X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המכרז פורסם היום בעיתון הארץ; על-פי המכרז, אורך התעלה יהיה כ-4 ק"מ ועומקה בין 15 ל-25 מטרים; גורמי ביטחון: התעלה נועדה למנוע הברחת אמל"ח במנהרות; גורמי צבא: ההחלטה התקבלה לאחר שהתברר כי אין אפשרות להרחיב את הציר
▪  ▪  ▪

אגף הבינוי במשרד הביטחון פרסם היום (ה', 17.6.04) מכרז לחפירת תעלה בציר פילדלפי בדרום רצועת עזה, סמוך לגבול ישראל-מצרים.
על-פי המכרז, אשר התפרסם בעיתון הארץ, אורך התעלה יהיה כ-4 ק"מ ועומקה בין 15 ל-25 מטרים. העבודה המתבקשת על-פי המכרז - עבודות עבודות עפר, יצוב מדרונות ויציקת משטחי בטון.
באגף הבינוי אומרים, כי ההתקשרות במכרז תהיה למשך שנה עם אפשרות הארכה בשנה נוספת. גורמי ביטחון מסרו, כי התעלה נועדה למנוע חפירת מנהרות להברחת אמצעי לחימה ממצרים לישראל.
גורמי צבא אמרו, כי הוחלט לחפור את התעלה לאחר שהתברר כי אין אפשרות להרחיב את ציר פילדלפי. בצה"ל הכינו לפני כשנתיים תוכנית להרחבת הציר ב-5 ק"מ אך גורמים משפטיים לא אישרו זאת, ועקב כך נבחנה אפשרות לחפור תעלה.
הדיווחים הראשונים בעניין התוכנית המתגבשת להקמת המכשול, התפרסמו כבר באמצע חודש מאי. בשעתו דובר על פרוייקט יקר, שעלותו נאמדת בעשרות מיליוני שקלים ושהקמתו תארך שנה לפחות.
הציר "החם" של הרצועה
"ציר פילדלפי" הוא הכינוי שניתן במפות הקוד הצה"ליות לכביש המערכת לאורך גבול ישראל-מצרים, מעזה ועד סמוך לאילת. אורכו הכולל הוא 220 ק"מ, וברצועת עזה הוא יוצר רצועה חולית לא סלולה שרוחבה - כמה עשרות מטרים.
מעברו השני של הציר, במרחק עשרות מטרים בודדים מחיילי צה"ל, ממוקמים אנשי משטרה מצרים. הקטע הבעייתי בציר נחשב לשטח ה"חם" ברצועה מבחינת היקף פעילות הטרור המתבצעת בו, והוא עובר סמוך למחנה הפליטים רפיח. לאורך הציר הוקם "קיר השיגומים" - מכשול פלדה עמוק וגבוה שנועד להקשות על חפירת המנהרות.
גורל הציר על-פי תוכנית ההינתקות
על-פי תוכנית ההינתקות בשלבים של ראש הממשלה, ישראל תמשיך להחזיק בציר פילדלפי גם לאחר פינוי רצועת עזה. "נוכחות זו הינה צורך ביטחוני חיוני", נאמר במסמך "במקומות מסויימים, ייתכן שתידרש הרחבה פיזית של השטח שבו תתבצע הפעילות הצבאית. בהמשך, תישקל האפשרות לפנות אזור זה. פינוי האזור יהיה מותנה, בין היתר, במציאות הביטחונית, ובמידת שיתוף הפעולה של מצרים ביצירת הסדר אמין אחר".

תאריך:  17/06/2004   |   עודכן:  17/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
עד כה היה מקובל שדירוג האשראי הגבוה ביותר שיכול היה לקבל גוף עסקי - היה הדירוג של המדינה שבה הוא פועל
נועם שרביט
ד"ר שלמה כהן: "אנשי הפרקליטות הם הבלם שעוצר את ישראל מפני מדרון חלקלק שסופו עולם שלישי"; האופוזיציה בלשכה: כהן הביע את דעתו האישית, דבריו "משקפים, כרגיל, את עמדותיו הפוליטיות הרדיקליות הנטועות בשמאל האנטי ציוני"
ענבל אביב
במסגרת שיתוף פעולה שנחתם בין השתיים הוסכם כי חדשות 10 תספק תכנים ערוכים בווידאו לטלפונים מהדור השלישי, וכן ב-sms, mms, וivr
אלונה קורן
אינווסטק הינו אחד מחברי הבורסה הגדולים ובעל נתח שוק ניכר במסחר בניירות ערך בארץ; לפיכך, רכישת אינווסטק תבסס את מעמדו של הבינלאומי בשוק ההון
עומר כרמון
אורי אליצור: "עקירת יישוב היא דבר בלתי חוקי ומזעזע ולכן מצדיק סירוב פקודה"; "מי שיפצע את אלו שבאו לפנות אותו – אקבל בהבנה את התנהגותו"; "לא בלתי הגיוני בעיני שהדברים יגיעו לכדי שפיכות דמים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il