי שנדהם מהשאלה הישירה לא היסס והשיב לפוטין: "בהחלט". על כך אמר לו פוטין, לטענת העיתון הצרפתי - "אם כך, את זה אנחנו עוד נראה".
לטענת LE-TEMPS, אמור היה חודרקובסקי להבין את הרמז בשלב הזה ולברוח כל עוד נפשו בו מרוסיה. אולם במקום לעשות זאת, בחר חודרקובסקי להמשיך ולתמוך במפלגות הליבראליות המתנגדות לפוטין ולהשתעשע בחלומות להיות נשיא רוסיה. בכך, לטענת העיתון, חרץ את גורלו.
מוסיף LE-TEMP וטוען, כי חשיפת חילופי הדברים בין פוטין לחודרקובסקי בפברואר 2003 היא ההוכחה שלא רק שפוטין ידע על הכוונה לרסק את חברת "יוקוס" והעומד בראשה. אלא שהוא אף יזם זאת לאחר התפוצצות השיחות ביניהם והתקרבות מועד הבחירות לנשיאות, זאת בניגוד לטענה המסורתית של הקרמלין מאז מעצרו של חודרקובסקי ב-25 לאוקטובר 2003, כי הנשיא לא היה מעורב כלל במהלכיהם העצמאיים של רשויות התביעה, שהינן גוף בלתי תלוי הרודף אחרי הצדק ושומר על החוק.
אכיפת שלטון החוק מכל מקום, כך משתמע מדברי LE-TEMP, התחילה להטריד את רשויות הצדק של רוסיה, רק לאחר שפוטין שיחרר את איומו לחלל האוויר והיתר היסטוריה.
תאריך:  16/06/2004   |   עודכן:  16/06/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
המוסד - 'שאנטי במדבר' מיועד לתת מענה לנערים במצוקה; תוכנית זו מבטלת את אתר כפר התקווה, שאושר בשנת 1989 באזור רגיש בסמוך לעין עבדת בקרבת אתר עתיקות
גלית יצחק
תושב תל אביב, בן 48, הציג את עצמו בפני צעיר בן 17 כסוכן דוגמנים ובמהלך צילומי סרט פורנו לכאורה, ביצע בו מעשים מגונים
רנית נחום-הלוי
למי הולך הכסף שגובה נציבות השב"ס על האסירים; מאות שקלים מתגלגלים לנציבות מדי חודש בשל הפרת משמעת פעוטה: אסיר שלא התגלח, הדליק טלוויזיה בקול רם, התחצף לסוהר ועוד; האגודה למען האסיר: אין ולו שמץ של קשר בין עבירת אסיר לקנס המוטל עליו
גלית יצחק
המכשיר מאפשר שליחת תמונות וסרטוני וידיאו, צילום, שמירת סרטונים באורך של עד שעתיים ומצלמה סיבובית של 180 מעלות
גל ברגר
אבו מאזן, ראש הממשלה הפלשתיני לשעבר והבן המועדף על מצרים, נועד שלשום עם יועצו של מובארק, שר החוץ המצרי וראש המודיעין המצרי; אבו עלא ייצא מחר לקהיר ויעדכן את עומר סולימאן בתוצאות שיחותיו עם הפלגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il