X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש קבע: 'הלכת א.ש.ת.' שקבעה כי מעתה יוגשו תובענות ייצוגיות רק לפי הסמכה בחוקים ספציפיים, היא ההלכה המחייבת עד לדיון הנוסף שיתקיים בעליון; לכן, נמחקה תובענה בסך 135 מיליון ש"ח של לקוח 'טוקמן' שטען שהתעריפים מנוגדים לתנאי הרישיון
▪  ▪  ▪

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ציפורה ברון, מחקה תביעה ייצוגית על סך 135 מיליון ש"ח שהוגשה נגד מפעילת הסלולר 'סלקום' על-ידי לקוח במסלול "טוקמן" של החברה, שהעלה טענות נגד גובה התעריפים במסלול והתאמתם לתנאי הרישיון של החברה.
השופטת ברון קיבלה את עמדת באי-כוחה של חברת סלקום, עורכי הדין ברק טל ודקלה דרורי ממשרד יגאל ארנון ושות', לפיהן יש להחיל במקרה זה את 'הלכת א.ש.ת.' שנפסקה בבית המשפט העליון בחודש אפריל 2003, לפיה תקנה 29 לתקנות סדר הדין האזרחי אינה מאפשרת הגשת תובענות ייצוגיות בהתבסס עליה, והפכה למעשה ל'אות מתה' בספר החוקים. מעתה, קבע בית המשפט בדעת הרוב, תובענות ייצוגיות עשויות להיות מוגשות רק מכוח הסמכה מפורשת הקיימת בחוקים שונים, ורק מכוח אותן עילות שבחוקים אלה.
עד לפסק דין זה, הוגשו מרבית התובענות הייצוגיות מכוחו של תקנה 29, המאפשרת ניהול הליך שכזה מכוח כל עילה שבדין. במשך השנים היו מחלוקות רבות על פרשנותו של הסעיף. חלקן נידונו גם בבית המשפט העליון. אולם 'הלכת א.ש.ת.', בלא ספק הנחיתה מכת מוות על התקנה, ומכה אנושה למוסד התובענות הייצוגיות [להרחבה בנושא, ראו ידיעות קודמות].
השופטת ציפורה ברון דחתה, כאמור, את עמדת התובע גבריאל ברנשטיין, שיוצג על-ידי עו"ד אורי מקובסקי - המייצג את חברת א.ש.ת. בדיון הנוסף. מקובסקי טען כי אין להחיל את הלכת א.ש.ת. מכיוון שהדיון הנוסף שנקבע בעניין, עדיין לא התקיים.
השופטת כתבה בהחלטתה, כי "בכל זמן נתון, עד שלא משתנה ההלכה בפועל, לא מתייחסים לאפשרות העתידית של שינוי ההלכה או השארתה על כנה, אלא להלכה הנוהגת והקובעת באותה עת". לפיכך, קבעה, כל עוד 'הלכת א.ש.ת.' לא תשתנה, היא הקובעת ועל-פיה יקום דבר.
השופטת אף ציינה את ההלכה שנקבעה על-ידי השופטת פרוקצ'יה בפס"ד לוי מחודש דצמבר האחרון, לפיה אין לנופף בעצם העובדה שעתיד להתקיים דיון נוסף בעניין א.ש.ת., כדי לעכב הליכי בקשות אישור תובענות כייצוגיות מכוח תקנה 29.
יש לציין, כי מאז 'הלכת א.ש.ת.' נתקבלו פסיקות סותרות של בית המשפט, מאחר שפרשנותה של ההחלטה, בה קשה היה אף לקבוע מהי למעשה דעת הרוב, היתה מוטלת אף היא במחלוקת בין הערכאות השונות.
כך למשל, לפני כ-3 שבועות דחתה השופטת ד"ר דרורה פלפל בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד ערוץ הספורט של חברות הכבלים [ראו קישור]. ואולם, אותה שופטת קבעה, בשתי הזדמנויות שונות לפחות, כי ניתן להגיש כיום תובענה ייצוגית מכח תקנה 29, אך לא נגד רשויות המדינה. ואם לא די בכך, ישנה החלטה נוספת של השופטת פלפל, הדומה להחלטתה בעניין התביעה נגד ערוץ הספורט... [לסקירת הפסיקה הסותרת, ראו הידיעה בנושא הגשת הבקשה לדיון נוסף].
בש"א 10765/03

תאריך:  18/06/2004   |   עודכן:  18/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר הזהירו שירותי המודיעין הרוסים את עמיתיהם האמריקנים מפני כוונות של סדאם חוסיין לבצע פיגועים בשטח ארה"ב ונגד מטרות אמריקניות ברחבי העולם"; "ג'ורג' בוש התקשר להודות"
אלונה קורן
הבובה תיקרא 'טולי בלבולי' ותהיה לה נטייה להתבלבל בין אותיות האל"ף בי"ת ובין מספרים
נועם שרביט
למפעלי הבטון 'ב.ר בטון' ו'רדימיקס' הוצא צו סגירה מאחר שפעלו בלי רישיון עסק; ביהמ"ש המחוזי דחה את ערעורם; ראש העיריה גרמן: "מדובר בהישג גדול לתושבי הרצליה ולשוחרי איכות הסביבה. נוסיף וניאבק למען שיפור איכות החיים בהרצליה"
עומר כרמון
פיטר פרימפונג דאומפו: "עבדתי 12 שעות ללא תלוש שכר וללא תנאים סוציאליים"; דוד אליהו, שותפה של מרדכי: "הוא אמר שיבוא לערוך חשבון על הכסף שמגיע לו ולקחת את הכסף, אבל לבסוף לא הגיע"
רנית נחום-הלוי
כך מסר בכיר ברמאללה לאחר פגישה שהתקיימה בין נשיא מצרים, חוסני מובארק, לרה"מ הפלשתיני, אבו עלא; הפגישה התקיימה בקהיר ונמשכה חצי שעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il